🇪🇸 Spanien 2022

Koksi

Collectie van Koksi

1. 🇲🇫 Runde in Avignon

2. Vandaag gingen we van Cassa De La Selva naar Girona over het spoorwegfietspad. We namen een rondleiding door de oude stad, die zeker de moeite waard is om te bekijken. Daarna zijn we naar het Castell Sant Miguel (ruïnes) gefietst. Oude Zweed die op sommige plaatsen een hardcore mountainbikeroute was

Om 9.00 uur namen we de bus vanaf de CP naar Barcelona. We vroegen ons af over het lage verkeer in Barcelona. We wandelden naar de Arc de Triompf verder naar de Sagrada Familia en Sant Pau. Daarna gingen we naar Parc Güell. Op de terugweg naar het opstappunt van de bus maakten we onze weg naar een parade

Allereerst was het ongeveer 6 km dat we bij het klooster van Montserrat liepen. Toen ik bij de automaat de parkeerkaart scande om te betalen, kreeg ik bijna een klap op mijn kont. We zouden 80 euro moeten betalen, dat kan niet. Meteen de camper erin gezet en op zoek gegaan naar een parksheriff. Hij verzekerde

6. Vandaag gingen we naar Tarragona naar de haven. Er zijn daar enkele superjachten. De Solandge zou van een Saoedische prins zijn, is 85 meter lang en kostte met 29 bemanningsleden in 2013 150 miljoen dollar (volgens Google). De AALTO is 80 m lang met 32 bemanningsleden, gebouwd in 2007. De prijs en eigenaar

Helaas hadden we een slechte ervaring vandaag. Nadat we Filou in Miami Platja in het water hadden gelaten, liet Heidi haar fietshelm achter. Na ongeveer 300 m keerden we terug maar de helm was weg. Wie neemt er alsjeblieft een bezwete helm mee? Anders was een ander gedeelte erg veeleisend omdat het erg steil en los grind was.

Volgens de reisgids is Alquezar de mooiste stad van Spanje. Eerst aten we uitstekende visa vis van de CP. Daarna begonnen we aan de tour naar Alquezar. Echt indrukwekkende oude stad evenals de hele omgeving hier.

11. Helaas stopte Komoot na 6,66 km met navigeren. Dus ik moest deel 1 beëindigen en opnieuw beginnen. Daarom zijn er 2 delen van deze geweldige wandeling van in totaal 14,93 km.

12. Geweldig gebied hier.

14. Vandaag kozen we voor een Komoot-tour die als moeilijk was geclassificeerd. Na ongeveer 2 km keerden we om in ruig terrein. Omdat het naar onze maatstaven te gevaarlijk werd. Maar toen was het een geweldige wandeling door de Foz de Lumbier (kloof). Het pad naar de 16e eeuwse Puente del Diable de o Jesus

Vandaag hebben we een stukje gewandeld op de Way of St. James. Omdat we in Puente la Reina geen parkeerplaats konden vinden, stopten we even buiten en kwam de Jacobsweg voorbij. Puente la Reina is een stad die het bekijken waard is. Vanaf hier is het 688 km naar Santiago de Compostela.

Zeer mooie stad.

In Comillas bouwde Antoni Gaudi (1852-1926) in de jaren 1883-1885 de Villa El Caprichio voor Maximo Diaz de Quijano (1841-1885). Het vissersdorp Comillas werd aan het einde van de 19e eeuw omgevormd tot een elegant kuuroord dankzij de invloed van Antonio Lopez y Lopez, de eerste markies van Comillas

18. Vandaag aan het einde van onze reis naar Spanje hebben we een mooie wandeling gemaakt in Santillana del Mar. Prachtig gebied hier aan de Atlantische Oceaan.

Het Droompad – in 28 etappes van München naar Venetië

Wandel Collectie van komoot

Bikepacking de Lynx Trail door Slovenië en Kroatië

Mountainbike Collectie van gravgrav

Van Ischgl naar Latsch - Enduro Alpencross

Mountainbike Collectie van Holger S.

Magic Moments — 6 magische plekken in Duitsland en Denemarken

Toerfiets Collectie van Ostsee-Holstein-Tourismus e.V.