Traumschleifen und Traumschleifchen

46:21ย h

189ย km

4.920ย m

Alle Traumschleifen findet man unter saar-hunsrueck-steig.de/traumschleifen
die Traumschleifchen unter saar-hunsrueck-steig.de/traumschleifchen
In dieser Kollektion finden sich die, welche wir schon gelaufen sind.

1. Traumschleife Rheingold (rekonstruiert) ๐Ÿšถ๐Ÿผโ€โ™€๏ธ๐Ÿšถ๐Ÿปโ€โ™‚๏ธ

10,9ย km
    3,4ย km/h
    220ย m
    250ย m

3. Was een leuke tour met geweldig uitzicht. We hebben ook een van Andrea's prachtige stenen gevonden, geloven we. We schorten het ergens anders op. ๐Ÿ˜‰

Ondanks zondag was er weinig te beleven onderweg.

vertaald doorโ€ขOrigineel tonen

4. We parkeerden in St. Goarshausen en namen de veerboot naar St. Goar. Achter het treinstation gaat een voetpad omhoog naar St. Goar-Biebernheim. Na 540 treden kwamen we bij de Traumschleifchen en volgden vanaf hier de borden. Het ging gestaag bergopwaarts. Toen we de puntige steen bereikten, beklommenโ€ฆ

5. We besloten vandaag spontaan na het werk, onze rugzakken ingepakt en naar Klosterkumbd gereden.

6. Bij het startpunt kregen we een grote schok

Was het echt verstandig om daar te gaan wandelen 2 dagen nadat het droomlint in het dagblad geadverteerd was? ๐Ÿค” De parkeerplaats stond stampvol. Maar dat lukte niet op de baan.

Het was een afwisselende wandeling, maar soms wat modderig na de regen van de afgelopenโ€ฆ

vertaald doorโ€ขOrigineel tonen

7. Een prachtige droomlus beoordeeld met 95 punten door het wandelinstituut.

Ook al waren er veel mensen in de buurt, er was nog voldoende parkeergelegenheid.

De tocht is zeer afwisselend en biedt ook enkele klimpassages. We hebben deze tour gekozen vanwege de temperaturen. Dit is ook goed bevallen. Zelfsโ€ฆ

vertaald doorโ€ขOrigineel tonen

8. De Marienberg Dream Loop werd in 2015 en 2018 gecertificeerd door het Duitse wandelinstituut en kreeg 95 van de 100 punten.

We lieten de auto achter bij de veerboot op de rechteroever van de Rijn en begonnen daar. In Boppard was de "Zuweg" gemakkelijk te vinden met grote borden. Op het eerste stuk achterโ€ฆ

vertaald doorโ€ขOrigineel tonen

9. Toen we wegreden dachten we aan een droomloop op een zondag? ๐Ÿค”

Onderweg kwamen we echter bijna niemand tegen. Maar dat kwam waarschijnlijk door het weer...

Kort voordat we in Schengen aankwamen, begon het te druppelen. ๏ธ

Nou, wat maakt het uit. We zijn niet van suiker gemaakt. ๐Ÿ˜‰

Slechts af en toe vielโ€ฆ

vertaald doorโ€ขOrigineel tonen

10. We hebben onze tweede vrije dag samen op dit "lange paasweekend" gebruikt voor een wandeling met Thomas & Andrea. Deze tour stond al meer dan een jaar gepland.

๏ปฟ

De tour was erg leuk, had veel mooie uitzichten en mooie routes. In Weiler maakten we een omweg naar de Sint-Pieterkerk. Op de uitkijktoren bijโ€ฆ

vertaald doorโ€ขOrigineel tonen

11. Deze droomlus behaalde in 2012 de 1e plaats in "Duitslands mooiste wandelroute". Ze kreeg 94 punten van het Duitse wandelinstituut! Terecht. Een prachtige rondreis. Maar je hoeft ze niet per se op Hemelvaartsdag te draaien.

12. Vandaag ging de wekker om 5.30 uur . Silke had om 8 uur een afspraak in Lahnstein om de hechtingen te laten trekken. Van daaruit reden we naar Oppenhausen om de droomlus Ehrbachklamm te verkennen. Even voor 9 uur waren we op de wandelparkeerplaats. De thermometer wees 13 graden aan en er hing nog mistโ€ฆ

vertaald doorโ€ขOrigineel tonen

13. Weer een droomloop vandaag. Slechts 66 punten beoordeeld door het wandelinstituut, we vonden het nog steeds erg leuk. De eerste twee derde bood veel smalle singletrails in het bos. De omweg naar de Hunsrรผckkathedraal maakt ook geen deel uit van de Traumschleife, die hebben we eraan toegevoegd. Je kuntโ€ฆ

14. Ons startpunt voor de Elfenlay Dream Loop was bij de veerbootterminal omdat we de auto aan de andere kant van de Rijn hadden achtergelaten op de parkeerplaats bij de veerboot. Dit voegde ongeveer 3 km toe. In het weekend en op feestdagen kun je ook gratis parkeren op een privรฉparkeerplaats achter deโ€ฆ

vertaald doorโ€ขOrigineel tonen

15. Op 18 juni werd de dreamloop koekoeksnack officieel geopend.

We zijn vandaag vroeg vertrokken om de middag- en middaghitte te vermijden. De reis was ook niet ver. Even snel de Rijn over. We konden ons huis vanaf een aantal plaatsen tijdens de tour zien. โ˜บ๏ธ

Deze droomlus heeft ons echt op een zeer positieveโ€ฆ

vertaald doorโ€ขOrigineel tonen

16. De afspraak en de wandeling waren al lang gepland. Vanwege de warmte ๐Ÿฅต zijn we iets eerder begonnen dan normaal. Helaas, of gelukkig, kwam de zon โ˜€๏ธ maar รฉรฉn keer kort door. In het Elligbachtal keerden we terug vanwege veel modder ๐Ÿ˜ณ na de regen ๐ŸŒง๏ธ van de afgelopen dagen en kwam er een einde aan deโ€ฆ

17. Vandaag even een rondje zonder een lange reis, dat wisten we al.

De droomlus โ€œSpitzer Steinโ€ is eigenlijk slechts 6,7 km lang en begint bij โ€œSpitzer Steinโ€. saar-hunsrueck-steig.de/traumschleifchen/spitzer_stein๏ปฟ

Maar we lieten de auto achter in St. Goarshausen, namen de veerboot en liepen vervolgens deโ€ฆ

vertaald doorโ€ขOrigineel tonen

18. We ontmoetten @Hildegard & Michael bij de veerboot in Engelsburg om samen de droomlus te lopen. We startten echter niet bij het officiรซle startpunt bij het gemeenschapscentrum Langscheid (vanwaar je ook een "toegangsroute" zou moeten lopen), maar bij de rustplaats Pfalzblick. Vervolgens maakte ik deโ€ฆ