🇮🇹 Apulien 2023

Euregio

Collectie van Euregio

Von 16.04.2023 bis 30.04.2023. Flug nach Bari, ab Flughafen alle Fahrten mi der Bahn, 1x Schiff und 1x Autobus, sowie innerstädtischen Fahrten mit Linienbus u. Linientrolleybus.

1. Wanderung 🇮🇹 Lecce/Apulien

Vandaag is onze 1e dag in Lecce/Apulië. Vandaag hebben we de stad kort bekeken, de komende dagen volgen er meer. Het weer was vandaag erg wisselend. 's Middags heb ik het spoorwegmuseum bezocht.

Vandaag gingen we met stadsbus 13 naar het stadsstrand van Lecce, genietend van de zon 🌞 en koffie drinkend.

Vandaag namen we de trein van Lecce naar Gallipoli. De oude stad ligt op een eiland dat door een brug met het vasteland is verbonden. Ervoor staat een imposant fort, dat we ook hebben bezocht.

5. Vandaag was het weer erg veelzijdig🌞☔️🌞, we zijn onder andere op bezoek geweest. Het Museum Faggiano, het toont de bouwgeschiedenis van 500 tot vandaag, die pas in 2001 tijdens renovaties werd ontdekt. De abdij van Cerate, de begraafplaats en het park van Belloluogo. Na een monsterlijke wolkbreuk scheen

Vandaag zijn we met de trein naar Otranto gegaan. Het kleine stadje heeft 5500 inwoners en was dat vroeger ook

Poort naar het Oosten.

7. Vandaag hebben we de trein naar Brindisi genomen waar we de komende 4 dagen zullen blijven en onze tours beginnen. Tijdens onze stadstour hebben we een boottocht gemaakt in de haven met de gemeentelijke boot (ticket € 1,10-) In de haven hebben we het monument voor de gesneuvelde mariniers van beide wereldoorlogen

Vandaag hebben we de trein naar Polignano a Mare genomen. Een prachtig klein stadje gebouwd op kliffen met uitzicht op de zee.

@🌺Marianne 🦂 Bedankt.

Vandaag namen we de trein naar Taranto (Italiaanse Tarento), een stad met bijna 200.000 inwoners aan de Ionische Zee. De stad werd rond 500 voor Christus gesticht. Opgericht door Griekse kolonisten. De oude stad ligt op een eiland tussen Mare Piccolo en Mare Grande en is door een stenen brug en een metalen

Vandaag zijn we met de trein naar het witte stadje Ostuni gegaan, schilderachtig gelegen op een heuvel met een fantastisch uitzicht over de Adriatische Zee.

Vandaag namen we de trein naar Bari, de regionale hoofdstad van Puglia. We bezochten de kathedraal, Castel Sevo, de Orecchiette-steeg waar je kunt zien hoe deze pasta's worden gemaakt. Na het eten zijn we via leuke winkelstraten naar het hotel gelopen.

Vandaag waren we in het trullidorp Alberobello. Mooier is het gedeelte waar bijna geen toeristen zijn.

Vandaag hebben we Matera per trein bezocht. De stad die bekend staat om haar prachtige ligging en de vele Sassi (grotnederzettingen) De stad was Europees in 2019. Belangrijkste culturele hoofdstad. We bezochten de kathedraal, verschillende kerken, het enorme waterreservoir onder het centrale plein, een

15. Vandaag is onze laatste dag in Bari, een bezoek aan een Picasso-tentoonstelling...), evenals een enorme pleziermijl met alleen Italiaanse producten (veel geproefd en gegeten of gedronken).Rijd op een reuzenrad 🎡 en slenter door de winkelstraten .