🇮🇹 2021 - 2023 Garda- und Ledrosee

Petra 🌞💐🥳🥾🚴

Collectie van Petra 🌞💐🥳🥾🚴

Was gibt es schöneres, als in mediterraner Umgebung zu wandern und anschließend sich im Gardasee oder Ledrosee zu erfrischen.

1. 🇮🇹 Bitte einmal Ledrosee 🔄

Eenmaal helemaal rond het Ledromeer, dat was de wandeling die nog in mijn verzameling ontbrak. Er zijn voor het grootste deel zeer mooie rivierpaden die tevens als fietspad dienen. Je moet echter ongeveer 1,5 km over de weg lopen 🚗, wat niet zo spannend is. En er is ook veel asfalt waar je op loopt

2. Onze korte wandeling begint in Tiarno di Sotto, ongeveer 6 km van Mezzolago. Eerst gaan we naar de Corg d'Abiss waterval. De daaropvolgende rondrit gaat langs de oude Romeinse weg en we passeren de oude Bugatini-watermolen, de waterval van Gorg d'Abiss, het kerkje van San Giorgio met zijn uivormige toren

Voorlopig een laatste kleine wandeling. In onze wandelgids van het Gardameer vond ik een mooie tocht van ruim 5 km. Deze begon in Prabione naar Monte Castello, met een steile klim en diepe kloven. Ik wilde niet allebei! Toen een kortere tocht gevonden vanuit Tignale en de klim naar de bedevaartskerk

5. Dat was vermoeiend vandaag❗️

In een wandelboek ontdekten we een tocht die we hadden aangepast en direct vanuit ons hotel konden starten. Afstand werd gegeven als 6,7 km. Ook zij zat op Komoot, met 8.04 km. Tuurlijk, de weg van en naar het hotel komt erbij, maar met een totaal van 1 km is dat niet noemenswaardig

6. Een paar jaar geleden hoorde ik tijdens een vakantie aan het Gardameer over "schudderterrassen". Het jaar daarop wilde ik ze zien en ontdekte ik restaurant Paradiso met zijn met glas omsloten terras dat boven de rotsen uitsteekt. Tijdens nader onderzoek in het gebied rond Tremosine kwam ik onder andere

Het Gardameer heeft ons weer. Deze keer zijn we in Tremosine met uitzicht op het Gardameer. We hebben kleine wandelingen gepland. Vandaag gaan we in Pieve en naar de Bocca di Nevese. Tremosine-plateau, door bossen, alpenweiden, oude dorpjes, natuurpaden. Tussendoor had je prachtige uitzichten op het

8. Het onvoorziene mooie weer bracht ons bij het zwembad. Omdat we er maar 2 dagen zijn en ik dit drijvende fietspad wilde zien, kon niets me 's middags stoppen. Snel gewisseld, schoenen geregen en uit.

Vanaf ons hotel is het een steenworp naar het begin van het gehele fietspad. Eerst gaat het over kleine

Vanaf het Gardameer zijn we doorgereden naar het Ledromeer. Het is maar zo'n 26 km, maar wel een stuk gezelliger .

We hebben deze tour aangepast van de eigenlijke tour.

outdooractive.com/de/r/42198916?utm_source=unknown&utm_medium=social&utm_campaign=user-shared-social-content

De originele tocht is 18 km

Vandaag was het 2e deel van de Ledro Trek Low. We namen de bus naar de paalwoningen, waar we de tour van gisteren eindigden. Vandaag zijn we aan de andere, schaduwrijkere kant. Na een stukje op de weg draait het pad naar links en gaat het een stukje omhoog op een smal wortelpad. Ik hou van zulke manieren

Vandaag zou een kleine tour zijn, dus we hebben de rest van de Ledro Trek Low gelopen die we nog misten. Eerst liepen we iets te ver, daarna vonden we de ingang niet tegen de klok in. We besloten toen om een pad op te gaan dat weer een behoorlijke helling had. Maar dit pad zette ons op het goede pad

12. Je moet een keer in Limone City zijn geweest.

Het pad leidt me boven de oprit naar een camping waar het pad verder gaat. Over de oprit ligt een openbaar park, dat zeer netjes is aangelegd. Nadat ik de straat verder ben overgestoken, vervolg ik mijn weg tussen kronkelende steegjes voordat ik het stadscentrum

Het Gardameer is 350 m diep. De Schauderterrasse behoort tot het Hotel Paradiso in Tremosine. Je kunt ze bereiken via de SP 115 en SP 38 via een paar haarspeldbochten. Het is ook bereikbaar vanaf Strada della Forra. Maar moet een ervaren bestuurder zijn of een bromfiets besturen. Hier werden onder meer