🇩🇪 2023 - 2024 Wandern im Schwarzwald

Petra 🌞💐🥳🥾🚴

Collectie van Petra 🌞💐🥳🥾🚴

Wälder mit dunklen Tannen, Mischwälder mit hellgrünen Tupfen im dunklen Tannenwald, Wiesenfelder, schwarze Seen, sprudelnde Wasserfälle, atemberaubende Ausblicke. Mystisch und still, nur das Rauschen der Bäume und das Zwitschern der Vögel. Laß die Stille und Weite auf dich wirken, du bist im Schwarzwald.

1. 🇩🇪 Gertelbacher Wasserfälle 💦 die 3.

Vandaag was ik er weer met Dagmar op uit 🥾 en reden we naar het Bühlertal naar de Gertelsbach watervallen 💦. Dagmar kende haar nog niet. Iets meer dan 15 km lag voor ons. Droomweer 🌞 was besteld en aangekomen 😆. Bij Wiedefelsen was er een beetje champagne 🍾.

Hoe hoger ↗️ we gingen, hoe kouder het

2. Toen ik Dagmar vertelde over de wandelroute “Mühlenweg”, zei ze alleen maar: “Ah, is dat de Schnapsweg?” Ja, zo zou je hem ook kunnen noemen.

Prachtig weer 🌞 vergezelde ons vandaag. Ottenhöfen, het molendorp 🎡, wordt terecht genoemd. En bijna elke molen heeft ook een drinkfontein 🍾 Ze zijn nog niet

Vandaag was ik met een vriend in Monbachtal. Eigenlijk hadden we zonneschijn 🌞 verwacht, maar ze is van gedachten veranderd. We stapten dus uit in Bad Liebenzell op slechts 3° 🥶. Gelukkig had Dagmar nog handschoenen🧤 in haar auto en die konden we goed gebruiken. Het was een mooie wandeling. Zelfs

5. Is dat vervelend; nu is het gebeurd 🙈. Nu heb ik de tour die ik gisteren heb gemaakt eigenlijk verwijderd 🤪.

Maar goed, de geplande moet dienen. Het is gewoon stom dat de foto's allemaal op één plek staan. Ik heb een paar foto's kunnen toewijzen, de rest staat gewoon op één plek 🤔.

Maar desalniettemin

6. Watervallen, rivieren en beekjes zijn gewoon mijn favoriete routes. Een vriendin vroeg me of ik met haar mee mocht gaan hardlopen. Maar ze zou niet zo "fit for hiking" zijn als ik 🤔. Het rondje bij de Geroldsau watervallen van vorige week vond ik daar ideaal voor. Ik wilde echter een andere weg inslaan

Vandaag is de derde dag van onze wandelweek en het weer hield het vandaag ook mee 😅.

Op het startpunt van de tour van vandaag vertrokken we vanuit onze accommodatie. Was slechts 1,5 km verwijderd. Onze eerste aanloophaven is de Griesbach-waterval. Geen vergelijking met de Rippoldsau-waterval, maar de

8. Voor de tocht van vandaag hebben we gekozen voor de Black Forest Trail. Vanmorgen was het bewolkt maar droog.

Dit wandelpad is ook zeer goed bewegwijzerd en heeft zoveel bankjes, geschonken door de Sprudel Peterstaler. En de vele mogelijkheden om je dorst te lessen bij de drankfontein is gewoon geweldig

9. Vandaag zijn we vroeg begonnen in het Zwarte Woud. Het zou een wandelweek worden en we wilden de dag van aankomst gebruiken voor een kleine wandeling. Mijn lijst moet worden "doorgewerkt". Dus besloten we om naar Bad Rippoldsau te gaan en de Klösterle-lus met de Burgbach-waterval aan te pakken. We wilden

10. Ik heb hier in komoot vaak wandelingen bij de Geroldsau-watervallen gezien. Ik kende ze niet eerder. Ik wilde verrast worden en heb geen rondje in elkaar gezet. De daar geplaatste rondreizen zijn niet erg groot. Wij hebben er twee bij elkaar gezet. We parkeerden bij de Bütthof. Eerst zijn we tot aan

11. Allereerst wil ik Patrick Göser bedanken voor de rondleiding. Aangezien ik op de vergadering ben op 29.04. kan er niet bij zijn, ik dacht ik ren maar door. Ik nam de tour één op één over. 1 jaar geleden was ik bij de Gertelsbacher watervallen, alleen als kortere variant en in een andere richting. Nu

12. Onze dag begint met een wolkenloze blauwe lucht. De zon heeft vrij spel.

Aangezien het vandaag behoorlijk warm wordt en ik weer 3 blaren op mijn twee kleine tenen heb ☹️, is deze tocht qua kilometers klein. Maar niet van de inspanning en het uitzicht. De bestemming is wederom adembenemend mooi.

We begonnen

13. "Wiesensteig" klinkt als glooiende heuvels. 😂 Alles was aanwezig. Zelfs de start kort na de wandelparkeerplaats Wiesensteig was spectaculair. De wilde Rench begeleidt ons en binnen slechts 700 m moeten we de Rench minstens 4 keer over grote rotsen oversteken. Wees voorzichtig, stenen zijn bemost en

14. Vandaag gingen we de Himmelssteig op, uitdagend, veelbelovend en plezierig tussen dennen- en gemengd bos, gras, mos en wortelpaden. Het geweldige uitzicht beloont je keer op keer voor je inspanningen. Luchtbanken en drinkposten nodigen uit tot een pauze. Je kunt ook een beetje klauteren als je de paradijsrots

Bad Peterstal-Griesbach aan de Schwarzwaldsprudel.

We zijn een paar dagen in Griesbach en om eraan te wennen hebben we het voetpad Panoramawegle gelopen. Hier wordt op verschillende punten de reis van de waterdruppel naar het mineraalwater heel mooi uitgelegd. Heel leuk voor kinderen (en volwassenen

16. Ik wilde deze tour afgelopen zondag doen. Maar aangezien het nogal winderig was, wachtte ik liever op een betere tijd. En dat was vandaag.

Laten we beginnen met het publiek. Van KA met de trein naar Bühl en dan met de bus naar het startpunt van de wandeling.

Hier hoor je al het ruisen van de beek en de

17. And still a classic today,

the Harmersbacher Vesperweg.

So one thing is clear, dud koiner died. And if you look at the opening times of the Vesperstuben, nobody will starve to death. The Harkhof is highly recommended. And there are rooms there too, in a setting that is simply fantastic.

Rooster and hen are well-known motifs on the green-yellow cups and other dishes. The dishes are made in the Zeller ceramics factory. For 110 years and mostly hand-painted.

Today this poultry accompanies us on our hike. Start was from our accommodation, where it went up over the Käppele Halde. We could