(9) Radtour 2022 - Saar und Mosel

Kengel

Collectie van Kengel

Die Tour des Jahres 2022 führte uns von Saarbrücken die Saar und Mosel entlang bis nach Koblenz.

1. Keine freie Herberge in Koblenz 🛏❌

Wat de dag ervoor in Cochem met veel geluk had gewerkt, zou in Koblenz mislukken. Bij het zoeken naar een geschikte accommodatie voor de laatste avond van de tour viel er niets meer te beleven. ️

Desalniettemin hebben we de etappe comfortabel en met beter en beter weer tot aan de finish de etappe volbracht

Iedereen die onze tochten volgt weet: Geen tocht op een rivierfietspad zonder boottocht. ☝🏻 In Berkastel-Kues zijn we 's ochtends op een rondvaartboot gestapt en naar Kinheim gevaren. Bijgevolg moet er 15 km afgetrokken worden van de gevolgde tocht.

Op het schip probeerden we toen onderdak te vinden

We rijden nu onze 9e toer samen in 8 jaar en we vroegen ons af of we ooit een betere dag hadden gehad. Eensgezinde mening: Waarschijnlijk niet.

De jeugdherberg waar we verbleven was een totaal gekkenhuis. 🤡 We zagen dus al snel dat we land aan het winnen waren. We waren al rond een uur of tien in Longuich

Dag 2 van onze fietstocht langs de Saar en de Moezel. Na de klim naar het uitzicht over de Saarlus was de Gefillder bij de abdijbrouwerij Mettlach de welverdiende beloning. 😋 Overigens is de klim naar het uitkijkpunt via het bospad een echte aanrader als je redelijk offroad bent en niet bang bent om

Soms past het gewoon. Hoewel de reis wat laat begon dankzij de legendarische stiptheid van Deutsche Bahn, was het weer veel beter dan voorspeld. Alle regengebieden gingen ons aanvankelijk voor of achter ons voorbij.

Pas kort voor het einde moesten we meerdere keren douchen en waren we op precies de juiste

Ochtendstart van de fietstocht van dit jaar met rollen naar het treinstation. Dit keer na Willebadessen. Eindelijk weer fietsvakanties!