Wandern an der Mosel

Annette🏞️⛰️🥾🚲

Collectie van Annette🏞️⛰️🥾🚲

1. Einmal bis nach Beilstein

Nadat we vanmorgen een hike in Valwig hadden gedaan, besloten we er later nog een keer heen te fietsen om daar te eten. Maar omdat het zo mooi weer was, reden we door naar Beilstein. Een mooie schattige kleine plaats. Op de terugweg vanuit Valwig zijn we nog een klein eindje door de wijngaarden. 🍇🍷

We zijn vandaag in Cochem aangekomen en hebben ons laten drijven. Met de fiets in de plaats, daar door de straten geslenterd en toen naar het kasteel gelopen. Terug op de fiets en dan over de brug. Vond daar een prachtige wijngaard. Ging naar binnen, ging zitten en probeerde. 😍🍷 Het leven kan zo mooi

De ronde begint op een onverharde weg. Daarna gaat het door het uiterwaardenbos langs de Engelsbach. Van daaruit gaat het over een rotspad naar een imposante stortplaats van Delsk met uitzicht op het Nettetal. Prachtig😍 Nu is het weer terug naar de parkeerplaats met uitzicht op de Michaelsberg.

Een mooie

Prachtig prachtig mooi droompad. In het begin vormden de prachtige uitzichten op de Moezel en de krimpende vallei een heel mooi contrast.

We hebben echt genoten van de ronde. Het enige nadeel was dat er geen mogelijkheid was om te stoppen. Maar dan neem je de fles wijn mee. 😜

Vandaag hebben we de droomloop ELTZER kasteelpanorama gedaan. Erg mooi. 😍Te beginnen met veld- en weidepaden. Vlinders waren onze constante metgezellen. We waren helemaal alleen. Het uitzicht was erg mooi. Daarna ging het het bos in. Ook daar zaten we op smalle, mooie paadjes. Net voordat we onze eerste

Helaas heeft Komoot het in het begin niet opgenomen, maar het pad is ook duidelijk. Het wordt gegeven als 7 km.

In het begin gaat het recht omhoog. Direct door de wijngaarden met uitzicht op de Moezel. Eenmaal boven kom je uit op de Moselsteig. Er is ook een bosbegraafplaats in Valvig Berg. De ronde was

Vandaag mijn eerste via ferrata gedaan. Moeilijkheidsgraad A / B

De klim was prachtig, maar erg smal en altijd langs de helling. Het klimgedeelte was binnen de perken. Maar het was genoeg voor mij. Altijd met zicht op de Moezel. Daarna wandelden we terug over de Moselsteig. Een wijnmaker heeft een kast

Vandaag hebben we een droompad over de Moezel gemaakt. Het begin was door het bos. Het had een jungle karakter, het pad liep lange tijd langs een beekje. Eerst waren het de Aspeler Baches en direct daarna de Schwalberbach. Bij de Schwalberhof verlaten we een tijdje het bos over bredere bospaden. Ons