THÜRINGEN

Daniel & Diana auf Tour🚶🏼🚶🏼‍♀️🎒

Collectie van Daniel & Diana auf Tour🚶🏼🚶🏼‍♀️🎒

1. #47 🇩🇪THÜRINGEN/ALTENBURGER LAND☀️Runde von Windischleuba🌾🐦über Fockendorf und Pahna

De kleine vogeltrek:

We zijn al lang niet meer in Altenburger Land geweest. Maar vandaag was het weer zover en hebben we de route Windischleuba- Altenburg / Poschwitz - Fockendorf - Pahna - Pähnitz gelopen. In heerlijke zonneschijn kwamen we langs eindeloze weidelandschappen, oude waterburchten, vele

2. De bloedsuikerspiegel na zoveel zoet eten moet omlaag:

🏰Dus op de 3e vakantiedag (Paasmaandag) gingen we comfortabel bergop richting Wartburg. Het kasteel, waar Luther ooit zijn tent opsloeg voor het opstellen van stellingen 📝 en zeker wat zoete, ridderlijke snoepjes door zijn strot schoof.

We slenterden

4. ℹ🌲Het Leinawald is een legendarisch bos. Hier wordt bijvoorbeeld de legendarische "Amber Room" vermoed. Onze weg ging verder naar de dam. 🆘️Helaas hebben we moeten constateren dat het waterpeil (door het klimaat) alarmerend aan het dalen is. Veel watervogels hebben hier hun leefgebied en de dam wordt

5. Mooie ronde op een vroeg uur in de Zeitzgrund - Tour 🐓:

Vandaag riep de mechanische haan om 04.30 uur onze oren in ️.

Omdat de lente zich al laat voelen en de zon eerder opkomt, glippen we bij zonsopgang de stoffige wandelschoenen aan.

De Thüringers zijn een gelukkig stel. Ze begroetten bijna iedereen

6. De time-out tour 🛄:

zowel uit het dagelijks leven als uit de normale internetontvangst:

We boekten spontaan deze korte trip met Pasen naar het prachtige Thüringer Woud en kozen voor de ®️ennsteig (bovendien hadden we geen zin om zo lang in de 🚗 te zitten).

Midden in de accommodatie (gelegen op een hoogte

7. De Eindelijk - Infinite Sunshine Tour🌞:

Zo lang naar verlangd en eindelijk was ze de hele dag onze metgezel, de lieve gele lichaamszon. Zo spatten de vele gelukshormonen voor sommige mensen al de lucht in ️ 🔥.

Dit is nu (sinds 2020) onze laatste fase van de EPW geworden. De ElsterPerlenWeg is een echte

8. 🎒 Dag van de wandeltocht:

Vandaag waren we op het "Zeulenrodaer Meer".

De dam is gebouwd in 1977 en was tot 2012 in gebruik als drinkwaterdam.

Het wandelpad rond de dam is een kwaliteitswandelpad en werd uitgeroepen tot de op twee na beste rondwandeling in Thüringen.

Dat kunnen we bevestigen. De wandelpaden

9. 🅿️ We zijn gestart vanaf de parkeerplaats "Rote Pfütze". Na korte tijd komt de eerste en bekendste molen, de Meuschkensmühle. Ernaast staat het huis van de ooit sterkste man ter wereld, 💪Milo Barus. Dan is er een asfaltpad langs de 🔶️Naupoldsmühle, 🔶️Froschmühle, 🔶️ Pfarrmühle, 🔶️Walkmühle

10. De "Ik bestel een" kleurrijke ijs "tour of" Frosty herfstwandeling "❄🍂:

Een vriendelijke vrouwenstem in het navigatiesysteem kondigde onderweg de afslag naar "Lederhose" aan (je denkt meteen aan Beieren). We weten niet of de plaats de moeite waard is om te bekijken. Misschien komen we daar ooit terecht

11. De "Boven Troon De 3 Kastelen" Tour👑:

We zijn nog nooit in Dornburg geweest - Johann Wolfgang von Goethe is hier al geweest - we treden in de voetsporen van Goethe - nu ook ✔

🌸🌼Dornburg is het externe gezichtspunt van de BUGA Erfurt 2021.

