Provincie West-Vlaanderen

Viviane

Collectie van Viviane

1. Dijkwandeling in Oostende

Een dagje zee aan Knokke-Heist, wie had dat nu ooit gepeist. We volgden vooral het ritme van ons vierjarig nichtje. Zij is een heel lief en schattig wichtje. We hebben gewandeld, etalages gekeken en ook gespeeld. Ze heeft zelfs haar snoepjes met ons gedeeld. Rond 21 u was ze moe en vielen haar oogjes toe. 😴💤🛌

Om de mooie dag af te sluiten met ons twee, stopten we in Oostende heel tevree. We waren bij de pinken om op het Q-Beach house iets te gaan drinken. Ons bezoek was van heel korte duur want hun deuren gingen toe om 22 uur. We wandelden dan maar wat voort op den dijk. Iets verder op een terras gezeten

We gaan naar zee zee zee. We nemen geen bier maar wel broodjes mee.

Die aten we op aan het strand met onze voetjes in het zand en het zonneke op onze snoet dat zorgde voor een warme gloed. Een meeuw hield bij ons de wacht. Na een stukje brood riep ze haar vriendjes en waren ze met een stuk of acht.

De

We reden vandaag naar Wenduine, onze eigen kust.🌊 Daar is het hoogseizoen voorbij en vindt ge aan zee eindelijk rust. We wandelden langs het strand en den dijk naar De Haan en daar zagen we magnifieke villa's staan. Een beeld stuurde ons ook wat l'amour ❤️ tijdens deze toer. 🥰 Ik heb ook naast Einstein

Blankenberge was vandaag ons doel. Het was aangenaam warm, niet zwoel of koel. We wandelden tot aan de pier met heel veel zwier en hadden veel plezier 🤩

Op onze weg kwamen we van alles tegen. Een havenmeester gaf zelfs zijn zegen en iemand anders riep achter regen. Er lagen veel schepen aan wal en op

Mijn tweede toer ging holderdebolder naar de Uitkerkse Polder. Daar werd ik vergast op vele vergezichten die mijn ogen 👀 deden oplichten. Met een verrekijker kan je hier vele vogels spotten. Ik zag ook een jong stelletje ravotten. Ik kwam langs mooie plekken en beken. Al die verschillende weiden en

Uche, uche, uche, onze tocht vandaag die ging naar Brugge. We bezochten verschillende kerken en in de Sint-Salvatorskathedraal waren ze aan het werken. Onze Guido, de beroemde dichter Gezelle die ging een mooi verhaaltje vertelle. Hij kreeg dan ook een boeketje bloemen en de bijtjes , die gingen spontaan

We vertrokken van Westende naar Middelkerke langs den dijk.

Die is vele beelden van stripfiguren rijk. Ook kan je er gebruik maken van fitnesstoestellen met zicht op zee. Wij hadden spijtig genoeg het weer niet mee. Op een gegeven moment regende het pijpenstelen. We zijn dan gaan schuilen en smeerden

Ik ging stappen vandaag in Damme. Een toer van over de 16 km dus niet voor een lamme tamme 😅. Ik startte door het centrum en kwam aan de vaart in een mum.

Toen wandelde Ik een heel stuk langs de Damse vaart en zag daar iets wegglippen met een lange staart 🐀 Onderweg kwam ik een pasgehuwd koppeltje tegen

Op zondag kregen we familie op bezoek. En zonder af te spreken, droegen we allemaal een lange broek. Het werd een rustige toer langs den dijk naar de winkelstraat en onderweg hebben we wat gelachen en bijgepraat. Onze jongste telg was in haar element, met haar brusselse wafel was ze heel content. Ook

We verkenden het Natuurgebied De Fonteintjes langs een smal pad. We hebben ook wat trapjes gehad.

Dirk spotte een reiger op de grote vijver. Ook zijn we nog wat gaan struinen over de duinen. Daar kregen we een prachtig zicht op zee. Dat stemde ons heel tevree. De terugweg namen we langs het strand. Daar

Vandaag wandelde ik erop los namelijk in West-Vlaanderen het Wijnendalebos. 🌳🌳 Er valt daar van alles te ontdekken met educatieve borden op bijzondere plekken 🥹 Ik bracht de O.-L.-Vrouwekapel 💒 een bezoek en bewonderde ook de zwart/wit foto op het witte doek. Van het kasteel kreeg ik op het Fonteinenpad

We vertrokken thuis met regen 🌧️ en weken dus uit naar West-Vlaanderen met de weergod Zeus z'n zegen 👋🏻 Het was in Kortrijk waar onze tocht begon en dit onder een blauwe hemel met een stralende zon ☀️Aan het oude gerechtshof parkeerde we onze wagen 🚘 en Dirk besteeg z'n fietske 🚴 zonder te zagen

De trip naar het Provinciedomein Bulskampveld werd niet langer uitgesteld. We parkeerden onze auto 🚘 op de grote Parking Onthaalpoort Aanwijs. Daar zagen we een prachtige streetart, echt iets voor het aards paradijs 🤩 We wandelden door statige dreven maar kwamen ook smalle paadjes tegen 😊 Ook hebben

Het was in kruike & kanne, om de tropische temperaturen in het binnenland te ontvluchten, reden 🚘 we mee met ons jongste naar de Panne 😎 Zij maakte Plopsaland onveilig met haar vriendinnen en wij gingen ons door een mix van natuur 🌳 en cultuur ⛪️ laten beminnen. Ook zijn we even over de wekelijkse

We trokken met ons drieën naar Oostende omdat de NMBS 🚉 ons met een serieuze korting op deze autoluwe zondag verwende 🤗 Via de Mercator ⛴️ en een oude Watertoren kwamen we aan in het Maria-Hendrikapark 🏞️ In het midden van het Spiegelmeer stond er iemand met een bal op z'n hoofd zo stijf als een hark

19. Na het bewateren 💦 van de binnenhuisplanten 🪴 met een gieter, namen we de wagen 🚗 en reden we naar Ieper. Daar startten we onze toer kortbij de Menenpoort want daar hadden we nog een gratis plaatske op een kleine parking gescoord. Op de stadswal stond een Napalese Soldaat nog trouw op post, ook was