Touren in Bayern

Collectie van Karen 🚲 radelnundwandern 🥾

1. Bamberg: Kloster St. Michael und Altenburg

Wandeling op 24 september 2021

Bamberg heeft 7 heuvels die je kunt verkennen en gisteren hebben we er 2 uitgekozen. Eerst was het te voet (de bus zou ook gaan) op de Michelsberg naar het klooster van St. Michael, dat een jarenlange renovatie ondergaat. De moeizame klim is absoluut de moeite waard vanwege

Wandeling op 22 september 2021

We nemen de bus van Memmelsdorf naar Scheßlitz, om vandaar terug te lopen via de Giechburg, de Gügel, Weingarten, Peulendorf en Meedensdorf. Prachtig uitzicht vanaf de Giechburg en verder waren er diverse wandelroutes, zeker het navolgen waard!

Fietstocht op 21-09-2021

Karen's eerste lange toer met de nieuwe gravelbike. We glijden langs het Main-Donaukanaal en de Regnitztal-route brengt ons ontspannen terug. Een hoogtepunt is de oversteek met de Gierseilferry in Pettstadt.

Video volgt zondag om 10.00 uur!

5. Deze keer gingen we samen met 2 vrienden van de boerenmarkt naar de Noordpool en het liefdespad naar de Schleierfall. Van daaruit ging het verder het bergreddingspad op. Aan het einde van de Bergwachtweg ging het een eindje naar beneden naar Bad Oberdorf en vandaar weer omhoog naar Cafe Polite, dat op

Wandeling op 14 november 2021

Na een pauze van 6 jaar hebben we onszelf eindelijk getrakteerd op nog een rustige week in november in Oberstdorf. Onze vorige favoriete woonplaats is in november zoals vele anderen sinds 2016 gesloten, dus we moesten op zoek naar een nieuwe appartementswijk en onze vondst

Op een natte, koude en zeer bewolkte 16 november vertrekken we direct vanuit het appartement in de richting van Schöllanger Burgkirche.

In Oberstdorf gaan we eerst langs de ruisende Trettach, dan wandelen we door Dummelmoos en later door de weilanden boven Rubi.

In Reichenbach steken we het stadje over

17 november is nauwelijks beter dan de dag ervoor, ik besluit tenslotte mijn Sony om mijn nek te hangen.

Door de weilanden gaat het naar de Stillachstraße en vandaar met een gestage stijging naar de herberg Bergkristall. We moeten verschillende keren stoppen om stoom af te blazen, maar nooit te lang

De weergod heeft het begrepen, op 18 november. de zon schijnt eindelijk!

Langs de Trettach gaat het naar de Jägerstand en daar aan de andere kant van de Trettach. Later heb je een prachtig uitzicht op de bergen en heuvels rond Oberstdorf.

Het doel van onze wandeling is de kristalheldere Christlesee (ook

Zelfs de laatste dag van de vakantie heeft zon met een paar sluiers in de bagage!

We willen de Oytal tegenkomen, wat we in de zomer van 2019 deden op de dag voordat we aan onze grote Duitsland-fietstocht terug naar Stuhr begonnen:

Op dat moment was het erg warm en op de terugweg

Geen foto's, wel een video gemaakt

geen foto's, wel een begeleidend filmpje

13. Wat kan ik hierover zeggen? 🤔Vooruitlopend op een geweldige lente-wandelweek plande en boekte ik mijn verblijven en de totale afstand van 134 km op de Taubertal Panoramaweg in zacht januari. Had ik maar in maart gelopen! 😅 Nu ziet het er zo uit en ik zoek busverbindingen zodat ik morgenochtend niet op het ijs ga liggen 😂😂😂

14. Dankzij de bonusnacht in Miltenberg geniet ik op mijn laatste vakantiedag van een wandeling met lichte bagage, een zegen in vergelijking met de afgelopen dagen met zo'n 8 kg op mijn rug. Mijn wandelingen in het Tauberdal

Ik heb niet gevolgd en er zal maar 1 video zijn voor alles samen.

Je leert fietsen

100% Vrouwen: Zwitserland is alleen maar steil? Fout!

Toerfiets Collectie van Switzerland Tourism

Buiten de bebouwde kom – 8 trailruns rondom stations (5-15 km)