Madeira ❤️ 2023

Anneke

Collectie van Anneke

Alle Touren auf Madeira. Aus Wanderbuch oder selbst zusammengebaut.P.S.: Die Touren wurden von Garmin aufgezeichnet und dann importiert, daher stimmen die Höhenmeter leider nicht.

1. 🇵🇹 Madeira_LEVADA NOVA!!!

We hadden die dag geen andere lus in de buurt gevonden, dus besloten we om zo lang mogelijk een levada te volgen. We lieten ons door Luis naar Prazeres rijden op de Levada Nova, die we nu al zo vaak hadden gevolgd.

Aangezien dit geen officiële tour was, hoopte ik dat we geen nare tegenvallers of overdreven

Vandaag reed lieve Luis ons naar Prazeres. Vanaf daar ging het naar beneden. Het was steil, maar er was genoeg touw om je aan vast te houden en er was weinig risico op duizeligheid. Prachtig uitzicht op de stad Paul do Mar, die we vervolgens veilig bereikten.

Het ging langs de zee en de golven waren indrukwekkend

Wat een geweldige tocht 1.300 m boven zeeniveau. De taxi hapte naar adem toen hij ons met zijn oude Mercedes-motor de berg op hees. Beste Luis zette ons af bij het startpunt bij de levada en die volgden we naar het uitkijkpunt met een parkeerplaats. Tussendoor moesten we koeien passeren, maar die waren

We hielden allebei erg van de Rabacal-vallei, dus Luis reed vandaag weer de berg op en nam het pad naar de 25 bronnen. Omdat het een ZEER populaire route is, waren we vroeg de berg op, maar ik heb gepubliceerd hoe druk het was op het hoogtepunt. Er werd wat gekibbeld over de mooiste plekjes van schaars

Vandaag, na het ontbijt, zijn we dezelfde weg als gisteren bergop gegaan. We wilden de Levada Nova volgen en dan in Ribeira Brava uitkomen. Het gras is vandaag op een deel van de levada gemaaid en de levada is schoongemaakt, maar de aardige werkers lieten ons passeren. De levada's zijn waterwegen die

We beginnen met een fantastisch ontbijt (alleen het hoogtepunt inbegrepen). en vanaf het hotel gaan we bergopwaarts naar de kerk waar we een pauze hadden. Vervolgens de Levada Nova op. Er waren een paar slechte plekken waar het steil bergafwaarts ging. Ik zag pas in het hotel dat het een "zwarte" tocht

Prachtige stad. Ik vond vooral de geschilderde deuren leuk. Het Militair Museum bezocht. Daarna met de bus naar de verkeerde berg en naar de botanische tuin. Het was weer erg bloemrijk 😊. Als je meer tijd nodig had gehad voor .. terug naar de haven met gedeelde taxi 😊 was een wilde rit.

Eerste dag op Madeira. Heerlijk hier.. 17° en zon. Zee, palmbomen en mooie kamer. De vakantie kan beginnen.. we hebben het winkelcentrum en de snelste weg naar de bushalte al gevonden 🤪 veel bloemen en veel groene kiemplantjes

Eigenlijk al de loopband en het zwembad getest.

Van Hoek van Holland naar Den Oever – Nederlands Kustpad deel 2

Wandel Collectie van Pauline van der Waal

100% Women: op glad asfalt boven de wolken

Wielren Collectie van Switzerland Tourism

Rondje Drenthe — In 6 dagen door de Oerprovincie

Toerfiets Collectie van Tessa Mul

Fietsen tussen mysterieuze breuklijnen – Sierra Morena (GR 48)