F - Vercors 2012

Udo von der Kaiserpfalz

Collectie van Udo von der Kaiserpfalz

Gepäckwanderung durch das Vercors. Eine abwechslungsreiche Landschaft von lieblich leicht gewellt bis beängstigend schroff.Die Blicke vom Plateau d'Ambel in die Tiefe und hinüber in die Provence gehören zu den bleibenden Erinnerungen.

1. F-Vercors - 01 Beaufort-sur-Gervanne - Moulin de la Pipe

Start van onze bagagewandeling Vercors in Beaufort-sur-Gervanne.

Tip: Overnachting, ontbijt en diner in Hotel du Midi.

hoteldumididrome.com/hotel

De bestemming is het aanbevolen Hotel Moulin de la Pipe. De homepage is een beetje chaotisch...

moulindelapipe.com

2. Na een rustige nacht en een heerlijk ontbijt vertrokken we naar onze volgende bestemming, Le Grand Echaillon.

4. Deze tour ging verder dan het vorige kader en bracht ons aan onze prestatielimieten.

Nemen we de korte of de langere, maar mooiere variant?

Welke vraag! Dat laatste natuurlijk en dat werd ook nog eens beloond met fantastische uitzichten over de steile rand van het plateau in de diepte maar ook ver naar

5. Na de zeer inspannende tocht van gisteren over het Plateau d'Ambel, wilden we vandaag een ontspannende wandeling maken: eerst leidde het pad ons rond het Lac du Bouvante, later naar een klein gehucht genaamd "Les Sapias". Over de Col du Lion langs de Auberge du Grand Echaillon, waar we al hadden overnacht

We hadden deze tour op onze pauzedag kunnen doen - maar dat hebben we niet gedaan omdat we lui waren!

De rustdag van gisteren in Léoncel voelde erg goed, we hebben lekker geluierd in de prachtige tuin en een paar stappen door de stad gelopen.

Vandaag is onze voorlaatste wandeling, die ons via La Vacherie - we waren hier ook even op onze etappe Moulin de la Pipe - Le Grand Echaillon - terug naar het zuiden

8. Vandaag dus de terugweg naar het startpunt van onze zeer mooie, veelbewogen wandeling door de Vercors. Met aangename temperaturen gingen we eerst terug naar de bergkam "Le Chaffal" en wandelden vervolgens op ons gemak over het Plateau du Vellan naar de Croix du Vellan. Van daaruit hadden we een fantastisch