🇧🇻 Südnorwegen 2023

Anja

Collectie van Anja

Du magst Berge, Wasserfälle, Wege mal anders - in einer Holzrinne oder über viele Steinstufen und urig schmale Pfade sowie felsige Wege oder Wege durch feuchte Wiesen und grandiose Ausblicke in die Fjorde, dann ist Norwegen genau richtig für dich. 🏞⛰️🤩
Hier findest du unsere Wanderungen, als wir die tolle Landschaft erkundet haben auf unserer Reise durch Südnorwegen.
Wir fuhren mit einem Bulli in 11 Tagen von Kristiansand bis Bergen.

1. 🇧🇻 🪵Tømmerrenna (mit Hängebrücke) + Paulenfoss | Grovane

Onze eerste stop op onze reis door Zuid-Noorwegen 🇧🇻 is Paulen Naturreservat.

Hier wandelden we door de Tømmerrenna (een houten kanaal dat vroeger gevuld was met water en hout vervoerde).

Iets anders, we vonden het erg interessant en we vonden het erg leuk. 👏🏼🤩

Het pad ging een klein stukje door een

2. Vanmorgen hebben we een omweg gemaakt naar het zuidelijkste puntje van Noorwegen, naar de Lindesnes Fyr (vuurtoren)....hier hebben we een rondje gerend met een geweldig uitzicht... 🪨🌊

Als je dichter bij de vuurtoren wilt komen, moet je entree betalen. 100 NOK per persoon om tijdens openingstijden het

4. Op onze verdere reis hebben we vandaag een stop gemaakt in Flekkefjord. Hier hebben we de Høgfjellet ⛰️ beklommen.

Eerst over smalle bospaadjes en daarna mocht er wat klauteren. Via ladders en touwdoorgangen kwamen we vervolgens op de top van Høgfjellet en konden we genieten van een schitterend uitzicht

5. Met fantastisch weer zijn we vandaag naar de Brufjell gegaan. 🌞⛰️

We moeten ons nog wat aanpassen, waardoor de in Noorwegen gemarkeerde routes een andere moeilijkheidsgraad hebben dan we gewend zijn en daardoor beduidend meer tijd nodig hebben voor de routes dan gepland.

Helaas ontbrak de markering onderweg

Vandaag zijn we naar de welbekende Preikestolen geweest.🪨⛰️😊

De weg ernaartoe is erg toeristisch, een goede conditie is vereist, aangezien er veel stenen trappen op en neer zijn.😅

Op de heenweg waren de wandelaars nog goed te doen en begroetten we elkaar vriendelijk.

We kwamen langs prachtige bergmeren

Het weer was ons goed gezind 🌥🙃 en dus zijn we vandaag op weg gegaan naar de Buarbreen-gletsjer.🗻

Het pad aan het begin was rustiek en pittoresk. 🌳🌿😍

Vandaag kon je de natuur weer echt waarderen (vogels fluiten, het geruis van een gletsjerstroom horen) - heerlijk.

Het werd rotsachtiger, we staken

8. Begonnen met een geweldig uitzicht op de bergen en een heerlijke koffie 🗻☕️🙂, gingen we naar Kinsarvik naar de watervallen.🏞

We besloten direct aan het begin van de route van vandaag te klimmen. Hoewel het pad niet direct langs de watervallen leidde, hadden we het pad voor onszelf - over stenen trappen

9. We wilden de Hardangerfjord van bovenaf bekijken, nadat we gisteren van beneden konden genieten van een uitzicht.

Dus ging het vandaag naar Fyske. We parkeerden bij d. hoofdstraat en vanaf hier ging het gestaag bergop...

De wandelparkeerplaats ligt op ongeveer 2,5 km van ons startpunt. Als je hiervoor

10. Na een rustdag en veel regen gingen we vandaag de Ulriken ⛰️ op - de hoogste van de zeven lokale bergen van Bergen. Veel trailrunners kwamen 's ochtends al op ons af.

We waren een beetje verrast... 🤔

Later spraken we met de marshals bij een checkpoint langs de route. Vandaag vond de "7-Fjellsturen" plaats