Mallorca 2️⃣0️⃣🏝🇪🇦⛰️2️⃣3️⃣

Wander🥾 ⚪️Franke🔴

Collectie van Wander🥾 ⚪️Franke🔴

Die 5️⃣Fuffy0️⃣ Compadres-Wander-Combo im Juni 2️⃣0️⃣2️⃣3️⃣ auf Malle "on the road"!
🥾😇🎒👍🏼

1. Palma de Mallorca 🏝🇪🇦⛰️1️⃣. 》 Anreise & Altstadt "ligero" 68./2023

Om de Malle-reis van een week met mijn "Best Buddy" en twee andere "compadres" te beginnen, namen we om 5 uur 's ochtends het vliegtuig van de luchthaven van Neurenberg naar Palma de Mallorca, waar we vervolgens een korte rondleiding door de indrukwekkende oude stad maakten om even proeven en acclimatiseren

2. De eerste mega

Er was vandaag een feelgood-hoogtepunt met een verblijf in de "Cala d'Estellencs" en de "Bar Sa Puteta". Deze kleine baai met heerlijk helder water en zijn rotsachtige, ruige natuurschoon is een absolute insidertip. Alleen de weg ernaartoe met de auto, laat staan terug naar het stadje Estellencs

4. Vandaag was eigenlijk een stranddag in Cala Santanyi, maar we hebben het uitgesteld naar een latere dag vanwege het nogal bewolkte weer, wanneer het (hopelijk...) echt zonnig en warm zal zijn de komende dagen. In plaats daarvan hebben we gewoon een uitgebreide rondleiding door de oude stad van Palma

5. Nadat de planning van de Malle-reis van de 4 compadres uit het Frankische land was ingepakt, was het wandelende Frankische anticiperen vandaag vooral gericht op de bergpanoramatocht in/rond/over Valdemossa. Al sinds ik begin 2022 "met pensioen" ging (het idee voor deze grillige Malle trip komt ook van

6. Na mijn emotionele vakantie-wandelhoogtepunt in de ochtend met de spectaculaire bergpanoramatour in Valdemossa, gingen we verder naar Sóller of Port de Sóller, waar we tussen de twee plaatsen pendelden met de historische en (helaas ook...) volle tram. Ik zal goede herinneringen aan deze plekken hebben

7. Vandaag stond een stranddag in Santanyi op het programma. Nadat ik mijn 3 compadres als gewaagde klimmers op de rots in Cala Santanyi had gehad (mijn respect... daar zou ik zelf geen 1️⃣🐴0️⃣ voor krijgen), verkende ik de omgeving van de baai een beetje en werd beloond met veel mooie uitzichten op zee

8. Om de tweede helft van de vakantie in te luiden zijn we direct na het ontbijt richting Sa Calobra gegaan. Nadat mijn "beste maatje" de avontuurlijke, wild slingerende afdaling naar de parkeerplaats bij Cala de Sa Calobra op de gebruikelijke bekwame wijze onder de knie had, konden we elkaar na onze aankomst

9. Terwijl mijn 3 "vakantiegenoten" nog diep sliepen (een verkoelend dagje strand stond voor hen vandaag op de agenda), liep ik vanmorgen binnen vanuit onze geweldige finca in de bergen van Andratx die we hadden gehuurd voor de Malle week Headed richting de oude stad. Het pad, dat nogal veeleisend is met

10. Na de probleemloze bustransfer van Andratx naar Sant Elm begon ik daar direct aan de beklimming via prachtige steen- en wortelpaden en zag vele, steeds wisselende uitzichten op Sant Elm en het offshore-eiland "Sa Dragonera" (dat op de een of andere manier nog meer doet denken aan Schnappi, de kleine

11. Aan het einde van onze Malle-reis hadden wij 4 "compadres" uit de Frankische regio nog een absoluut grandioos hoogtepunt van het eiland op het programma met een wandeling op de spectaculaire gatenrots "Sa Foradada". Op het pad dat vanaf Son Marroig langzaam naar beneden kronkelt in de richting van de