Rhöntouren

Joachim

Collectie van Joachim

Die Collection beinhaltet eine Dreitagestour von 2022 und Zweitagestour von 2023.

1. 1. Tag: Von Bad Salzungen zum Eisenacher Haus

Start van een driedaagse tocht door de Rhön. Na wat aanvankelijke moeilijkheden werd de trein geschrapt, het hotel overboekt, het Werra-fietspad afgesloten, en toen verliep alles vlot. Eerst ging het langs de Werra naar Phillipsthal, dan langs de Ulsterradweg. Van Tann dan vrij wild naar het Eisenacher huis.

Van het hooggelegen Eisenacher Haus ging het omlaag naar Hilders, dan langs het Ulstertal en weer omhoog naar het natuurgebied Lange Rhön. Daarna volgde een stevige afdaling naar de Thüringer Hütte en verder helemaal naar beneden naar Ursprung. 20 km voor de bestemming van vandaag, Bad Neustadt, maakten

4. Vanuit Bad Neustadt gingen we door het Saaledal naar Bad Kissingen. Een vlakke etappe in prachtige natuur. Dan door het land naar Schweinfurt. Het plan om een rechtstreekse trein naar Erfurt te nemen mislukte. Zelfs staanplaatsen waren niet meer beschikbaar. Fietsvervoer niet mogelijk. 😢 Gelukkig is

Eerste etappe van een tweedaagse Rhön-tour. Van Gerstungen ging het eerst langs de Werra naar Philippsthal. Daarna volgde een stuk op de Ulstertalradweg. Van Wenigentaf reed ik over het bowlingfietspad naar Hünfeld. Deze in onbruik geraakte spoorlijn is zeer goed ontwikkeld. Van Hünfeld gingen we verder

Tweede deel van de Rhön-tour. Vanuit Almendorf reed ik over de Milseburgradweg naar Hilders. Daarna ging het verder, aanvankelijk steil omhoog, naar Frankenheim. Het stuk naar Frankenheim had deels de charme van een wandelpad. Vanuit Fladungen ging de tocht voornamelijk over secundaire wegen met weinig