Kraxelspaß

Andy im Allgäu 😍🗻⛰🏔

Collectie van Andy im Allgäu 😍🗻⛰🏔

1. Duftbad und auf Messers Schneide: Aurikelgrat und Stuhlwandgrat

De twee bergkammen in de buurt van de Grünten stonden al lang op de todolijst. Toen ik onlangs de tour bij @Tabea zag, raakte ik er een beetje verslaafd aan. En vandaag was het zover. Eerst gingen we licht klimmend (max. II) richting de top van de Burgberger Hörnle. De Auricle Ridge deed zijn naam eer

Met de Biobike zijn we naar de Älpele gegaan. Met de relatief zware rugzak en bij de temperaturen van vandaag klopte het echt de stoom uit me. De soldaten die ik onderweg ontmoette, deden dat zeker ook. 😅🥵

De weg naar de Pilgerschrofen en het mooie uitzicht kende ik al. De Apostelgrat was nieuw terrein

Dat moet iedereen voor zich beoordelen, bekijk vooraf goed de route. Bekijk bijvoorbeeld een video op internet. Dan kun je het ter plaatse heel goed zien. Er zijn slechts enkele vage rode vlekken. En zo nu en dan zijn er bevestigingslussen die je als richtlijn kunt gebruiken. Qua klimmen is de beklimming

Gisteren de todo-lijst vandaag al aangevinkt. Bedankt @Sot voor de suggestie. Had de ronde al lang in zicht. Maar nadat Sot gisteren de oostrug had gedaan en ik voor vandaag geen vaste toer had, heb ik daar voor gekozen. En dat is echt een geweldige ronde. Ik nam ook de zonsopgang mee, het was er een geweldige plek voor.

De start op de gratis parkeerplaats van de Hanauer Hütte in Boden was rond 5.15 uur.

De eerste ca. 3 km fietste ik naar de kabelbaan Hanauer Hütte.

Het is dan ongeveer 15 minuten naar het begin van de Hanau via ferrata.

Er is een gemakkelijke oefening via ferrata (sleutelpunt

7. Vandaag weer een toer naar mijn zin.

De start was even na 5 uur in Hinterhornbach. Ik had vandaag geen zonsopgang verwacht, aangezien ik aan de noordkant was. Maar in de valleiopening in het westen was er een prachtige zonsopgang.

Ook was er vandaag een prachtig uitzicht op de zuidkant van de Hochvogel

8. Bedankt @Bergmensch 🥾⛰️🚴🏻‍♀️ Ik ben dol op tours bij zonsopgang en ja, ze hebben iets magisch

Vandaag nam ik om 8 uur de eerste gondel van de Alpspitzbahn. De beklimming met de MTB kende ik al en ik heb mezelf vandaag de goede 2 uur en meer dan 1000 hoogtemeters bespaard met de Biobike. Zijn nog steeds 1000 meter hoog. Terwijl de meeste anderen die met mij in de volledig bezette gondel zaten

Mooie koordwandeling T4+ met klautertrajecten tussen I+ en II-, afhankelijk van welke nokstukken je meeneemt.

Zeer steile klim met afgevallen bladeren op het pad. Sticks zijn daarom sterk aan te raden. Je moet zeker van je voeten zijn en absoluut vrij van duizeligheid. Zeer aantrekkelijke, relatief eenzame

De start was vandaag rond 03.20 uur op de gratis wandelparkeerplaats van de Gartner Alm.

Over de Gartner Joch (1906 m) en de Gartner Berg (2041 m) gingen we eerst naar de Bleispitze (2225 m). Iets beneden was er vandaag een hele mooie zonsopgang.

Afdaling naar de Sommerbergjöchl en over de noordelijke

Het weer zag er vanochtend om half vijf niet al te rooskleurig uit. Maar ik dacht ik probeer het gewoon. In totaal twee regenbuien gehad. De eerste vlak voor de Wankerfleck bij de fietsoprit. Toen werd mijn broek nat. Stoorde me niet zo veel, het was niet koud. En toen was er de tweede regenbui op de

Leuke middagtour - voor de 6e keer de Fingersteig gemaakt. De via ferrata is altijd leuk en het uitzicht is gewoon geweldig, zelfs met wolken. Toegegeven, de klim via het ezelsgatpad en de skipiste is wat steil, maar dat betekent snel een paar hoogtemeters winnen en de pomp is ook getraind. Je kunt alleen

Nadat ik kort geleden de oostelijke top had beklommen en de traverse sindsdien niet meer uit mijn hoofd kon krijgen, heb ik vandaag geprofiteerd van de gunstige droge weersomstandigheden. En voor deze tour moet het echt droog zijn.😉

Ik fietste van de parkeergarage Renksteg naar de binnenste Höfatstobel

Start met de fiets op de gratis parkeerplaats bij het busstation in Bad Hindelang.

- Gevelwoning 1068 m

- Fietsendepot aan het voetpad naar Bärguntalpe

- Punthut 1319 m

- Schönberghütte 1688 m

- Himmelecksattel 2007 m

- Over de noordelijke bergkam naar de Great Wild North Summit 2370 m (T6, II)

- Großer Wilder

Vanochtend begon ik kort voor half vier op de betaalde parkeerplaats in Ahrn (5 euro voor de dagkaart). Het ging steil bergopwaarts naar de Zwirchkopf, vervolgens over de Arnkopf en de Weißlehnkopf. De eerste klimplekken waren bij de Arn Plattenspitze. Twee passages waren voorzien van staalkabels, die

Nadat ik om 03.45 uur zonder wekker was opgestaan, werkte vandaag de zonsopgang op de Burgberger Hörnle. Om 06.30 uur kwam de zon op achter de Stuhlwand-kam. Ook op de Aurikelgrat lag een beetje sneeuw. En het was behoorlijk stormachtig op de top. Mijn volgende doel was om over de Siechenberg naar de

Vandaag opende ik het via ferrata-seizoen 2024 met de Kaiser Max via ferrata. De via ferrata stond al heel lang op mijn to-do lijstje. Het kostte me 55 minuten van binnenkomst tot uitgang bovenaan, inclusief fotopauzes. Het bovenste gedeelte is het moeilijker, maar leek mij niet echt moeilijk. Misschien

Na de Kaiser Max via ferrata gingen we naar de Steinwand via ferrata bij Arzl in het Pitztal, ongeveer 40 km verderop. Omdat het ook een korte via ferrata dichtbij de vallei is, was het een leuke toevoeging. Het is niet de moeite waard om speciaal voor dit doel vanuit de Allgäu te reizen. De moeilijke