Lahnstein 2022

Collectie van Jutta und Thomas

Lahnstein im September 2022

1. Thementour Lahnsteins Historie

Gisteren kwamen we aan in Oberlahnstein en vestigden we ons als eerste. De weersvoorspelling voor vandaag was erg slecht, dus besloten we de korte maar interessante themaroute van de historische Lahnstein te nemen. We zijn helemaal niet nat geworden. Het was een leuke kleine en informatieve ronde door Ober- en Niederlahnstein!

Onze bestemming vandaag was Stolzenfels Castle. Vanaf Oberlahnstein heb je vaak een prachtig uitzicht op kasteel Stolzenfels, dus daar moet je heen. Het pad door Niederlahnstein naar de Rijnbrug was niet zo spannend, dan langs de Rijn tot aan kasteel Stolzenfels. helaas konden we niet naar de binnenplaats

4. Ria, maar je bent snel... Ik ben nog niet helemaal klaar met de tour. Ja, vandaag namen we het schip van Oberlahnstein naar Boppard en terug. Het weer was zo-zo, maar droog. En de verzending erg leuk. Helaas haalde Komoot de foto's door elkaar en nam hij ook niet alle foto's over

Onze boottocht van Oberlahnstein naar Boppard en terug stelde ons in staat om 2,5 uur in Boppard te blijven. Boppard verdiende waarschijnlijk meer tijd. We namen de kabelbaan naar de Gedeonseck en genoten van het geweldige uitzicht. Met een bewolkte hemel ging het bergopwaarts, toen een echt goede langdurige

6. Vanmorgen vertrokken we in de richting van Lahneck Castle, met een bewolkte lucht en mist, dan naar de top van de Feldberg en verder naar de Marksburg, het enige intacte kasteel in het Midden-Rijndal. Echt een prachtig kasteel. Toen we op de Feldberg waren, was de zon er ineens en vergezelde ons de rest

Vanmorgen begonnen we met een bewolkte lucht en mist. Een kanotocht van Fachbach terug naar Lahnstein staat op het programma. Na een half uur heeft de zon zich meer en meer laten gelden. Nu zitten we bij het kanostation en hopen dat we niet meteen vastketenen ️✊️

8. Nadat we vanmorgen 9 km langs de Lahn naar de kanoverhuur hadden gelopen, gingen we per kano terug naar Lahnstein. Op de 7,5 km lange tocht moesten we 2 sluizen passeren. Het geheel was absoluut nieuw voor ons en een avontuur dat we met vlag en wimpel onder de knie hebben. Het was erg leuk en het weer

9. We waren op onze laatste tour. Vanaf Oberlahnstein gingen we eerst aan de rechterkant en dan aan de linkerkant van de Rijn naar Koblenz naar het Deutsches Eck. In Koblenz neemt u de kabelbaan naar het fort Ehrenbreitstein (dus namen we de kabelbaan voor 1800 m en wandelden niet). Een allround mooie afsluiting