Auf dem Hermannsweg durch den Teutoburger Wald

Petra

Collectie van Petra

9 Tage auf dem Hermannsweg, ein herrlicher Kammweg mit etlichen ⛰️🏔⛰️Höhenmetern. Ich bin ihn im März gelaufen und hatte den Weg zu der Zeit fast für mich allein. Allerdings wurde ich auch nich einmal so richtig vom Schnee überrascht. ❄️

1. Etappe 1 - 👣Hermannsweg🚶‍♀️ Von Rheine🏫 nach Elte und Elter Dünen☀️

Na een lange treinreis kwam ik om 12:32 uur op tijd in Rheine aan. Hier, direct bij het treinstation, is het startpunt van de 160 km lange Hermannsweg, een heuvelrugpad door het Teutoburger Woud. Het eindigt bij de Externsteine in Horn-Bad Meinberg. Dat is zover als ik wil en 25 km verder over de Eggeweg

2. Kort voor 8 uur ben ik vanmorgen gestart in Elte. De eerste km gingen snel, veelal over vlakke, mooie bospaden. In Bevergern, een mooi stadje, kwam ik het Dortmund-Ems-kanaal en het Mittelland-kanaal tegen, die hier samenkomen. Het was lekker aan het water en in de zon, precies goed voor een eerste pauze

4. De route van vandaag van Tecklenburg naar Bad Iburg was met 20 km relatief kort. Dit gaf me genoeg tijd voor een paar omwegen buiten het pad. Er was veel mooi beukenbos vandaag, veel mooie lentebloemen en veel daslook 😋. Maar ook grote steengroeven, het stadje Lengerich met mooie huizen en een beeldenpad

5. Vandaag was waarschijnlijk mijn langste tocht op de Hermannsweg en die met de meeste hoogtemeters! Ik dacht onderweg, de ups en downs houden nooit op...

Het nokpad zelf is erg mooi om te lopen. De bosbodem is momenteel prachtig bedekt met echte bloementapijten . Maar de kam wordt ook steeds weer onderbroken

6. Ook vandaag, op de 5e etappe van de Hermannsweg, heb ik weer veel bergkammen en mooie uitzichten uitgewerkt! De zon kwam vandaag vanaf 10.00 uur weer tevoorschijn, maar met 2° - 6° en wind op de ruggen was het behoorlijk fris. Desalniettemin heb ik weer genoten van het mooie weer, vannacht komt de regen

7. Vandaag begon de dag met het opzeggen van mijn huidige accommodatie. Ze huisvesten nu vluchtelingen. Maar als wandelaar ben je niet zo flexibel als het om afstanden gaat.Veel herbergen zijn ook niet of helemaal gesloten vanwege Corona... Het heeft me vanmorgen zeker tijd gekost om in ieder geval mijn

8. Dat was een wandeling! Toen ik vanmorgen uit het raam keek, kon ik het bijna niet geloven😬🙄... Ik had de hele winter bijna geen sneeuw gezien in huis, en vandaag had ik een echte winterronde voor de boeg 🙂❄

Maar dat was zeker beter dan de aangekondigde regen. Ik begon om 8 uur 's ochtends met wandelen

9. En vandaag ging het verder, de winterwandeling.❄

Eerst bergop richting Externsteinen, vandaag over wat ijzige en gladde paden.

De Externalstein zijn enorm en mooi! Ik had graag op de brug geklommen, maar door ijs en sneeuw mocht dat niet. Maar dat wist ik al. Omdat de paden rondom in het bos behoorlijk