Kalifornien- Nevada Roadtrip 2023

der puma

Collectie van der puma

1. Elephant Mountain

Terwijl de meiden gingen ontbijten, beklom ik Elephant Mountain bij Yermo (San Bernardino County). Toen ik de openstaande poort passeerde, wist ik niet zeker of ik daar wel naar toe mocht 🫣

Op de top heb je een mooi uitzicht op Yermo, Barstow en de omgeving, evenals op het legerfort.

Bergafwaarts greep

Zo'n typisch Amerikaans stadje. We gingen naar een boekwinkel voor koffie - een middelbare school zien was ook interessant.

Ik vind het ook veel leuker dan de grote stad - maar ik ben liever in de natuur ⛰️😊

Bedankt!

@Uwe Dreilich

Helaas lukte de geplande wandeling naar Teutonia Peak in de Mojave-woestijn niet - de toegangsweg was afgesloten, het alternatief was te onveilig voor ons (onverharde grindweg bergopwaarts) - dus kwamen we veel eerder aan in Vegas. Dus krijg je eerste indrukken - als dat mogelijk is. Waar het oog ook

Nadat Universal Studios simpelweg te duur voor ons was ($430 voor de dagkaart), gingen we naar de Santa Monica Peer. In het begin vrij leeg, maar in de vroege namiddag werd het voller. Maar de meisjes hadden alle attracties al gebruikt. Omdat we een tweede Amerikaanse oplader nodig hadden, gingen we

Omdat ik niet de daadwerkelijke kloof of het nationale park in mocht (geen reservering), kwam ik op dit punt op de verdere reis. Wat een uitzicht 🤩

gisteravond in Vegas - Ik kijk uit naar andere foto's en dat je niet meer de hele tijd in graswolken hoeft rond te lopen ☮️

Eens kijken of ik het nog een keer kan doen in Vegas @Uwe Dreilich

10. Eerste dag in LA - laten we beginnen met een wandeling naar het oriëntatiepunt bij uitstek. De route werd door Komoot als gemakkelijk beoordeeld - de meiden klaagden veel tijdens de klim naar Burbank Peak - maar het uitzicht was het zeker waard. Op de terugweg besloten we echter een andere route te nemen

Vandaag hebben we een oude spookstad bezocht, Calico. In dit deel woonden tot wel 3.000 mensen, het hoogtepunt lag tussen 1881 en 1907. Er waren aardig wat souvenirwinkels, maar je bent niet verplicht om iets te kopen :)

Geweldig! Wat een prachtig gebied!

Het feit dat je het officiële gebied niet in mag rijden, betekent niet dat je je avontuur niet nog steeds kunt beleven.

Dus, nadat ik was weggestuurd bij de oprit, ben ik zonder plan verder gereden (geen ontvangst) en ben toen gestopt zodra de 5G ontvangst er was en goed

Vegas bezoeken zonder het beroemde originele bord bij de ingang van de stad te zien? Op de een of andere manier onvoorstelbaar - mijn zus had me gewaarschuwd voor de lange rij vlak voor het bord - dus ik dacht dat ik morgenochtend om half zeven meer geluk zou hebben. Maar ook toen stonden er al 30 mensen

Vandaag met diner bij Buddy V - bekend van US TV. Het was goed, maar niet goedkoop zoals verwacht

Helaas hadden we geen geluk met het weer - overal zon, alleen in Morro Bay hangen de wolken laag.

Voor @das 🦄 waren de zeeotters het hoogtepunt

In de stad was de lokale markt - veel lekkere dingen/fruit/groenten