Nordeifel

Kathleensche 🚶‍♀️

Collectie van Kathleensche 🚶‍♀️

1. Buntsandsteinroute (Rureifel): 4. Etappe von Heimbach zur Urftseestaumauer

Aan het einde van de prachtige rode zandsteenroute was er de zelf geplande 4e en laatste etappe van Heimbach naar de Urftsee-dam. 🌊

De etappe ging helemaal door het Nationaal Park Eifel en natuurlijk namen we het natuurbelevenispad "Wilder Weg" (dat kende ik al) bij de Kermeter, inclusief een klein klimparcours

2. Passend bij de "Wandeldag" (14 mei) gingen we in het mooiste wandelweer op onze 3e zelf geplande etappe van de grote Buntsandsteinroute in de Eifel.

We parkeerden bij het treinstation in de populaire nationaalparkstad Heimbach, van daaruit namen we 's avonds weer de Rurtalbahn naar het begin van de etappe

4. Nadat ik afgelopen zomer met @Ioana aan de eerste etappe van de grote rode zandsteenroute was begonnen, ben ik vandaag eindelijk verder gegaan met de tweede etappe die ik zelf had gepland, van Zerkall naar Abenden, met vermakelijk gezelschap van @JuLe, hoera hoera! 🤗

Dus 's avonds op pad en de Rurtalbahn

5. Vandaag zijn we gestart met een nieuw etappetourproject, de Buntsandsteinroute in de prachtige Eifel, van Kreuzau naar Urftsee in 38km met 1.400 hoogtemeters. Verdeeld over 4 etappes begonnen we vandaag met de 1e etappe, eerst geparkeerd op de etappebestemming van vandaag in Zerkall bij het infopunt

Na een wandeling rond het dorp in het bovenste deel van Nideggen (zie "1/2"), wilden we de Roervallei een beetje verkennen. Daar liepen we comfortabel langs de Ruraue, met een prachtig uitzicht op Schloss Nideggen, waar we al eerder waren geweest. Hoogtepunt aan het einde van de tocht was een plekje

7. "Alleen gekke mensen gaan wandelen op 36 graden", las ik ergens.

Daarom hebben we gisteren besloten om niet te gaan "wandelen" op onze geplande reis naar de Eifel, maar gewoon te "slenteren" door het mooie stadje Nideggen en - als het ons te warm wordt - het bos in te vluchten.

Beginnend bij kasteel Nideggen

8. One of the 7 most beautiful circular routes on the Rursee: ich-geh-wandern.de/wandern-im-nationalpark-eifel-die-sieben-besten-rundwanderwege

Als je een korte, ontspannen wandeltocht met talloze hoogtepunten wilt maken (talloze rotsen, geweldige uitzichten op de Eifel en een bezoek aan een kasteel), kan ik Nideggen in de Rureifel alleen maar van harte aanbevelen. 🏰

Door ziekte kon de lang geplande wandeldag vandaag slechts een korte kilometerroute