Hüttentour von Oberstdorf auf die Zugspitze

Thorsten Diekmann

Collectie van Thorsten Diekmann

Hüttentour von Deutschlands südlichstem Dorf Oberstdorf bis zu Deutschlands höchstem Berg, der Zugspitze.Diese Tour führt von den Allgäuer Alpen durch die Tannheimer Berge und die Ammergauer Alpen bis ins Wettersteingebirge. Dort befindet sich unser Ziel: der höchste Berg Deutschlands, die Zugspitze (2.962m), die wir erklimmen werden. Eine traumhafte Hüttenwanderung mit vielen Eindrücken - vor allem die überwältigenden Blicke auf die vielen Seen des Ostallgäus werden uns faszinieren. Diese zogen auch schon König Ludwig in ihren Bann. Sein Märchenschloß Neuschwanstein werden wir auf unserem Weg direkt passieren. Der Zauber dieser Landschaft und die beeindruckende Bergkulisse verleihen uns für den Rest der Tour Flügel. Spätestens auf dem Gipfel der Zugspitze ist alle Anstrengung vergessen.Bei insgesamt 6 Wandertagen gibt es 4 Transfer-Stücke.
Die gesamte Tour ist wunderschön und aussichtsreich!

1. Hüttentour O – Z • 1a: Transfer von Oberstdorf zum Höfatsblick

Zwaar
    Zware wandeling. Zeer goede conditie vereist. Makkelijk begaanbare paden. Geschikt voor elk niveau.

Dag 1: Nebelhorn - Prins Luitpold House

Samen lopen we naar de Nebelhornbahn in Oberstdorf. Berijd de nieuwe kleine kabelbaan

we gaan naar het station Höfatsblick en beginnen aan onze wandeling. Het pad slingert op en neer

langs de indicator gaat de zee naar de opvallende, steile grastop van de Laufbacher

Zwaar
    Zware wandeling. Goede conditie vereist. Tredzekerheid, stevige schoenen en alpine ervaring vereist.

Dag 1: Nebelhorn - Prins Luitpold House

Zwaar
    Zware wandeling. Zeer goede conditie vereist. Tredzekerheid, stevige schoenen en alpine ervaring vereist.

Dag 2: Schrecksee - Landsberger Hütte

We volgen het jubileumpad langs de Glasfelderkopf, die bedekt is met edelweiss, de Bockkarscharte in,

2162 m. We blijven op de Höhenweg en wandelen naar de pittoreske Schrecksee, die met zijn

klein eiland komt sommigen bekend voor van talloze ansichtkaarten of fotomotieven

Dag 3: "Meerwandeling" naar de Otto Mayr-hut

De dag begint met een afdaling over de Traualpsee naar de Vilsalpsee. We wandelen verder naar

Bergbaan die ons naar de Füssener Jöchle brengt, 1810 m (alternatief met de bus naar het dalstation).

Gemiddeld
    Gemiddelde wandeling. Geschikt voor elk fitnessniveau. Vooral goed begaanbare paden.

Dag 4: Ammergauer Alpen

We beginnen de dag met een afdaling naar Bärenfalle. Een taxi brengt ons vanaf daar

Tegelbergbahn waarmee we naar het bergstation rijden. Voorbij de Ahornspitze in de

Niederstraußbergsattel, 1612 m, en in de Gabelschrofensattel, 1913 m, volgen we dat

10. Map data © OpenStreetMap contributors

Dag 5: Partnachklamm - Reintalangerhütte

Na een korte afdaling brengt de taxibus u naar de Partnach-kloof. De kloof is er een van

mooiste natuurmonumenten van Beieren en zorgt voor een aangename sfeer, vooral op warme dagen

Afkoelen. Het gaat verder door het wildromantische Reintal naar de Reintalangerh

Zwaar
    Zware wandeling. Zeer goede conditie vereist. Vooral goed begaanbare paden.

Zwaar
    Zware bergwandeling. Zeer goede conditie vereist. Tredzekerheid, stevige schoenen en alpine ervaring vereist.

Dag 6: Knorrhütte - Zugspitze - terugreis

Vandaag komen we dichter bij ons grote doel: het beklimmen van de Zugspitze, 2962 m

Knorrhütte, 2051 m, we bereiken het hoogste punt van Duitsland. Voor de afdaling kiezen we

de knievriendelijke afdaling met de trein naar Ehrwald. Vanaf hier volgen we de