Industrie, Zechen und Halden

Collectie van Males

1. Wandern nach Essen und Zeche Zollverein 27.09.2020 20:07

Yes Dieter and Manfred L too

5. Deze zondag zijn we met de auto naar de Tetraëder in Bottrop gereden. Vanaf de parkeerplaats hebben we een wandeling om de tetraëder gemaakt. De klim is alleen voor voetgangers en fietsers. We waren des te meer verrast dat er zo'n 30 motorrijders op ons af kwamen. Boven werden ze hartelijk ontvangen

Nu we in Herne waren aangekomen, gingen we meteen op weg naar de Pluto - Wilhelm stortplaats. Het was ondertussen al middag en we moesten nog even opschieten voordat het donker werd. Maar we hadden geluk want het werd iets later donker dan verwacht. Zo kregen we een prachtige zonsondergang te zien in

Vandaag zijn we op weg gegaan naar twee hopen. De eerste hoop was Halde Rheinelbe in Gelsenkirchen. We klommen het onder een zonnige, koele en bewolkte hemel. Het was geweldig. Vanaf hier reden we door naar de Pluto - Wilhelm stortplaats in Herne.

Vandaag namen we de trein naar stortplaats Hoppenbruch. Dit is het kleine zusje van Halde Hoheward in jargon. Vanaf daar heb je een prachtig uitzicht op de Hoheward-heap en de voormalige Pluto-mijn. U kunt de Hoheward-berg ook gemakkelijk bereiken vanaf de Hoppenbruch-berg via een klein wandelpad. Overigens

Vandaag zijn we naar de Prosper Haniel-mijn en de hoop geweest. Dit is tussen Sterkrade en Bottrop. We liepen over de kruisweg aan de zuidkant naar het kruis. Meer dan 15 stations tonen ze de mijnuitrusting van de mijn Prosper Haniel. Deze tonen allegorisch het lijden van Christus. De hoop is gemakkelijk

Via de Rungenbergberg ging het langs de Lohmühlenteich en de Berger See naar het kasteel van Berge. De berg is direct te bereiken via ongeveer 300 treden. Als u echter van alle kanten van het uitzicht wilt genieten, gaat u het cirkelvormige pad op. Op het plateau is er een radiator elk naar het oosten

11. Vandaag zijn we verder gegaan van Uettelsheimer See via Moers naar Halde Norddeutschland. Het is een prachtige wandelroute door het kasteelpark en door de binnenstad. Bij mooi weer zoals vandaag natuurlijk heerlijk. Wat wil je nog meer.

12. Met het beste weekendweer vertrokken we voor de toer met twee hopen naar Moers. Hier liggen de bergen van Rheinpreußen en Noord-Duitsland niet ver uit elkaar. Op de eerste dag gingen we naar de Rheinpreußen berg, verder langs de Waldsee en de Rijn naar de Uettelsheimer See. Hier eindigde de eerste dag.

Het Nordsternpark is een landschapspark op het terrein van de voormalige kolenmijn Nordstern in Geldenkirchen.