Aller Radweg Juni 2022

Collectie van Rolli

Rund 330 km Radfahrerlebnis
durch Niedersachsen und Sachsen-Anhalt
Natur, Kultur, Entspannung, Genuss.
Auf rund 250 Kilometern bietet der Aller-Radweg von Verden einmal quer durch Niedersachsen bis hin zu den Allerquellen im sachsen-anhaltischen Eggenstedt ein ganz besonderes Radfahrerlebnis. Sie radeln vorbei an Marschwiesen und Feldern, durch Kiefernwälder und Heidelandschaften. Und (fast) immer schlängelt sich die Aller an Ihrer Seite.Wer mag, folgt ab Seggerde dem Aller-Elbe-Radweg, dem direkten Zubringer zum Elberadweg. Auf gut 80 Kilometern Radweg verbindet er die Aller mit der Elbe bei Magdeburg in Sachsen-Anhalt.

1. Allerradweg Erste Etappe 12.06.2022

Vanmorgen zijn Dörte en Pia met de rolstoel met de auto en de fiets naar het treinstation in Verden an der Aller gereden. Helemaal top .

Ik hoefde dus helemaal niet te worstelen met het kaartje van €9,00 en met de trein met een huidig fietsverbod 😇.

Vanmiddag ontmoette ik mijn vriend Marcus en de rest

Vanmorgen, na een super lekker ontbijt op de Allerhof, hebben we onze fietsen klaar gezet voor vertrek. Toen ik de schuur binnenkwam, stapte een zeer drukke spin 🕷 's nachts over mijn fiets en spinde snel een spinnenweb 🕸 op het stuur. En spinde een draad over 3 andere fietsen. Het is best verbazingwekkend

Vanmorgen zijn we, na een heerlijk ontbijt in Hotel St. Georg, begonnen aan een kleine toer door het stadscentrum van Celle. Voor deze rondreis mochten we onze bagage 🧳 achterlaten in het hotel. Tijdens deze rondleiding wilde Friedrich ons kennis laten maken met enkele van de gebouwen ontworpen door

Vanmorgen konden wij met z'n vieren die in Landcafé Neubokel achterbleven na de geweldige voetbalwedstrijd Duitsland 🇩🇪 - Italië 🇮🇹 en de vrij korte nacht onze weg vervolgen naar het Duitse Heinrich in Wiische. We wilden hier allemaal ontbijten.

Na een lekker ontbijt zadelden de andere 8 fietsers

Vanmorgen zijn we begonnen bij Hotel am Markt na een heerlijk ontbijt in Oebisfelde.

We volgden de Allerradweg naar Seggerde. Hier moest ik absoluut naar de waterburcht kijken en wat foto's maken voor mijn vriend Friedhard. Hij vroeg me om wat foto's voor hem te maken omdat hij wilde weten hoe het er

Vanmorgen, na een eersteklas ontbijt in Hotel Behrens, ben ik snel naar het treinstation van Haldersleben gereden. Onze gastvader, de heer Behrens, vertelde me bij het ontbijt dat je op het treinstation spelden en magneten kunt krijgen, die ik altijd meeneem van uitstapjes voor mijn kaart. Zorg dus voor

8. Vanmiddag, na ingecheckt te zijn in Hotel Sleep & Go, reden Marcus en Rolli op de fiets door de stad naar het centraal station om de fietskaartjes voor de trein van morgen te halen.

De exacte route hebben we nog verkend, dus morgen. Alles verloopt soepel en er wordt geen onnodige tijd verspild. Daarna

Aangezien alle fietsers in de groep al aan het douchen waren en zich aan het klaarmaken waren in de vroege namiddag, en iedereen al klaar was om naar buiten te gaan, liep er een groep mensen naar ons toe in de oude stad. Dus besloten we allebei om op de fiets naar het avondeten te rijden. Omdat het nog