Die Eroberung des Schwarzwaldes

Christine/ Pfalzrakete 🚀🍀🍀🍀

Collectie van Christine/ Pfalzrakete 🚀🍀🍀🍀

1. Im Rausch der Blüten: Panoramaweg Baden Baden mit Kreuzfelsen, Arboretum, Merkur und Rosengarten

@Harald Deze tour zit al een tijdje in mijn achterhoofd, het is jouw schuld 😉. Jouw oktobertour! 🤫 Ik dacht dat ik het nooit zou halen. Maar nu heb ik me een weg naar boven gewerkt. . Maar verder dan dat wil ik niet gaan. Echter, als ik nu al wat voorbereidend werk doe, dan hoef ik geen 95 km op 95

Ja, sommige van de smalle paden waren behoorlijk glad, het is niet aan te raden om bergafwaarts te gaan. Aan alle skiërs: er stond iets op de piste, ook op de schaatsbaan mag je niet rennen! Mijn excuses daarvoor, dat wist ik niet, ik ben geen skiër. Langlaufen doe ik sowieso niet. Maar er was geen andere

Heel erg bedankt. Ja, het was waanzinnig mooi om boven de mist te staan.

Ja, de zon had me naar buiten gelokt, maar toen was er bijna niets meer over. Maar dat maakt niet uit. Er zijn gigantische rododendrons. Als ze bloeien, moet ik weer gaan. Helaas was er geen tijd voor een langere ronde. Maar dat doe ik wel als het mooi weer is.

Net op tijd voor de eerste advent vond ik de eerste sneeuw. Het is een fijn gevoel als hij onder je schoenen knarst. Het sneeuwde veel en moest de auto opruimen.

Vanmorgen deed de Hundseck zijn naam eer aan: het was somber, mistig en er waaide een ijzige wind. Ik wilde daarheen? Dat kostte een aardige inspanning. Maar in het bos werd het wit, er lag een beetje sneeuw dat alles betoverde. Vanaf de Unterstmatt begon het toen omhoog te kruipen, al weet ik zeker

Als je rent, krijg je het meteen warm😅. Het is maar een paar graden verschil met het sombere weer beneden dat het maakt. Je bevriest eigenlijk op en neer, maar de sneeuw maakt het helemaal goed

9. Vandaag wilde ik ontsnappen aan de mist beneden. Het ging eerst mystiek door de Gaisöll, over vele bruggen en loopbruggen. De zon scheen al boven ️. Daarna altijd bergopwaarts naar het hoogste punt van het noordelijke Zwarte Woud met ongelooflijke uitzichten op de Alpen. De Katzenkopf kon niet ontbreken

Dank je, maar ik moest soms pushen, vooral Schwarzenbach tot aan Besenfeld. Dat was extreem steil, zelfs om te wandelen. Helaas kon ik het Nagoldtal-fietspad in Besenfeld niet vinden, hoewel ik de plaats op zijn kop had gezet. Ik moest dus op straat rijden, maar er was weinig verkeer, dus het was leuk

11. Vandaag was het: Kerstshoppen. Ik wilde echter nog steeds wandelen. Dus ik ging gewoon waar ik wilde winkelen. Eerst ging het heerlijk door Oos, nog onontdekt, veel bruggetjes stonden onderweg aangegeven en het pad langs de beek was heerlijk om te rennen. Toen was het: bergop, altijd het Balg-toppad

Doe dat, het was magisch. Maar wees vroeg op, 's middags was alles krap. Ik vond een ongerept pad bij Untersmatt, hoewel het druk was, ongelooflijk. Perfect voor sneeuwschoenwandelen.

13. Eigenlijk lag mijn doel iets verder. Maar mijn nieuwe wandelschoenen begonnen al in Seltz te schuren. Dat was waarschijnlijk het verkeerde merk. Ik heb al tijden geen blaren meer in mijn Lowa-schoenen, in geen van hen. Maar uiteindelijk kwam ik slechts hinkend vooruit. Maar voor het geval ik de ophaalservice

14. Ik vertrok om drie uur 's ochtends, dit keer met de juiste schoenen en de ijzeren wil om het doel te bereiken. Uiteindelijk werd het donker en had ik geen zin om de laatste 6 km in het bos te lopen, beter nog niet op de weg. Voorwaardelijk zou het nog kunnen, maar op een gegeven moment doen je voeten

Vandaag is het eindelijk gelukt: mijn droom om van huis naar mijn stiefdochter te wandelen 💪. Bij de derde poging koos ik de beste route en ging daar uiteindelijk voor.

We begonnen om 2 uur in de ochtend (een uur eerder dan de vorige twee keer) dus ik had wat meer tijd. Het was aanvankelijk een nachtwandeling

@DerRoRo @Armin Superschlau Bedankt 😊

Bedankt Patrick. Bedankt voor de perfecte en veilige begeleiding over de via ferrata. Wat ik niet had gedacht: mijn geliefde spritzer is ook verkrijgbaar in het Zwarte Woud 😁