Wandern auf Mallorca 2023

MoRi

Collectie van MoRi

Das war das erste Mal, dass wir auf Mallorca zum Wandern waren. Uns hat es sehr gut gefallen und wir werden mit Sicherheit noch einmal zum Wandern die Insel besuchen.
Alle unsere Touren haben wir mit Komoot selber geplant. Ohne GPS-Routing ist es oftmals sehr schwierig den richtigen Weg zu finden. Beschilderungen findet man meist nur auf den Hauptwanderwegen, ansonsten helfen einem die kleinen Steinmännchen schonmal den richtigen Weg zu finden.

1. 🇪🇸 Mallorca - Zum Wachturm "Cala d'en Basset" und durch den Wald zurück nach Sant Elm 🥾🌞🚶🏼‍♀️🚶🏼‍♀️🚶🏼‍♂️🚶🏼🤩

Vandaag hebben we Gerda en Walter ontmoet voor een toer samen in Sant Elm. Het was een mooi en avontuurlijk kustpad naar de uitkijktoren "Cala d'en Basset". Terug naar Sant Elm gingen we comfortabel door het bos. Er was een leuke en zoete afsluiter bij een restaurant aan de kust. @Gerda en Walter, het

2. Vandaag hebben we onze eerste tour gedaan op Mallorca.

Het zou een gemakkelijke tocht moeten zijn voor de eerste dag, "zou moeten". De tour bleek echter niet zo eenvoudig te zijn! Op sommige plaatsen moesten we flink klauteren.

Je moet het pad niet bewandelen zonder tredzekerheid en verstandige schoenen.

4. Vandaag hebben we een wandeltocht gemaakt door Peguera en Cala Fornells. Fantastisch mooie villa's zijn te zien in Cala Fornells.

5. Vandaag hebben we een rondrit gemaakt van "Es Capdellà" door de olijfboomgaarden naar Finca Galatzo.

Op de terugweg werden we echt nat. De laatste twee kilometer werden we vergezeld door hagel en hevige regen. 🌞🌩️🌧️🌞

Helaas waren er geen schuilplaatsen.🤷‍♂️

De tour van vandaag bracht ons naar de prachtige botanische tuinen "Jardines de Alfabia". We vonden het daar prachtig.

Helaas staan de foto's niet in de juiste volgorde.🤷‍♂️

De Jardines de Alfabia zijn een Moors wonder: een bewijs van het feit dat de Arabieren niet alleen politieke onderdrukking naar

7. Onze tweede tour vandaag was sightseeing in Soller.

Parkeren is daar een ramp. Als je eenmaal een parkeerplaats hebt gevonden, mag je je gelukkig prijzen. Helaas hebben we op de terugweg een verkeerde afslag genomen in Sòller, en dan begint de pret pas echt. Iedereen die de smalle straatjes kent, weet wat ik bedoel.🫣

8. Na de tour van vandaag in Palma gingen we naar de Bar Andaluz in Arenal voor tapas. 😋🍤🍢🍷

Heel erg lekker en aanbevolen.⭐⭐⭐⭐⭐

Langs het strand gingen we terug naar de auto met een geweldige zonsondergang die het bekijken waard was

9. Vandaag brachten we een vakantiedag door in Palma met Gerda en Walter. Het was een heerlijke dag met sightseeing en relaxen.🌞🍻☕

10. Sorry voor de vele foto's.🤩

Vandaag hebben we de mooiste kustpadwandeling tot nu toe gedaan tussen Deià en Béns d' Avall. Achter elke bocht werd je verrast door ongelooflijke uitzichten.

Hoewel de route relatief kort was, viel het lopen niet altijd mee. Steeds weer passages om te klimmen. De grond was

11. Vandaag zijn we op bezoek geweest

Coves de Campanet druipsteengrot in het noorden van Mallorca.

Voor 16 € toegang per persoon duik je in een andere wereld. Het gemakkelijk toegankelijke deel van de grot is ongeveer 3200 m² groot. De afstand is ongeveer 500 m. Onder de grond heb je natuurlijk geen GPS

12. In de middag hebben we een kort rondje gedaan in het natuurpark "S'Albufera" bij Port d'Alcúdia.

Er zijn vier routes die je hier kunt nemen. We besloten een kort rondje te doen. Het park sluit om 17.00 uur en we hadden de lange lus niet op tijd kunnen halen.

Er is hier een grote verscheidenheid aan vogels

13. Voor de 🚂 tramrit moet ca. 4,3 km worden afgetrokken van de tocht.

Vanochtend zijn we met de 🚗 naar Port de Soller gegaan. Na wat sightseeing was er een heerlijk 🍨 en ☕. Daarna zijn we met de tram 🚂 naar Soller gegaan, dat had je moeten doen.

In Soller besloten we te genieten van de terugweg te voet

14. Vanochtend zijn we met de 🚌 naar Port d'Andratx gegaan. We vonden het daar erg leuk. We wandelden terug via Camp de Mar en Cala Fornells met een paar ontspannen pauzes ??.

15. Vandaag wilden we eigenlijk het Cuber-stuwmeer zien en een stukje wandelen. Maar anderen hadden hetzelfde idee. De weinige parkeerplaatsen waren allemaal bezet. We hebben vanaf de straat een paar foto's kunnen maken.

Dus gingen we door naar de fotoshoot bij het Gorg Blue-reservoir. Beide stuwmeren zijn

16. Vandaag reden we naar het kleine bergdorp "Orient" dat op de werelderfgoedlijst staat.

Ons doel op de tour was de "Paso de s'Estaló" en "Es Salt des Freu".

Onze tocht voerde ons langs talloze omgevallen olijfbomen die het pad kriskras doorkruisten. Dat was het gevolg van de sneeuwstormen van drie weken

17. Vandaag is onze laatste vakantiedag. We hebben genoten van de tijd in Peguera.Het fantastische weer zorgde ervoor dat we veel mooie wandelingen hebben kunnen maken.