Flusskreuzfahrt Main/ Rhein/ Mosel 07/2021

Jürgen

Collectie van Jürgen

Unsere Flusskreuzfahrt mit der nickoSPIRIT von Frankfurt über den Main zum Rhein, durch das wunderschöne Mittelrheintal mit seinen unzähligen Burgen und Burgruinen und anschließend das liebliche Moseltal bis hinauf nach Remich in Luxemburg vom 05.07. - 15.07.21

1. 1. Tag/ Anreise zum Schiff und Fahrt durch Frankfurt mit Skyline

Zorgeloos reizen met de ICE van het centraal station van Berlijn naar Frankfurt Hbhf. en ga verder met tram 11 naar de Osthafen. Inchecken op ons schip en 's avonds vertrek op de Main door Frankfurt met het bewolkte uitzicht op de skyline van Frankfurt richting de Rijn, waar we zullen aanmeren op onze

2. Onze riviercruise Main-Rijn-Moezel met aankomst van Berlijn naar Frankfurt

1 dag

Aankomst per ICE naar Frankfurt en tram naar Osthafen. Een lelijke industriële haven voor een cruiseschip. Hecht om 18.30 uur af en rijd over de Main door Frankfurt met een prachtig uitzicht op de skyline. In totaal 3 sluisdoorgangen

Dag 3 / Deel 1 - Alken aan de Moezel, stadstour en beklimming naar kasteel Thurant

Ons schip meerde gisteravond in Alken aan. Een kleine, mooie plaats met middeleeuwse geschiedenis en een spectaculair kasteel Thurant dat erboven torent. Gecombineerd met een rondleiding door de stad, klommen we naar het

Dag 3 / deel 2

Bij aankomst beginnen we meteen aan een stadsrondrit, die ons eerst over de Moezelbrug naar de wijk Treis leidt en dan terug door Karden aan de andere oever van de Moezel. Dit kleine dubbelstadje is niet erg spectaculair en heeft weinig bijzondere bezienswaardigheden te bieden. De promenade

Dag 4 / Trier

Gisteravond begonnen we aan onze verdere reis richting Trier, die de kapitein zo vriendelijk was iets naar voren te brengen zodat de passagiers de passage van Cochem bij daglicht konden ervaren. Met het invallen van de duisternis passeerden we Cochem, dit echt bezienswaardige Moezelstadje

7. Dag 5 / busexcursie naar Luxemburg

Ons schip bereikte Remich in Luxemburg in de vroege ochtenduren. Voor ons betekent het vroeg opstaan, de bus vertrekt om 8.30 uur naar de hoofdstad van het Groothertogdom, die we na ongeveer 45 minuten bereiken. De georganiseerde stadstour brengt ons naar de oude stad

8. Dag 6 / Stadstour door Bernkastel en kasteel Landshut

De dag begint met mist boven de zustersteden, die in de ochtend opklaart en later plaats maakt voor de zon en lichte bewolking. We bezoeken het prachtige oude centrum van Bernkastel met de oude vakwerkhuizen rond de markt en het gemeentehuis. Een pareltje

Dag 7 / Rijd over de Moezel naar Koblenz

Gisteravond viel er een fikse regenbui gecombineerd met enkele onweersbuien over de Moezelvallei. 's Nachts begon ons schip aan zijn reis terug naar Koblenz, waar we pas rond 14.00 uur zouden zijn. Een rustige dag op het schip, wat ons weer de kans geeft om dit

10. Dag 8 / Deel 1 - Bustocht door de Eifel en bezoek aan klooster "Maria Laach"

Ons schip bleef tot het middaguur in Koblenz voordat we iets verder de Rijn afvaren naar Andernach. Hier begint onze derde georganiseerde excursie. De bus haalt ons op voor een panoramische tocht door het magische landschap van

Dag 8 / Deel 2 - De overstromingssituatie op de Rijn en de hoge snelheid van de stroming zorgen ervoor dat de kapitein ons schema wijzigt. We overnachten in Andernach, maar werpen al om 10.00 uur af in plaats van 12.00 uur. We geven gewoon de voorkeur aan de stadstour die gepland staat voor de volgende

Dag 9 / Stadstour door Rüdesheim

Voor de Rijn is het 1e hoogwaterwaarschuwingsniveau afgekondigd. De lichte overstroming van de oever is voelbaar, de stroming heeft een enorme stroomsnelheid door de vele regenval in de bovenloop. Om Rüdesheim vanavond stipt te bereiken, verlaten we Andernach 2 uur eerder

Dag 10 / Deel 1 - Eltville stadstour

Ons schip legt 's ochtends de korte afstand van Rüdesheim naar Eltville af in iets minder dan 90 minuten. We staan recht voor de oude stad en maken nog een individuele rondleiding door de stad. De oude stad is een positieve verrassing voor ons. Veel kronkelende straatjes