Inselhopping 🏝 auf den ruhigeren ☀️Kykladen🚶‍♀️🏊‍♀️🌴⛰️: Tinos - Syros - Serifos

Petra

Collectie van Petra

Wunderbare 10 Tage Inselleben mit Wanderungen, schwimmen und leckerem Essen. Start in Athen und der Weg von Insel zu Insel mit den Fähren.

1. Wanderung zum Strand vor der Weiterfahrt nach Syros

4. Vandaag namen we een taxi naar Kini en wandelden vanaf daar terug naar Finikas. Onze eerste bestemming was Galissas, een klein stadje aan zee met een zandstrand, dus het was erg populair. Het was een beetje te luid voor mij daar. Dus mijn man sprong in het water, we sloegen proviand en water in en gingen

5. Vandaag heb ik mijn niet-wandelende echtgenoot opnieuw uitgedaagd en met hem de Exembourgo beklommen. Vanaf Tinos-stad ging de weg bergop. Over ezelpaadjes, over heuvel en dal, door struiken bevolkt met 🕷 reuzenspinnen 🕷 en hun reuzenwebben 🕸, onder moerbeibomen druipend van sap, een weg zoekend in

6. Van Livadi op Serifos ging onze wandeling naar de hoofdstad van het eiland, Chora. Gebouwd op de heuvel boven Livadi, is het opnieuw toegankelijk via trappen en oude ezelpaden. Het gaat steil omhoog, er zijn altijd mooie uitzichten en veel kleine kerkjes, die helaas allemaal gesloten waren. Chora zelf

7. Nadat we vanmorgen 5 uur met de veerboot van Piraeus naar Tinos reden, gebruikten we de middag voor een wandeling naar een uitkijkpunt en naar de prehistorische Acropolis-heuvel. Het was erg warm en het waaide hard. Het pad leidde ons vanuit de stad Tinos een heuvel op, langs veel verlaten huizen, olijf

8. Ik had nog 2,5 uur voordat onze shuttle naar het vliegveld kwam, dus ik pakte mijn rugzak en bezocht een paar bezienswaardigheden in de buurt. Ik hield vooral van de bewakers in het Parlement. Ze voerden hun dansbewegingen uit met een strakke uitdrukking. Maar de stad is lawaaierig en erg heet bij 38

9. Om 17.00 uur waren we terug in Athene. Het diner was in een gezellig restaurant voordat de grote drukte kwam. Daarna had ik het idee om naar de berg Lykavittos te gaan voor zonsondergang. Omdat het al laat was, kozen we voor de kabelbaan, die ons in een paar minuten naar boven bracht. Het uitzicht rondom

10. Een mooi klein dorpje. Hier had ik graag tijd gehad voor een stop in een van de gezellige tavernes....

11. Vandaag hebben we de bus genomen van Finikas langs de kust naar Hermoupolis, de hoofdstad van het eiland Syros. Ano Syros ligt 200 meter boven Hermoupolis en is te bereiken via duizenden marmeren trappen. Hoekjes, veel kerkjes en kapelletjes, prachtige steegjes en steegjes, af en toe kleine, mooie winkeltjes

Lunchpauze in het mooie dorpje Panormos. Restaurant direct aan het water, heerlijk eten en een rustige sfeer. 😊🤩

14. @S+S 👣👣Zolang ik nog wat tijd heb, zoek ik een leuke plek. 😃

@Claus S. Ik hou er ook van, de zee!🥰

16. 47 jaar geleden ging mijn eerste verdere vakantie met zus, zwager en mijn toenmalige vriend (nu nog steeds mijn man 😉) in een afgeleefde 🚙auto naar Griekenland en de 🏛 Acropolis. Vandaag ben ik hier voor de 2e keer, een beetje nostalgisch over hoe snel de tijd vliegt....

En met Pyrgos bezoeken we nog een laatste dorp voor vandaag. Nogmaals, het is mooi en nodigt uit tot verpozen. 1 uur lopen we door de steegjes en trappen op en af en uiteindelijk verdwalen we bijna...