Alpenüberquerung vom Watzmann zu den Drei Zinnen

Sebbi

Collectie van Sebbi

1. Tag 5: Vom Lucknerhaus über die Villgrater Berge zur Unterstaller Alm

Door de Alpen van de Watzmann naar de Drei Zinnen, dag 5

Vanmorgen was er een korte transfer van het Lucknerhaus naar Maria Hilf in het Defereggental. Vanaf hier gingen we over de Villgratner bergen en de Villgratner Pfanntörl als hoogste punt naar de Unterstaller Alm.Na een kleine verfrissing gingen

Door de Alpen van de Watzmann naar de Drei Zinnen, dag 7

De laatste dag van onze tour lag voor ons en om de Three Peaks te zien, moesten we nog een paar granen klaar hebben, omdat we door de "suikerstraat" van de Dolomieten gingen. Een waanzinnig mooie klim met overweldigende uitzichten op het bizarre

4. Door de Alpen van de Watzmann naar de Drei Zinnen, dag 2/deel 1

Vandaag gingen we vroeg in de ochtend van het Kärlingerhaus via het Steinerne Meer naar het Riemannhaus. Daar hadden we een lunchpauze en toen gingen we naar Maria Alm, hier was er een transfer die ons naar het Käfertal bracht. Van daaruit

5. Door de Alpen van de Watzmann naar de Drei Zinnen, dag 6/deel 1

Vandaag stond in het teken van de oversteek van Tirol naar Zuid-Tirol. We zijn begonnen bij onze geweldige accommodatie, het Alpengasthof Bad Kalkstein in Bad Kalkstein. Na het oversteken van de Pfanntörl (2505m) bevonden we ons in Zuid-Tirol

6. Door de Alpen van de Watzmann naar de Drei Zinnen, dag 3

Vroeg in de ochtend, na een gezellige avond in de hut, gingen we over de Pfandlscharte (2665m) naar het Glocknerhaus. Enorme uitzichten beloonden ons voor de klim naar de Pfandlscharte. Onderweg kon je een eerste glimp opvangen van de Grossglockner

Vandaag zijn we begonnen aan onze oversteek door de Alpen "Van de Watzmann naar de Three Peaks".

De start van de tour was bij de VVV aan de Königssee. Daar ontmoetten we onze berggids en de andere medewandelaars. Nadat we elkaar hadden leren kennen, gingen we comfortabel met de boot naar St. Bartholom

Door de Alpen van de Watzmann naar de Drei Zinnen, dag 2/deel 2

Na de transfer naar het Käfertal gingen we omhoog naar de Trauner Alm op 1530 m. Een uiterst rustieke en gezellige Alm, waar we vervolgens ons kamp introkken voor de nacht.

Alpenoversteek van de Watzmann naar de Drei Zinnen, dag 6/deel 2

Na een korte transfer vanaf de wandelparkeerplaats Antoniusstein gingen we het laatste stukje omhoog naar de Dreischusterhütte. We brachten hier de laatste avond van onze Alpenoversteek door. Na een uitstekend diner was er weer een zeer rustieke avond in de hut!

10. Door de Alpen van de Watzmann naar de Drei Zinnen, dag 3/extra tocht

Nadat we bij het Glocknerhaus waren aangekomen, hadden Stephan, Becks en ik zin om een extra dienst te draaien. Vervolgens passeerden we de Margaritzenstausee naar de Elisabethfelsen, vanwaar men een prachtig uitzicht had op de Großglockner

11. Door de Alpen van de Watzmann naar de Drei Zinnen, dag 4

Vandaag, op de vierde dag van onze rondreis, gingen we van het Glocknerhaus over het Margaritzen stuwmeer, de Stockerscharte, met een prachtig uitzicht op de Pasterze, naar de Salmhütte voor een lunchpauze. Na de welverdiende verfrissing gingen