🌺Madeira Wanderungen🌺

!🥾Wandern & Co. 🥾!

Collectie van !🥾Wandern & Co. 🥾!

1. 🌺1. Urlaubstag Madeira 26.02.2023-Caniço und Umgebung🌺

Vandaag hebben we Caniço en omgeving verkend op onze eerste vakantiedag op Madeira. Het is echt geweldig wat je hier kunt zien. Je kunt niet alles in de tekst vermelden. Bekijk de foto's en het filmpje maar zelf 😊🌺

2. We zijn hier vandaag beland door een verwisseling van routes. En het was een verwisseling waar we geen spijt van hebben gehad. De kabelbaan was vandaag niet open, maar we besloten om de afdaling en klim te nemen. Het is een steile afdaling waarbij je echt stevig ter been moest zijn. Toen we daar aankwamen

4. We hebben spontaan besloten om deze tweede wandeling in één dag te doen. Het was rond 15.00 uur en het weer was nog steeds perfect, en omdat we wisten dat het 's ochtends altijd overvol was, besloten we deze tour te doen. Het was zelfs beter om op dit moment te parkeren, aangezien velen al op weg waren

5. Vandaag wilden we met de gondel van de haven van Funchal naar Monte. Helaas waren er vandaag onderhoudswerkzaamheden en dus geen gondelvaart. Zonder verder oponthoud besloten we naar boven te rennen. Het is "slechts" ongeveer 3km😂ja, maar we wisten niet dat er in deze kilometers hellingen tot 30% zaten

Vandaag, met het beste weer, zijn we begonnen aan deze prachtige tocht. Hier was echt alles wat Madeira te bieden heeft. Een geweldig kustpad, geweldige uitzichten op de zee en prachtige paden door het bos. Echt een geweldige mix van allemaal, dat is ons goed bevallen 😊 je kan ook best goed tegen de

7. Vandaag hadden we Seixal als bestemming gekozen. We kwamen rond 10.30 uur aan en hadden nog genoeg plek op de parkeerplaats. We zouden iedereen aanraden om daar te zijn want toen we klaar waren met de tocht waren er veel badgasten en waren de parkeerplaatsen vol 😉 Daarna hebben we een leuk rondje gewandeld

8. Vandaag waren we op pad in Nonnental. Komoot leidde ons langs de oude weg. Je doet dit echt op eigen risico want, zoals sommige oude wegen op Madeira, zijn ze afgesloten voor auto's vanwege het risico op vallende stenen. En we zagen tijdens deze tour veel grote en kleine rotsen op de weg. Het ging ook

9. Vandaag hebben we echt een geweldige wandeling gemaakt naar Achadas da Cruz. Het weer was aan het begin van de ronde nog erg nat 🌧 we liepen het eerste deel van de route langs de Levada Moinho. Erg vochtig maar nog steeds geweldig. Toen was het op naar de gondel. Hier hebben we natuurlijk geen gebruik

10. In ons laatste deel van onze tour gingen we naar Porto da Cruz. We hebben daar een leuke kleine ontdekkingstocht gedaan. Het was ook heerlijk en het weer deed de rest. 😊👍

11. Aangekomen in Santana parkeerden we bij de Mirador Santana en liepen toen het toeristenbolwerk in. Nou, we moeten zeggen dat het best leuk was om naar te kijken, maar de drukte was niet zo geweldig. We gaan dus op weg, want er valt hier helaas niet zoveel te ontdekken.

12. We hebben vandaag een meer relaxte dag gemaakt en zijn naar een paar stadjes aan de noordkust gereden om de mooie hoekjes te verkennen. 1e stop hebben we gemaakt in São Jorge. Hier staan we langs de kust tot net voor het stuk wat helaas niet meer toegankelijk is. Maar het was echt een geweldige weg tot

13. Vandaag hebben we de langverwachte en laatste wandeling op Madeira gedaan. We hadden het speciaal voor vandaag gepland omdat het mooi weer was en de weerman gelijk had en we een duidelijk zicht hadden☺️👍 Net op tijd voor zonsopgang waren we klaar bij Pico do Arieiro om ervan te genieten 😊toen begonnen