Komoot Women's Torino Nice Rallye

Sara & Andreas / projectpedalfurther

Collectie van Sara & Andreas / projectpedalfurther

Die erste Komoot Women's Torino-Nice Rallye fand vom 24. September - 01. Oktober 2021 statt. Sie folgte der Route der offiziellen Komoot Torino-Nice Rally, zu der man hier: komoot.de/collection/1234066/-the-komoot-torino-nice-rally-new-route-files alle Infos findet.In Begleitung von Lael Wilcox, die zu diesem einmaligen "self-supported Bikepacking Adventure" eingeladen hatte, machte sich eine Gruppe von 20-25 Frauen auf den Weg ca. 700km und 17'000 Höhenmeter während 7-8 Tage zu bezwingen. Auf dem Programm standen neben steilen Schotterstrassen und rasanten Abfahrten auf Teer auch malerische Aussichten und ein paar der bekanntesten Alpenübergänge in Italien und Frankreich.

1. Komoot Women's Torino-Nice Rally Day 1

Mijn dag 1 was al dag 2 voor de groep, aangezien ik met een dag vertraging begon en een kortere weg moest nemen om de groep in te halen. Ik kon dus de Colle del Colombardo en Colle delle Finestre niet doen en kwam de prachtige gravelweg "Strada dell'Assietta" en de groep uit Oulx tegen.

We gingen verder

Dag 2 resp. Dag 3 was een natte aangelegenheid voor de groep en zette ons op de proef: de klim naar Montgenèvre was de eerste hindernis en de meesten van ons werden voor het eerst tot op het bot doorweekt.

Als de tweede langere beklimming wachtte de Col de l'Izoard op ons: Gaelle en ik reden deze eigenlijk

De regen was snel vergeten toen we begonnen in Arvieux op dag 3 (dag 4 voor de groep), de laatste km naar beneden de vallei in rolden en toen de lange beklimming van de Colle dell'Agnello en daarmee de Cima Coppi aanpakten. De marmotten begroetten ons met hun luide fluittonen, de zonnestralen verwarmden

Ik begon mijn 4e dag te laat en toen de rest van de groep al weg was. Ik verlangde naar een beetje me-time en solo-avontuur en wilde "Little Peru" alleen rijden. De klim naar de Colle del Preit is geasfalteerd, maar des te steiler. Eenmaal boven kun je raden wat er gaat komen: kilometers prachtig en

Op dag 5 (dag 6 voor de groep) verlieten we Italië nog een laatste keer via de Colle di Tenda. Over een grindweg die van de pas naar het westen leidt in de richting van Casterino, daalden we af in de richting van de Roya-vallei naar Breil-sur-Roya, waar we eten en drinken inslaan en toen een kampeerplek vonden voor de nacht.

Ik wilde de eerste helft van de voorlaatste dag weer alleen doorbrengen en ben dus relatief laat weer vertrokken. De grindoprit naar de Col de Turini was pittig: achteraf bleek dat iedereen worstelde met zichzelf en het soms wat losse grind. Hiervoor werden we beloond met de spectaculaire bocht van de