Wallis 2023 mit und ohne Enkelkindern

20:55ย h

65,8ย km

3.630ย m

1. ๐Ÿ‡จ๐Ÿ‡ญ Camping mit Enkelkindern ๐Ÿง“๐Ÿผ๐Ÿ‘ต๐Ÿป๐Ÿ™Ž๐Ÿฝโ€โ™‚๏ธ๐Ÿ‘ฑโ€โ™€๏ธ im Wallis, Rund um Raron

6,01ย km
    3,3ย km/h
    180ย m

Onze 1e EXCURSIE bracht ons naar de Wandfluh-kapel, langs kleine kruiswegstaties. De kapel bevindt zich net boven de camping Santa Monica.

Daarna bezochten we de stad Raron met zijn rotskerk -St. Michaรซl. Deze is direct uit de rots gehouwen en is met 500 zitplaatsen de grootste kerk in zijn soort in deโ€ฆ

vertaald doorโ€ขOrigineel tonen

2. Vandaag hebben we een bezoek gebracht aan de 42 meter hoge waterval in het Turtmanntal bij Turtmann. Direct naast de parkeerplaats van de kabelbaan leidt een pad naar de waterval. Je ziet hem pas als je er bijna voor staat, want hij heeft zich "verstopt" in het achterste deel van het dorp. We klommenโ€ฆ

vertaald doorโ€ขOrigineel tonen

4. Vandaag wilden we wandelen over de hangbrug bij Eischoll, die het Milibachtal doorkruist. Achter de camping leidde het pad ons langs het beekje naar de huizen van Turtig. Over smalle paden klommen we het bos op richting Eischoll. Het bos ging steeds weer open en we konden genieten van het uitzicht opโ€ฆ

vertaald doorโ€ขOrigineel tonen

5. Vandaag, op onze laatste vakantiedag, wilden we naar de Bietsch-Kloof en de Suonen onder de Lรถtschtalbahn. We reden de smalle en zeer smalle weg naar Rarnerchumma en vandaar gingen we het wandelpad op naar de spoorlijn. Daar leidde het pad ons langs de "Chrรผterbeizli Rarnerchumma" met zijn speeltuinโ€ฆ

6. Een paar jaar geleden zijn we naar het stuwmeer Lac des Dix geweest. Dit zou weer onze bestemming van vandaag moeten zijn. Maar helaas was het nog te vroeg. De weg naar de parkeerplaats onder de enorme dam was nog steeds afgesloten. Dus reden we naar de nederzetting Pralong, parkeerden de auto en liepenโ€ฆ

vertaald doorโ€ขOrigineel tonen

7. Spontaan de vrije dagen gebruikt om een paar dagen te ontspannen in Wallis. Na aankomst en een extreem warme dag maakten we een korte wandeling in het schaduwrijke bos. Bij terugkomst werden we getrakteerd op een adembenemende zonsondergang. ๐Ÿคฉ๐Ÿคฉ.(Er gebeuren vreemde dingen op Komoot ๐Ÿ˜ณ๐Ÿ˜ณ, de hoogteโ€ฆ

4,40ย km
    3,2ย km/h
    130ย m
    170ย m

Na 's ochtends vrienden te hebben bezocht, was het vandaag te laat en te warm voor een langere tour. Dus reden we naar Ausserberg en planden een wandeling rond deze mooie plek. Wij wilden smalle paadjes en paadjes, de grachten (Suonen) die beroemd zijn voor de regio, meenemen op onze wandeling.

vertaald doorโ€ขOrigineel tonen

9. We ontmoetten een goede vriend en namen de kabelbaan naar Eischoll. Nadat we de stad hadden verlaten, hadden we het bos en de โ€œSuoneโ€ al bereikt. Suonen zijn open, watervoerende smalle beken die zo typerend zijn voor deze regio. In het bos en met het stromende water was het aangenaam koel. De drie groteโ€ฆ

10. Vandaag zijn we naar Wiler in het Lรถtschtal geweest. Vanaf daar neemt u de kabelbaan naar Lauchernalp. Na een korte klim werden we al verwacht bij het bergrestaurant, daar hadden we afgesproken. Na een heerlijke lunch gingen we op weg naar Kummenalp. Onze metgezel heeft daar vandaag een klein alpenhuisjeโ€ฆ