Stockholmer Schärengarten

Silke

Collectie van Silke

1. 2023-06-07 Vällkommen till Karlsudd 🇸🇪

4.30 uur 🕟 🥱 we worden vandaag opgehaald, zeer vroege vlucht naar Stockholm. 10 dagen in de archipel komen eraan, wat zijn we blij 🤗 We zijn rond het middaguur bij ons absoluut droomvakantiehuisje en zijn meteen verliefd 🥰 We maken meteen een eerste wandeling over het kleine eiland. Het is absoluut

2. Vanochtend vinden we Ilias, de mooie kat van onze hospita in een diepe slaap 💤 op het terras 🥰. Na een rondje Ilias knuffelen en een zonnig ontbijt beginnen we vandaag direct aan onze accommodatie, nee 🅿️, iets anders 😉 We lopen langs de enige straat op het eiland en slaan linksaf 👈 naar de zee

4. We hebben vanmorgen weer bezoek. Maar vandaag is het niet Ilias, maar zit een hert lekker in de tuin te ontbijten 🥰 Nadat we precies dat gedaan hebben, vertrekken we richting de veerhaven. Jürgen roept de boot met het bord en daar gaan we op een mooie reis 🤗 Wie cruises nodig heeft, Stockholm pendulumvleermuis

5. Eindelijk bedacht om een boottocht op te nemen 🚢 👍🏼 Dit is de rit naar huis van het centrum van Stockholm naar het rustige Karlsudd. Het is leuk om hier gebruik te maken van het openbaar vervoer 😂

6. Ook vandaag lopen we direct 'huis' richting het natuurgebied. Een indrukwekkende laan, uitzonderlijk gemaakt van lindebomen, leidt naar het kasteel, een mooi begin. Bogesund Castle werd gebouwd in 1640, ziet er echt indrukwekkend uit 🥰, behoort nu tot de staat 🇸🇪 en wordt beschouwd als een historisch

7. Vandaag lopen we om 9:12 weer de boot op en maken weer een mooie boottocht door de archipel naar Stockholm 🚢Vanaf de pier lopen we langs Strandvägen, het duurste adres van Zweden 💰💰De vierkante meter kost hier €22.000 😳 Over de brug en door de prachtige blauwe poort 💙 we beginnen onze tour, eenmaal

Vandaag beginnen we weer thuis, er valt nog een stukje Bogesundslandet te ontdekken 💪 We zijn weer enthousiast over de bospaden, deels wortelend, deels heerlijk verend door berkenbossen en bosbessenzeeën 🫐 Natuurlijk zijn er ook machtige bomen 🥰 en altijd uitzicht 👀 van de zee . We stoppen even bij

9. Vandaag gaan we een rustdag nemen. Op een mooie rotsachtige plek die we gisteren ontdekten, baadt Jürgen zijn shads in alle kleuren van de regenboog 🌈 🤭 Ik ga eindelijk naar mijn vakantielectuur Blijf weg van Gretchen 📖 Dan maken we een mooie wandeling aan het einde van Vaxholm die we gisteren hebben

10. Voor de excursie van vandaag moest ik een behoorlijke aanloop nemen om over mijn schaduw te springen 😳 Water 💦 is niet echt mijn element maar ik realiseer me dat kajakken hier iets heel bijzonders is. We sluiten een compromis en boeken een rondleiding bij Skargardens Kanotcenter, buiten Vaxholm. Onze

11. Vandaag rijden we weer heel ver de archipel in tot het einde. Sandhamn heeft een lange geschiedenis die teruggaat tot de 13e eeuw. Het was zowel een station voor loodsen die schepen door de archipel begeleidden, de douane 🛃 speelde hier een grote rol en tegenwoordig staat het bekend om zeilregatta's

Rond het Bretonse eiland Belle-Île-en-Mer – De GR 340

Wandel Collectie van Guillaume

#GoFurther - Ontdek de uitzichten van de Benelux!