Inspiratie

Kraftwerk Kachlet

Kraftwerk Kachlet

Toerfiets Highlight

Gecreëerd door komoot-gebruikers
Aanbevolen door 151 van de 177 fietsers

Tips

  • Martin Donat

    Vanaf hier heb je een indrukwekkend uitzicht op dit technische gebouw dat twee doelen dient. Het werd al in 1921 gebouwd om de scheepvaart op de Donau veiliger te maken of om grote schepen mogelijk te maken. Omdat het daarvoor in het rotsachtige gedeelte erg moeilijk was. De sluis damt sindsdien het water af en stelt ook grote schepen in staat veilig op de Donau te varen. Trouwens, de turbines van de centrale produceren energie voor Passau. Over de sluis fietsen is zeker een belevenis.

    vertaald doorOrigineel tonen
    • 29 oktober 2018

  • 🚵 der_wandernde_biker 🗻

    Het Kachlet-sluitsysteem is gebouwd met de algehele constructie van de Kachlet-centrale voor de continuïteit van de scheepvaart op de Donau.u kunt de faciliteit gebruiken om over te steken als voetganger of fietser. Het uitzicht op de Donau is vooral mooi naar beneden richting Passau.

    vertaald doorOrigineel tonen
    • 9 februari 2020

  • Mario Thunderbird Lee

    De Kachlet-centrale is een in werking gestelde dam met een dubbele sluis en een waterkrachtcentrale in de Donau bij Maierhof in de stad Passau.

    vertaald doorOrigineel tonen
    • 23 mei 2018

  • Mario

    Hier wordt het volledige elektriciteitsverbruik van de stad Passau opgewekt.

    vertaald doorOrigineel tonen
    • 25 juni 2018

  • Mario

    tip
    Hier moet je blijven hangen om dit gigantische gebouw te bewonderen.
    Kijk naar het bouwjaar.

    vertaald doorOrigineel tonen
    • 20 augustus 2018

  • Stefan

    De Kachlet-energiecentrale, ook bekend als de Kachlet-energiecentrale of Kachletwerk, is een dam die wordt beheerd door Uniper Kraftwerke GmbH met een dubbele sluis en waterkrachtcentrale in de Donau bij Maierhof in de stad Passau.
    De Kachlet, een deel van de Donau vóór Passau bezaaid met rotsen en kleine eilanden, heeft de scheepvaart altijd belemmerd. Daarom werd besloten om het bijna 20 km lange gevaarlijke traject af te leggen [3]. Daartoe bouwde de in 1921 opgerichte Rhein-Main-Donau-AG een energiecentrale met een dubbele sluis van 1922 tot 1927. Dit was ook de eerste stap in de aanleg van het Main-Donau-kanaal.
    Reservoir Bron bewerken]
    Het systeem bouwt het waterpeil op tot 9,2 m boven het laagste water. Dit zorgt voor een minimale vaarwegdiepte van 2,5 m. De stuw is 175 m lang [3] met zes openingen van elk 25 m breed en dubbele boordschieters van 11,8 m hoog. Beide sluiskamers zijn 230 m lang [3] en 24 m breed [3]. Elke sluis heeft 40.000 m³ water nodig. De gemiddelde waterafvoer is 648 m³ / s, de hoogste waterstroom 6000 m³ / s [3].
    De opslagruimte voor de centrale is 28 km lang [3] en beveiligd met dammen. Het beoogde doel voor congestie is 299,8 m boven zeeniveau. Normaal nul [5]. Het gebied achter de dammen wordt drooggelegd door acht pompstations. In september 1925 passeerden schepen voor het eerst de sluis. Op 9 mei 1933 was het stuwmeer het toneel van het ongeval van de vliegboot Do X.
    Krachthuis Bron bewerken]
    De krachtpatser is 144 m lang, 17 m breed en 20,6 m hoog. De originele propellerturbines werden na ongeveer 35 jaar vervangen door Kaplan-waaiers met verstelbare bladen. Het slikvermogen kan worden verhoogd van 750 m³ / s tot 1070 m³ / s. Het uitbreidingsvermogen steeg van 42 MW naar 53,7 MW en de elektriciteitsproductie van 260 GWh / jaar tot 308 GWh / jaar.

    vertaald doorOrigineel tonen
    • 17 juni 2017

Goed op de hoogte? Log in om een tip voor andere avonturiers toe te voegen!

Beste fietsroutes naar Kraftwerk Kachlet

Onze aanbevelingen voor Tours zijn gebaseerd op duizenden activiteiten die andere personen met komoot gedaan hebben.

Locatie: Lower Bavaria, Beijeren, Duitsland

Informatie

  • Hoogte300 m

Meest bezocht in

  • Jan
  • Feb
  • Mrt
  • Apr
  • Mei
  • Jun
  • Jul
  • Aug
  • Sep
  • Okt
  • Nov
  • Dec

Weerbericht - Lower Bavaria

Inspiratie

Kraftwerk Kachlet