Karwendel Höhenweg

Jule | Der Weg ist das Ziel 🥾🚲🛶

Collectie van Jule | Der Weg ist das Ziel 🥾🚲🛶

1. 🇦🇹 Nördlinger Hütte

Kleine afscheidstour naar de Nördlinger Hütte. We kunnen het niet laten om de laatste postzegel van de Karwendel Höhenweg op te halen. En zo gaat het heel ontspannen van het bergstation Harmekopf naar de Nördlinger Hütte op een ontspannen T2-hoogteloipe. De door Komoot opgegeven tijd klopt helemaal niet

Vandaag is de laatste etappe van het Solsteinhaus naar de Nördlinger Hütte. Het weer is veelbelovend, de regen is eindelijk gestopt. Om 07.30 uur gaan we zeer gemotiveerd van start. Vandaag willen we de Freiungener Höhenweg (211) lopen. Tot aan de Kuhlochspitze gaat alles goed, maar dan verandert de

Onstabiel weer wordt aangekondigd. Nog voordat we beginnen, begint het te regenen. Daarom kiezen we vandaag voor de slechtweer variant van de Karwendel Höhenweg. De andere variant voert over de Haferlekar en zou voor mij sowieso te veeleisend zijn als dagtocht. Dus paraplu open ☔️ en daar gaan we comfortabel

Omdat we niet dezelfde weg terug willen lopen als de dag ervoor, besluiten we een route door de vallei te nemen om een tussenstop te maken bij de herenhuizen. De afdaling is veeleisend en omvat wat klimmen. Daarna gaat het weer recht omhoog. Na een verfrissing bij het snackstation St. Magdalena gaan

Het heeft de hele nacht geregend en gesneeuwd vanaf 1900 m. 🥶 We begonnen dan ook bij 3 graden en door de ene of de andere sneeuwstorm. Zonder sneeuw is dit zeker een vermakelijke route, maar met sneeuw zijn we blij dat we snel op de volgende etappebestemming zijn aangekomen.

Eindelijk beginnen we aan de langverwachte Karwendel Höhenweg. De weersvoorspelling voor vandaag is allesbehalve rooskleurig, er wordt aanhoudende regen voorspeld. De eerste 3 uur hebben we geluk, het begint pas te regenen bij de Isarbronnen. Tot die tijd gaat het gestaag bergop over een breed grindpad

8. Het regende licht in de ochtend en zag er niet zo goed uit. Terwijl we een aangenaam bospad beklommen, werd het weer steeds beter. Bij het eerste zicht zagen we weer blauwe lucht. De weg naar boven is zeer aangenaam voor een klim. Bij de Nördlinger Hütte vulden we onze vloeistofreservoirs en klommen