Norwegen Tour 2023

Tino

Collectie van Tino

Ein neuer Versuch ganz hoch in den Norden zu fahren, mit neuer Hüfte 🦿🧑‍🦽🚲 und noch sehr ungelenk, werde mal sehn wie weit ich komme. Sollte ich abbrechen geht die Welt nicht unter 😭😭 aber gut isset nit 🥴

1. Prolog zur diesjährigen Norwegen Runde 26.04.23

Eerste dag in het noorden, ik begin met een rustdag 😉!

Vandaag een rondje

Hirtshals (Denemarken) en koop een kaartje voor de veerboot van morgen naar Noorwegen

Dan oude partikel en ongefilterde Plürre ☕ (zie foto)

Zonnig vandaag 🌞 bij 7 graden 🥶

Vandaag zijn we naar de veerboot gegaan, onderweg hebben we 2 gebakjes gehaald bij mijn favoriete bakker. 2 uur voor de veerboot als het mooi weer is

🌞 Schijnbare 6 graden en harde wind 🥶 afgewacht.

Aangekomen in Larvik merkte ik dat het 's nachts min graden is, dus voorlopig geen ⛺

Airbnb accommodatie

Vandaag in het mooiste zonnetje en een frisse 6 graden, ik begin er maar aan te wennen 🧑‍🦽🦿 alleen

Ongeveer 50 km gereden tot kort voor Horten. Ik wilde naar de camping waar ik vorig jaar was, maar helaas was die nog gesloten, hij gaat pas open op 1 mei. 🥴 Dus ik reed naar de volgende, en die kost

Vermoeiende rit naar Oslo naar een camping op een berg,

,,Alpe d'Huez is daar niets bij vergeleken,,😂

Om er uiteindelijk achter te komen dat het pas op 1 mei open gaat 🤨

Ik heb mijn ⛺ toch gebouwd,

2 leuke mensen en 🐶 ontmoette Theo met een camper uit Duitsland, die stond er ook gewoon, nodigde me uit

Vandaag zijn we relatief laat verder gegaan vanaf de spirit camping "Topcamp Ekeberg" bij Oslo zonder ontbijt, dat verkrijgbaar was bij het volgende tankstation.

Daarna ging het langzaam maar zeker wat omhoog, de sneeuw was al binnen handbereik (zie foto's).

Ik heb vandaag slechts ongeveer 50 km naar Jessheim

Dag 5 was een rustdag, dus ik moet voor mijn reserveonderdelen zorgen 🦿.

Ik zat vanmorgen om 7:15 op het zadel om mijn eerste 💯 te doen. Accommodatie was geboekt, dus ik moest het op de een of andere manier regelen.

Na 500m was er eerst koffie en croissant ☕🥐. Goed aangesterkt en vers geslapen ga ik

Hoe kan het ook anders, vanmorgen weer net twee graden maar dan mooier

Zonnetjes☀️. Vandaag is dag 8, dag 7 was weer een rustdag 🦿😔.

Vandaag een stukje terug gereden naar de EURO Route 7 tot net voor Lillehammer, het is een stukje bergop maar ik voel me goed en ik vind de route leuker. Ik heb vandaag

Lillehammer was onderweg van Brumunddal naar Hafjell langs het Mjøsa-meer. Ik ben ook alleen met een skischans door het toeristische gebied gereden. Hafjell is ook een skigebied maar verder is er niets aan de hand. 's Nachts zijn er nog min graden 🥶 vanaf dinsdag wordt het hier langzaam warmer,

overdag

Een korte route vandaag, maar met walgelijke kleine hellingen die veel pijn doen 🥴

Van bijzonder belang zijn de laatste 500 m naar mijn accommodatie, omdat duwen bijna onmogelijk was 😰

Dankzij een tip van mijn gastvrouw Tønje dat de brug in Tretten, waar mijn route naartoe ging, instortte, heb ik me

Vandaag zijn we relatief vroeg vertrokken na een rustdag, om 6.00 uur opgestaan en om 7.30 uur weggereden. 💤🥴

Toen was het 30 km de berg op op 1200 m hoogte, waar de sneeuw vergat te smelten 🤔.

Het ging door het prachtige "Rondane National Park".

Dan bijna 60 km grotendeels bergafwaarts,

Dus uiteindelijk

Nog steeds gedaan van gisteren 😔 Ik begon vandaag pas om 9.00 uur toen de lucht bewolkt was.

Het landschap was weer fantastisch, ik moest me alleen meer op de vrachtwagens concentreren, want de hele toer van vandaag ging alleen over de E6 rijksweg.

En de weg wordt door hen gebruikt als een snelweg

Dat was een lang stuk, eerst een flink stuk terug de bergen in 🗻 dan omlaag het dal in en weer omhoog, je had het gevoel door twee klimaatzones te rijden 🤔

Maar wederom was het een onbeschrijflijk mooi gebied dat ons de ontberingen deed vergeten. Na 114 km en heel wat (voor mij 🥴) hoogtemeters, vond

Vandaag tot 8.30 uur in de veren gelegen💤, ik had nog steeds de spanningen🚲😰 van gisteren in mijn botten. Dan wilde ik het vandaag rustig aan doen, eerst een heerlijk muesli-ontbijt, en dan heel comfortabel richting Trondheim naar de Flakk ferry. Ik ben alleen door Trondheim gereden, het is niet bepaald

Nou, verder naar het noorden kun je niet 🥴 Ik heb er gewoon de kracht niet voor 😨

Vandaag ben ik van de camping 🏕️ Flakk naar Trondheim gereden naar het treinstation om om 23.00 uur de nachttrein naar Oslo te nemen. Even kijken hoe het verder gaat 🤔

Ik ontmoette de lijdende kameraad Wiljem uit Engeland

16. Om 23.00 uur nam ik de trein naar Oslo, waar ik om 7.00 uur 's ochtends aankwam. Eerst koffie gehaald en twee croissants ☕🥐🥐 ontbeten op het treinstation en daarna doorgereden naar de Holmenkollen op de camping 🏕️

Best moe Ik heb tussen de middag twee drie uur geslapen, ik denk dat ik hier twee dagen

Vandaag sta ik nog op camping Bogstad op Holmenkollen, het is prachtig weer 🌞

Vandaag reed ik de legendarische Holmenkollen op naar het skischans- en biatlonstadion, je moet het zien 👍🤗

Vandaag zijn we van Holmenkollen via Oslo naar Moos gegaan, waar ik de pont (wederom gratis 🤗) naar Horten heb genomen, direct 2 km nadat ik met de pont aankwam sta ik op dezelfde camping (Rorestrand Camping) als op de heenreis te overnachten overnachting 🏕️💤. Ik vroeg de tuinman of hij me een biertje

19. Vandaag zijn we vroeg opgestaan, er was regen aangekondigd 🌧️. Ik wilde droog inpakken 🏕️

En toen begon het twee uur in de regen, waarna de zon weer tevoorschijn kwam. Van Horten naar Larvik naar de veerboot. Na de snelle rit over het water, zie snelheid en hoogte 😉 Ik kwam om 21.15 uur aan in Hirtshals

Ik blijf vandaag nog één dag in Hirtshals, auto opgehaald zodat ik gratis bij iemand kon parkeren 👍🤗

Vandaag geniet ik van de zonnige dag bij 12 graden en de mooiste 🌞🌞

Op aanraden van een enkele persoon ben ik naar Skagen gegaan om het schouwspel te zien van hoe de Noordzee de Oostzee ontmoet (zie

Ren door België: acht verrassende routes in ons vlakke landje