NC500 + Bothies + Distilleries

Collectie van OS Lörrach

1. 19.05.23 NC500+B+D_Day 1

Mijn logboekinvoer volgt:

Helaas viel de mobiele telefoon uit vanwege nattigheid en sms weg!

Na een hele goede nacht in de "Coire Fionnaraich Bothy" werd ik rond 7.00 uur wakker omdat Colin duidelijk al onderweg was met zijn hond.

Toen ik alles had ingepakt en beneden kwam, zat Lukas uit Enschede al te ontbijten, die al snel op weg ging naar de volgende etappe van zijn meerdaagse trektocht.

We

Waarom is de koekoeksklok niet uitgevonden in Schotland?

Naast schapen en herten heeft de koekoeksroep ons echt elke dag en de hele dag vergezeld.

Nadat we gisteren in Applecross verbleven vanwege de regen, konden we vandaag de trail vervolgen in droge omstandigheden met veel zon.

Op de kaart kun je zien

Vandaag moesten we van Gairloch naar Ullapool. De nacht op het strand was erg goed, nog een café voor de tent en daar gingen we. Bij de volgende supermarkt kochten we een "volkorenbrood" en jam en ontbeten we na het café op het bankje voor de supermarkt.

En toen ging het weer recht omhoog.

Ik hoef het

We hebben gisteren ingecheckt in Hotel Ullapool Inn. We hadden vandaag een warme douche nodig, daarna Indisch gegeten, nog een laatste den in de kroeg en daarna als een blok geslapen!

Het weer zat vanmorgen niet zo mee en onze motivatie was navenant beperkt.

Maar het pakte beter uit dan verwacht:

Eerst

Na een geweldige nacht met uitzicht op Loch an Obain, voelden we de warmte van de ochtendzon vanuit de tent. We hadden pap en cappuccino als ontbijt. . .

... en vreemde geluiden uit de zee die we niet konden plaatsen.

Toen we beter keken, zagen we de zeehonden liggen op de kleine eilandjes in deze verlaten

Na een winderige nacht op het oostelijke schiereiland bij Loch Eriboll, begonnen we vanmorgen weer winderig maar met een stralende zon die ons de hele dag vergezelde.

Al snel hadden we het brede hoogveen achter ons met een fantastische afdaling (altijd de beloning voor het kwellen) en trakteerden we onszelf

Vanmorgen werd ik wakker omdat het zo warm was in de tent. Toen ik de ingang opende, scheen de opkomende ochtendzon met volle kracht in mijn gezicht.

De branding leek onverminderd aan te houden, hoewel de wind gisteravond was gaan liggen.

We genoten met volle teugen van het ontbijt (outdoorklassiekers

Overigens is de leuke B&B in Helmsdale het “Ruard Guest House” van Maggie & Peter.

Peter komt oorspronkelijk uit Helmsdale, timmerman, dus de twee zijn teruggekomen en hebben het huis volledig gerenoveerd op een zeer stijlvolle en zeer 'Schotse' manier waar we van hielden.