RUND UM GELTING

Stummi 🙋🏼‍♀️

Collectie van Stummi 🙋🏼‍♀️

Unser Sommerurlaub 2022 führte uns in die Region Angeln in Schleswig-Holstein.❣️
Die See💦, eine steife Brise💨, viel Natur 🌲🐦🦌🦅, lütte Dörfer 🏡und ein nettes Moin Moin 😊 untereinander waren unsere ständigen Begleiter.

1. ❤Geltinger Bucht🥾:Gelting🍧 11.06.2022

We hadden nog tijd tot we ons vakantiehuis konden betrekken.⏰️Dus maakten we nog een toer 🔄 door het nabijgelegen Gelting; een rondje door het zeer mooi aangelegde Bürgerpark🌳🦆 incl. Kneipp-bassin🦵, naar de kerk 💒 en voor een ijscoupe 🍧 naar de plaatselijke ijssalon.😋 Als alternatief kunt u daar

2. Een ingenieuze tocht precies naar onze zin ❣️ De hei wordt doorkruist met smalle houten plankenpaden die je door bos 🌳 en weilanden leiden.

Een prachtig aangelegde rustplaats aan de bron Wolsroi 💧 nodigt uit tot verpozen 🛋. Daar wil je niet meer weg.😊

We passeerden het voormalige Philippsthal-kasteel

4. Voor het sombere weer van vandaag hebben we een kleine en gezellige groep gekozen in Wackerballig;

een beetje bos 🌳, een beetje een promenade 🐕 met een jachthaven 🚤 en een beetje tuinieren 🌹🌼.

Ondanks de soms dreigende lucht we kwamen er droog door.👋

5. De comfortabele tour 🥾 bracht ons vandaag naar de Flensburg Fjord door de NSG 🌳Höftland Bockholmwik.❣️

Op het kustpad heb je een prachtig uitzicht over Denemarken en het eiland Als.🇩🇰

De korte omweg naar het rustige Langballigau⛵️ voor een kleine pauze🥖 was ook de moeite waard. Niemand hoeft hier

6. Voor de NSG Geltinger Birk hebben we drie ontspannen tochten gepland.

Als eerste was het westelijke deel van Nieby aan de beurt:

- langs het Niebywesterfeld en de Great Lagoon🪶, waar de kolonie aalscholvers kwaakte.🔊

- Mühle Charlotte, waar menigten rondscharrelden 🅿️

- Uitzicht in de Geltinger Noor

7. Na gisteren het westelijke deel van de Geltinger Birk te hebben verkend, richten we ons vandaag op het oostelijke deel.😀

Vanaf de gratis parkeerplaats 🅿️ bij de Falshöfter vuurtoren 🗼 gingen we naar het rietgedekte dorp 🛖. Mooi aangelegd, maar er werd niet veel verhuurd.' De ooievaarsnesten 'waren

8. Er was wat regen ☔️ aangekondigd en we wilden vandaag een leuke 😴 dag doorbrengen. We houden er niet van om helemaal zonder benen te zijn , dus het was vrij laat 🕚 op een zeer onspectaculaire rondreis ↔️ op de Fördesteig tussen Hasselberg 🚐 en het Nabu-station 🪲 bij de "Schleimündung".

Vanaf Gut Oehe

Thommy heeft me "uitgenodigd" voor deze tour.😀 Ik heb het ook opgenomen op mijn Smartie 📱 voor de zekerheid.📽 Je weet maar nooit...😉

En weer wat geleerd bij Komoot: een tour als "volger" kun je niet toevoegen aan je eigen collecties.

Daarom was "mijn" tour een beetje voorbereid...✏️🖼

Een zeer waardevolle

10. Voor het diner hebben we een snelle sightseeingtour gemaakt door ons vakantieresort

Net toen we het huis uitkwamen, vlogen er drie bruine kiekendieven🦅 (naar we aannemen) over onze hoofden.

Het werd ongewoon luid bij de dorpsvijver🐸; Kikkers gecanneleerde Nabucco....🔊🎼

11. De dag begon met een jonge gast🦌 in onze tuin.😍

De weersvoorspelling was niet erg rooskleurig 🌧, dus besloten we om de "hike with a heart" 💞 rond Süderbrarup te doen.

Een schitterende tocht 👌 door dichte bossen 🌳 met kleine vijvers 🐸, geweldige paden, langs de weilanden 🌾 en uiteindelijk terug

12. De Langballigau-vallei stond bovenaan de to-do-lijst. 📜Vandaag was het eindelijk zover.😀

Een heel mooi dal met boshellingen, dichtbegroeide paden 🥾, houten plankenpaden 🪵 en altijd prachtige vergezichten over de velden. 👀

Het keerpunt was het idyllische "museumdorp" Unewatt. 😍De weinige bewoners

De grijze lucht ☁️met een paar druppels was precies goed om Ole🛍 het verplichte bezoek te brengen en de kledingkast te vullen.👕😃

Een rondje door de kleurrijke voetgangerszone 🎨, even hallo bij de plaatselijke kroeg van de plattelandsdokter 📺 en toen gingen we door naar Maasholm .

Bij het vissen voelen

14. Na een wandeling door Kappeln 🛍 gingen we naar de NSG Schlemmünde 🌾, waar we onze tour van de afgelopen week begonnen. Ook het NABU vogelstation 🐦 was vandaag gesloten: Corona.😷

In Maasholm is zojuist een visser gearriveerd met zijn kleine kotter; het grootste deel van de vangst gaat naar de restaurants

15. Onze schatkist 🎁 is bijna leeg. Vandaag hebben we weer een juweeltje tevoorschijn gehaald .

Vanaf Wackerballig gingen we noordwaarts over de Fördesteig, altijd met uitzicht op de Geltingbaai.

Ver voor de boerderij van Oestergaard sloegen we een cirkelvormig pad in; heerlijk graspad 🌱 langs de Lippingau

16. De beslissing was niet makkelijk: 🤔 ofwel wegvliegen 🌬 ofwel wegsissen . Het lot viel op de omvaart van de Winderatter See: op graspaden🌿 wandelden we over het heuvelachtige funderingsland, altijd de hordes vee in de gaten houdend🐮.😱

Het meer werd leeggeveegd, op een paar runderen na die een verkoelend

17. Na de zweterige ronde 🥵 rond de Winderatter See hadden we zin om een paar stappen op de Fördesteig 🌊 te lopen.

Dus op naar Falshöft naar de vuurtoren. 💞Daar hebben we een flinke portie zilte lucht ingeademd🧂 voordat het morgen tijd is: Vaarwel vissen.

18. Vanmorgen hebben we met een diepe zucht afscheid moeten nemen van ons unieke vakantiehuis in Fishing 🤤❣️ Het zeer warme weer🥵 gecombineerd met een vleugje wind dreef ons weer naar de kust.💧

Ten zuiden van de Schlei begint de regio Schwansen met zijn NSG Schwansener See.🤩