🇳🇱 Westfriesische Inseln ❤

Stummi 🙋🏼‍♀️

Collectie van Stummi 🙋🏼‍♀️

Unseren Sommerurlaub 2016 haben wir zur Erkundung der Westfriesischen Inseln genutzt.Die Perlenkette im niederländischen Wattenmeer ist perfekt👍 für einsame und erholsame Tage❣️Von Ost nach West sind wir auf jeder Perle mit einsamen Stränden👁, klasse Wanderpfaden🥾 und super Fahrradwegen🚵‍♀️ quer durch die Natur🌳🦩 belohnt worden.Jedes Eiland hat seinen Charme 😍.
Am meisten beeindruckt hat uns Terschelling❣️
Auf Texel und Terschelling haben wir für mehrere Tage unser Zelt 🏕 aufgeschlagen.Auf den anderen Inseln herrscht Autofreiheit🙃, dort sind wir jeweils für einen Tagesausflug rübergeschippert⚓️.Die Bilder sind bei den Überfahrten etwas durcheinander geschüttelt worden🤭.Wir haben unheimlich viel gesehen💓. Und es gibt noch viiiel mehr zu sehen...🤩 Mich packt das Fernweh...🇳🇱🤗Wen es vielleicht in den Süden der Niederlande zieht, kann sich gerne Anregungen aus Zeeland in dieser Collection holen:
komoot.de/collection/2396455/-zeeland

1. 🇳🇱Schiermonnikoog🥾 19.06.2016🏕

Schiermonnigkoog is het meest oostelijke van de bewoonde Waddeneilanden en onze eerste stop.😃

We zijn blij 🤩 van de natuur met zijn verscheidenheid aan dieren 🐦 en de rustieke, oude kapiteinshuizen. Logisch dat we onze honger stillen met de overheerlijke Pannenkoeken 🥮.

de.wikipedia.org/wiki/Schiermonnikoog

Ameland is ook autoluw 👍 Voor dit eiland hebben we fietsen gehuurd 🚵‍♀️. Klasse manieren ❣️

En mocht je de kruiswoordpuzzel nog niet hebben kunnen oplossen🤔: de plaats op Ameland heet Nes😄

de.wikipedia.org/wiki/Ameland

Aangezien auto's 🚙 toegestaan zijn op Terschelling, hebben we onze tent 🏕 daar een paar dagen opgezet.

Het autoverkeer is beheersbaar op dit betoverende stukje aarde ❣️

Onze eerste tour bracht ons van de camping naar het dorpje Midsland.🥰

terschelling.org/de/terschelling.php

5. Een veelzijdige fietstocht 🚲 door bossen 🌳, duinlandschap 🤩 en een strandwandeling 🌊.

De fietspaden zijn uniek geweldig! 😃

Van de kilometers heb je trek gekregen: een hartige Pannekoek🥞 mag niet ontbreken😋.

6. Het Oosten wachtte ons al op; In het Heartbreakhotel als het meest oostelijke café direct aan het strand, dronken we nog een koffie met een overheerlijke cranberrycake voordat we naar het einde van de wereld gingen 🤩. De terugweg was omgeven door kleurrijke bloemenzeeën 🌺🌸🏵

7. Onze laatste dag op Terschelling 😥 bracht ons naar het westen.😀 Door de extreme wind 🌪 konden we niet om het brede strand heen draaien. Dat deed het mooie landschap 💓 maar deed niets af.

Na de tour gingen we naar het strand in het oosten🚗; laat het maar weer doorwaaien.😁

Een zonnige tussenstop op het vasteland in Harlingen voordat je de volgende ochtend rechtstreeks naar Vlieland gaat...

Harlingen is een schilderachtig stadje met typische grachten en bruggen🌉, zeilboten⛵, schattige huisjes en veel cafés.☕🍰 Precies zoals we het graag hebben💓

Vanwege het getij hadden we een heel kort tijdvenster⏳. De fietsen waren bij de prijs van de veerboot inbegrepen👍, dus laten we naar de uiterste westelijke punt gaan.🚲

Helaas begon het op de terugweg te regenen.🌧 Niettemin: als je van volledige afzondering houdt, is dit eilandje de juiste plek voor

10. We maakten gebruik van de dag van aankomst en reden naar het oosten van het eiland. In het kleine dorpje De Cocksdorp met een kleine voetgangerszone en een pier hebben we de benen een beetje gestrekt.

verbind. we gingen op een omweg naar de vuurtoren 🗼 van Texel. Daar rook het verleidelijk naar wilde

11. Niet ver van de camping begint Nationaal Park Duinen van Texel 🤩. Langs de duinengordel gaan we in oostelijke richting naar het plaatsje De Koog. Hier woedt de beer; Daddelhallen, souvenirwinkels en restaurants van over de hele wereld staan naast elkaar. Zo stellen we ons Vegas voor.We gaan terug door

De "hike" op de smalle straat is niet bepaald spannend 😐, maar het schattige dorpje Den Burg is des te spannender ❣. Straatjes met winkeltjes🛍 die toeristen niet alleen snuisterijen willen brengen en cafés ☕met de zoete Texelse specialiteit "Hongerpunt".😄 Thommy is dolblij😋😋

Eindsprint😪. Onze laatste toer op de Waddeneilanden was een van de mooiste 💖. Texel heeft zich weer van zijn beste kant laten zien 👍. We wandelden door het duinbos over knoestige mountainbikeroutes 🪵 en langs vrij rondlopende runderen 🦬 naar het dorp Den Hoorn 🧁☕️. Daar wachtte ons een betoverende