⚪️Bayern🔵

Collectie van Wander🥾 ⚪️Franke🔴

Premium-Wandern unter weiß-blauem Himmel!⚪️🥾🔵

1. Velburg》 Burgruine 🏛🌿, Höhlen 🔘🔦, Felsen 🪨🍄 & Altstadt 🏫🗿 23./2024

Vandaag was de gekozen wandelbestemming Velburg (Neumarkt i.d.Opf./Oberpfalz district), waar ik filmde en genoot van een werkelijk fantastische lente Ründla vergezeld door mijn ouders en “betere helft”!

🫂🥾☀️😎🥳

Naast de ongelooflijk mooie, bijna vroege zomerse weersomstandigheden waren we allemaal enorm

2. Samen met 3 energieke en zeer gemotiveerde jongeren (de echtgenoot van de zoon, de vriend van de dochter en zijn beste vriend) op sleeptouw, begon ik aan een grotrondwandeling in het "Fränkische Schweiz-Frankenjura Natuurpark" vanuit Hirschbach (district Amberg-Sulzbach/Opper-Palts), dat was al lang

4. Om het nieuwe wandeljaar 2️⃣0️⃣2️⃣4️⃣ af te trappen, vertrok ik vanochtend met mijn "First Lady" naar Steinberg am See (district Schwandorf/Opper-Palts) om rond het idyllische Steinberger Meer te wandelen, begeleid door een rustgevende mix van zon en wolken.

🆕️🎉🥾🗓➰️🏞🌤

Naast de vele prachtige panoramische

5. Het fenomenale herfstvakantieweer bracht me net op tijd voor zonsopgang naar Riedenburg (district Kelheim/Neder-Beieren) in het scheena Altmühltal, waar ik daar eindelijk mijn Ründla in praktijk bracht, die ik al lang gepland had (maart 2022) ( het doorklikken van de prachtige Riedenburg-Tour van @SUNNY

6. Na het prachtige herfstweer vertrok ik vanochtend met mijn ouders en mijn "First Lady" van mijn regenachtige Frankenländla thuis naar Kelheim (Neder-Beieren) om te fotograferen en te genieten van een werkelijk fantastische en gevarieerde herfst-Ründla!

⚪️🌧🔴➡️⚪️🌤🔵🥳

Na aanvankelijk langs de Altmühl

7. Als cadeau ter gelegenheid van hun onlangs gevierde verjaardagen nam ik mijn ouders vandaag mee op een "all-inclusive" (taxi/gids/eten 😇) dagtocht naar Eichstätt (Opper-Beieren) in het Scheena Altmühltal. Wij hebben er een heerlijke dag doorgebracht in perfect wandelweer, doorspekt met veel mooie en

8. De dagtocht van vandaag bracht mij met mijn zoon en zijn "beste vriend" naar het scheena Beierse Woud in Bischofsmais (district Regen/Neder-Beieren), waar de twee behendige jongeren kunnen rijden op de ruime Geißkopf-fietsfaciliteit (17 pistes inclusief stoeltjeslift voor ruiters & Bike) stortten zich

Voordat ik vanmiddag met mijn "betere helft" op weg ging naar mijn thuisland Frankenländla, was er een korte tussenstop in Donaustauf, waar we de legendarische "Walhalla" Hall of Fame bezochten, opgericht door de Beierse koning Ludwig I van binnen en buiten nader bekeken. Deze plek en het monumentale

10. Na de succesvolle, natte en vrolijke start van onze korte trip naar Regensburg van gisteravond, na een ontspannen en stevig ontbijt, vertrokken we vanuit ons "Hotel Rosi", dat uitstekend gelegen is aan de rand van de oude stad en een echte aanrader is voor een verblijf uit Regensburg bij daglicht nader

11. Het is een "verdomd begrijpelijke" 30 jaar geleden dat ik, tijdens mijn ellendige jaar in de Bundeswehr in 1993, mijn weg vond van mijn basis in Hemau, gelegen aan de A.... van de wereld, naar de levendige oude binnenstad van Regensburg , die prachtig gelegen is aan de Donau ...en dit weekend, na al

12. Vandaag, met perfect zomerweer, stond een dagtocht naar Solnhofen in het prachtige Altmühltal op het programma samen met onze twee tienerkinderen en de Enkala van mijn betere helft. Daar aangekomen, waren we verrast om de opwindende en zeer indrukwekkende fossielenvondsten uit de omgeving te zien in

13. Voordat ik en mijn dochters (helaas...🥲) vanmiddag teruggingen naar hun huis ⚪️Frankenländla🔴, maakte ik van de gelegenheid gebruik om een kleine solo-wandeltocht te doen vanuit de buurt tijdens de "Girls👩‍👦Only" ochtend in Kalden met de bezienswaardigheden die de moeite waard zijn "Iller Bruch

14. Memmingen is gewoon een fijne, lieve en leefbare stad in de ⚪️Allgäu🔵 met een heel speciale flair, die vooral op zulke prachtige zomerdagen als vandaag tot uiting komt!

️🗼⛪️⛲️🏯🔝😎

Het hele ding hier herinnert ons ⚪️Wander-Frankisch🔴 een beetje aan onze favoriete Frankische stad Bamberg...

👌🏼😇

We

15. Op de laatste dag samen in Bad Grönenbach vertrok de ⚪️Wander-Franken🔴 Pärla op tweede pinksterdag naar Ottobeuren, niet ver weg. Na onze veelbewogen Ründla daar, kunnen we het motto "Ottobeuren - Allgäu voor de zintuigen" volledig onderstrepen!

️📏✅️

De Basiliek van St. Alexander en St. Theodore is een

16. Voordat het volwaardige stormfront vanmiddag Bad Grönenbach overtrok en veel regen, bliksem & donder met zich meebracht ⛈️💧😓 hadden we al lang "in het blik" ons panorama en Kneipp-kuur Ründla, wat heilzaam is voor lichaam & ziel!

De perfecte mix van zon en wolken om te wandelen was onderweg door prachtige

17. De 2e dagtocht in/rond Bad Grönenbach bracht ons 's middags over een rustiek, steil glooiend bospad naar de idyllische Illerlus.

De licht wankele beklimming van de stalen uitkijktoren op de brug over de Iller wordt beloond met een werkelijk schitterend uitzicht rondom! 🗼👌🏼

Het hele gebied daar aan

18. Het vrouwelijke deel van de twee wandelende Franken verblijft sinds midden vorige week in het Kneipp-kuuroord Bad Grönenbach in de Unter-Allgäu.

🩺🏥

Natuurlijk liet de Wander-Frankische-Mannchen de kans niet voorbij gaan om zijn betere helft daar te bezoeken tijdens het lange Pinksterweekend, om zo samen