Het was duidelijk voelbaar na de middag. In de vroege ochtend

12. De "Ik ga naar Bang en Klamm" ronde:

We zijn nog nooit zo ver naar het westen geweest op de Komoot-🗺.

Met respect beklommen we een grote rots en een helpend klimtouw. Het was niet onze eerste keer met een helpende ketting, maar we zijn het echt niet gewend en we klommen heel voorzichtig. Toen we eindelijk

13. De ElsterPerlenWeg:

Vandaag waren we helemaal alleen op dit idyllische pad, deels hoog pad.

"Wat niet zo goed in de natuur paste, was de "Indiase balsem" die aan de kant van de EPW bleef groeien en zijn heerlijke geur van wilde bloemen verspreidde.

🚸De EPW is bijzonder geschikt voor wandelaars, omdat kleine

14. De “Ik denk dat ik in Noorwegen ben” tour🏞: Je kunt ook een beetje fantasie hebben (ben nog nooit in Noorwegen geweest). Op de een of andere manier leek het door water, bomen en gemoedsrust vandaag in een ander land (althans op sommige plaatsen).

Het vogeleiland was bijzonder mooi. We konden ze observeren

15. 😷Nadat we afgelopen weekend in quarantaine moesten vanwege Corona en daardoor niet konden wandelen, hebben we vandaag besloten om in Ronneburg aan onze reguliere wandeltocht te beginnen.

Tijdens het DDR-tijdperk werd uranium in Ronneburg gewonnen door de bismut. De mijnsite werd gerenoveerd en opnieuw

16. Mede op de Thüringenweg & Elsterperlenweg in het beste nazomerweer leek het vandaag vaak herfst. De lus was avontuurlijk, dit keer een paar kilometer meer, maar niet bijzonder inspannend omdat er weinig hellingen waren. Helaas hadden we vandaag geen mand bij ons, anders hadden we genoeg van paddenstoelen

17. @ ERZfrau..🙂Ja, u kunt alleen de ElsterPerlenWeg aanbevelen. Er zijn ook een paar klimmetjes zodat de pomp werkt🤪. Ook de EPW is een aanrader, aangezien deze route altijd goed bewegwijzerd is en je niet constant op het Komoot navigatiesysteem hoeft te kijken. ️☺

18. The Purified in the Leutra Valley Tour:

We zijn vandaag tot rust gekomen en hebben een reis naar het onbekende gemaakt door deze prachtige vallei. We vonden niet alleen talloze planten, fruitbomen en kleurrijke vlinders 🦋 maar ook voor onszelf: van het hoge pad met uitzicht op de Leuchtenburg, rustieke

19. We begonnen bij zonsopgang bij de dam, die nog steeds in het mystieke licht van de straatlantaarns stond.

De vroege vogel vangt de vis😉 ...aan de oevers van de Bleiloch zagen we heel wat vissers druk bezig met vissen voor hun zondagse maaltijd🎣...😋.

Vissersboten lagen in de "haven" en sommigen verlieten

20. De “Three of a Kind-tour”🏰:

Vandaag stonden er 3 kastelen op de agenda die we alleen vanaf de A4 hebben gezien, maar ons altijd heel indrukwekkend en aantrekkelijk hebben geleken. Deze 3 kastelen, ook wel genoemd

“De 3-ZELFDE” zijn:

🟠Kasteel Gleichen (kasteelruïne met tentoonstelling)

🟠Mühlburg (kasteelru

21. De “Puur Groene Natuur Tour”🌱🌾🌿:

De Hainich staat op de Werelderfgoedlijst van UNESCO en wordt vooral gekenmerkt door gemengd loofbos en staat vooral bekend om zijn oerbeukenbos.

🌳🌳Startpunt was bij het “Boomtoppenpad”.

In het begin liepen we door een ‘labyrint’ van enorme beukenbomen in het bos, dat