Südfrankreich 2023 🇫🇷

Collectie van Conny

1. 🇫🇷 Palavas-les-Flotes

Kort van tevoren:

Helaas zijn de foto's nogal rommelig. Geen idee waarom dat gebeurde. Als ik tijd heb, zal ik de afbeeldingen op volgorde sorteren. SORRY!

Nadat we vanochtend het kleine historische stadje Aigues-Mortes hadden bekeken, zijn we doorgereden naar Palavas-les-Flotes. Het mag dan pas februari

Helaas zijn de foto's tijdens deze tour ook een beetje door elkaar gehaald. SORRY!!! Ik weet het ook niet. Als ik de foto's van de SD-kaart op de laptop bewerk en ze daarna aan Komoot toevoeg, heb ik altijd dit probleem. Weet je misschien waarom dat zo is???

Maar nu naar de rondleiding.

Vandaag was onze

hallo@Richard 🇳🇱

Ik wilde de tour nog niet online zetten... Sorry, de foto's laten even op zich wachten. Ze staan nog op de SD-kaart van mijn camera 😅 Groetjes uit Zuid-Frankrijk 🇫🇷

Vandaag gingen we naar het centrum van Palavas-les-Flots, altijd langs het kanaal "Le Lez". We konden de stacaravan tot 16.00 uur op het veld laten staan, zodat we genoeg tijd hadden voor een wandeling door de stad. Het weer werkte weer mee. De zon scheen uit de lucht en rond het middaguur kon je in

6. Vrijdagmiddag vertrokken we spontaan naar het zuiden met onze campervan. Na bijna 1000 km en 11 uur rijden kwamen we om 01.00 uur aan in Aigues-Mortes. De lange rit was het waard omdat de zon ons 's ochtends wakker maakte. Tegen de middag was de temperatuur opgelopen tot 18 graden Celsius. In het oude

Van Palavas-les-Flots gingen we verder langs de Middellandse Zeekust richting Sete. Onderweg zagen we weer veel flamingo's. Aangekomen in Sete was het moeilijk om een parkeerplaats te bemachtigen in het centrum van de stad. Het weer was geweldig, het was zondag en het voelde alsof iedereen een zondagse

Niet echt de moeite waard! Als u in de buurt bent, kunt u "het stopcontact meenemen", maar neem geen omwegen!!! Er zijn veel betere verkooppunten.

Fanjeaux is een klein middeleeuws dorp in Aude, in de regio Occitanië, ongeveer dertig kilometer van Carcassonne. Omdat het dorp op een heuvel ligt, heb je een goed uitzicht over de besneeuwde toppen van de Pyreneeën. Ik had uren kunnen fotograferen in het dorp. Er viel zoveel te zien en te ontdekken

10. Carcassonne is een bewoonde middeleeuwse stad in de regio Languedoc in Zuid-Frankrijk. Het ligt op de rechteroever van de Aude. Het middeleeuwse fort La Cité bestaat uit 52 torens en een dubbele stadsmuur van in totaal 3 km lang. Carcassonne is dag en nacht vrij toegankelijk. Via de Porte Narbonnaise

11. La Pichona is een korte maar uitdagende via ferrata met een prachtig uitzicht. We waren eigenlijk van plan om de tweede, langere via ferrata "La Panoramique" te beklimmen, maar de wind werd sterker en dus kreeg de rede de overhand. Ik vond het moeilijk om dat te accepteren 😅

via-ferrata.de/klettersteige/topo/via-ferrata-du-fenouilledes-la-pichona

Minitour naar de Grotkerk. We waren eigenlijk van plan om door de kloof te wandelen, maar het pad leidde ons naar de prachtige Grottenkirche. Van 1482 tot 1560 was de hermitage eigendom van de franciscanen. Kluizenaars hebben hier sinds de 15e eeuw gewoond. Waar een grot water bevatte, bouwde de eerste

Op weg naar Perpignon ontdekten we dit prachtige wandelpad. Net voordat u het dorp binnenrijdt, is er aan de rechterkant een parkeerplaats voor stacaravans. 4 uur kost 4 euro. Als je blijft overnachten betaal je 8 euro. De start van de wandeling begint bij de parkeerplaats, recht tegenover het sportveld

Een kleine stop in Bages, in het middeleeuwse dorp van het Regionaal Natuurpark Narbonnaise en Méditerranée, mocht niet ontbreken. Bages ligt op steenworp afstand van Narbonne (9 km). Het is een klein vissersdorpje. Hier in het Étang de Bages (lagunemeer) wordt al eeuwenlang paling gevangen. In het 5500

Narbonne is een stad in Zuid-Frankrijk aan het Canal de la Robine. We kenden haar van haar zeer bekende badplaats Narbonne Plage. Zeer indrukwekkend in Narbonne is de gotische Cathédrale Saint-Just et Saint-Pasteur. De bouw van de Cathédrale begon in de 13e eeuw maar werd nooit voltooid. Helaas hadden

Vandaag ging de reis verder naar Gruissan.

Het dorp is eigenlijk in een cirkel gebouwd. De straten slingeren rond de Barbarossa-toren. Dergelijke dorpsplanning werd destijds gebruikt voor verdediging. Het dorp had gemakkelijker gesloten kunnen worden in geval van een aanval. De vorm van een slak is een

17. Bedankt @Alexandra

Ik hou net als jij van Zuid-Frankrijk! Het landschap is zo mooi, de mensen zijn supervriendelijk, het eten smaakt geweldig en het weer is overwegend zonnig. Wat wil je nog meer! Hartelijke groeten

Saintes-Maries-de-la-Mer ligt in het hart van de Camarque. Dit landschap wordt geassocieerd met flamingo's, witte wilde paarden, zwarte stieren, idyllische dorpjes en culinaire specialiteiten. Vandaag hebben we het stadje Saintes-Maries-de-la-Mer bekeken. We waren hier voor het eerst in het najaar van

19. Dus zijn we spontaan weer naar Zuid-Frankrijk gereden. 1,5 jaar geleden bezochten we Cavaillion voor het eerst. We waren op dat moment op de terugweg en hadden geen tijd meer voor de via ferrata. Dat was voor ons een reden om nog een keer terug te komen. Anders is een omweg naar de stad Cavaillion niet