Insel Rügen

Juschu ( Jürgen & Vicky)

Collectie van Juschu ( Jürgen & Vicky)

Insel Rügen und Stralsund

1. GTW von Gager zum Nonnenloch über den Bakenberg nach Gager Hafen

Laatste wandeling vandaag 🥾🥾, de wandelweek op het eiland Rügen. Het weer speelde ook goed mee 😊! We namen de bus 🚌 van Baabe naar Gager Central School. Van daaruit liepen we naar Zicker en vervolgens naar het natuurreservaat Mönchsgut, naar het Nonnenloch en het uitzicht vanaf Bakenberg. De Bakenberg

Dag 4 GTW

met de razende Roland van Baabe naar Garftitz via een prachtige laan van kastanjebomen naar de hunebedden met een heel interessant verhaal, dan door velden en velden naar Seedorf, waar we de gebruikelijke vissandwiches aten en daarna verder naar Moritzdorf via een prachtig bospad en loopbruggen

Vanmorgen wilde ik een zonsopgang meemaken 🌅. Pure fascinatie!😊Helaas klopt de volgorde van de foto's niet helemaal🥺.

Dag 3 GTW

Vandaag zijn we in het mooiste "weer" weer met de bus "van Baabe naar Schaprode gereden! Vanuit Schaprode namen we de veerboot ⛴ naar Hiddensee naar het stadje Vitte. We gingen eerst op pad voor een heide-duinen- en strandtour. Was prachtig, vooral omdat we ook het centrum van het eiland bezochten

6. Dag 2 GTW

Vanmorgen zijn we met de bussen🚌🚌 naar Altefaehr gegaan waar we genoten van het prachtige uitzicht vanaf de haven naar Stralsund. De zon vergezelde ons vandaag ook 🌞. Daarna 🥾🥾 renden we door Altefaehr richting Rügendamm! Een kleine natuurtocht werd ingevoegd langs weiden en heggen, waar

7. Dag 1 GTW

Vandaag namen we de bus van Baaben 🚌 naar de Königsstuhl en bij het mooiste weer 🌞 altijd langs de Kreisefelsen door het nationale park. We 🥾🥾 wandelden door veel beukenbos 🌳🌳 en altijd geweldige uitzichten 📷 op de Oostzee 🌊 en zijn geweldige krijtrotsen. Er waren veel ups en downs vandaag

Vandaag onze inschrijfronde van de DVV! Zoals alle wandelingen in Baabe, begon de ronde op de parkeerplaats van Lidl, we hadden het goed want ons appartement ligt op slechts 300 meter afstand😊! De tocht voerde ons langs het meer van Sellin en door prachtige beukenbossen 🌳, langs weilanden en koolzaadvelden

Vanmorgen gingen we 🚙 richting de Oostzee, waar we deelnemen aan een begeleide wandelweek 🥾🥾 van de DVV! Onze bestemming was Baabe op het eiland Rügen, we moesten de sleutel 🔐 ophalen voor ons appartement in Sellin. Omdat we er te vroeg waren om de sleutels te overhandigen, hebben we de tijd benut

10. Na het openingsevenement van de wandelweek 🥾 was het voor ons 3 🧍🏼‍♀️🧍🏼‍♀️🧍🏼‍♀️ wandelmeisjes duidelijk, we willen een snufje stormachtige 💨 Oostzeelucht 🌊 opsnuiven. Toen ik terugkwam in het vakantieappartement 🏠, had ik eerst behoefte aan een lekkere hete thee 🍵 met een shotje, het was echt 🥶 bevroren!

11. Vandaag hebben we 🙋🏼🙋🏼‍♂️ meegedaan aan de eerste toer. Van Baabe ☀️ tot Göhren, bedoeld als kennismakingsrondje 🥾. Het weer was echt geweldig vandaag. Het was een leuk rondje, er was vandaag een haringfeest in Göhren 🐟, een feest met tradities. Hier besliste iedereen voor zichzelf 😊 hoe lang

12. Aangekomen bij de verschansing renden we naar Baabe, want onze tijd 🕠 zat krap want we wilden nog naar het kokmeeuw cabaret. Het tijdvenster was net genoeg voor ons 😊 om op tijd te zijn. Je kunt het cabaret echt aanraden 🤣😂🤣!

13. Bedankt voor de tip Peter53, aangezien we een begeleide wandelweek hebben, hebben we elke dag een programma!Het eiland Vilm staat niet op het programma, maar we gaan toch het eiland Umanz verkennen!

14. 2 dagen

Vandaag namen we de bus naar Nipmerow 🚌 om de nieuwe Skywalk 🥾 in het prachtige beukenbos 🌳 naar het National Park Centre Chalk Coast 🥾 te lopen en te genieten van de prachtige uitzichten 👀 op de Baltische Zee 🌊 en de krijtrotsen. Langs de Pfenniggrab naar Herthasee en Herthaburg en verder

15. 3e dag

Vandaag onze 600e toer met Komoot, en wat een leuk 😊 rondje!

De bus 🚌 is vanochtend vroeg vertrokken naar de veerhaven ⛴️ naar Schaprode.

Deze keer kwamen we aan in Kloster! Onze tocht voerde ons langs de Bodden naar Grieben en verder omhoog naar de vuurtoren🗼,

die helaas niet meer beklommen kon

Precies op tijd ⏰ om 05.08 uur op het uitkijkplatform gestaan en een prachtig natuurspektakel beleefd! Met volle teugen genoten van dit jaar, maar er is wat frustratie omdat de foto's wild door elkaar lopen😤! Jammer🤦🏼‍♀️

17. De 4e dag

Vandaag zijn we met de bus 🚌 naar het kleine zusje van het eiland Rügen 🏖️ Ummanz naar Waase gegaan.

Eerst wandelden we door het bos-avonturenpad 🌳🌲🌳, waar op veel doe-stations de natuur wordt uitgelegd. We liepen verder langs de weg 🛣️to Suhrendorf naar de camping 🏕️⛺️am Bodden. Is een

5e dag

Vandaag 🌞 ontmoetten we elkaar op de busparkeerplaats bij de Lidl, vandaar liepen we 🥾langs het strand 🌊 naar Sellin en verder over de Hochuferweg, waar je altijd kon genieten van prachtige uitzichten 👀 op de Baltische Zee, naar het "Zwarte Meer". Hier hebben we even 🧃 rust genomen en daarna