komoot
  • Inspiratie
  • Routeplanner
  • Features
Inspiratie
Bezienswaardigheden

Duitsland

Noordrijn-Westfalen

Münster District

Roergebied

RS1 Hochpromenade Mülheim Ruhr

Inspiratie
Bezienswaardigheden

Duitsland

Noordrijn-Westfalen

Münster District

Roergebied

RS1 Hochpromenade Mülheim Ruhr

RS1 Hochpromenade Mülheim Ruhr

Toerfiets Highlight (Segment)

Aanbevolen door 3546 van de 3738 fietsers

Bekijk de routes
  • Breng me hierheen
  • Wijziging voorstellen
loading

Locatie: Roergebied, Münster District, Noordrijn-Westfalen, Duitsland

Beste fietsroutes naar RS1 Hochpromenade Mülheim Ruhr
Tips
  • Het is maar 650 meter, maar elke meter telt. Overigens is dit gedeelte van de RS1 ingericht als slow travel zone.
    Jammer dat er geen directe uitgang is naar de Ruhrpromenade. Hier moet je of de lift nemen, die gaat soms kapot, of je moet de fiets de trap op dragen.
    Als je dat niet wilt, moet je ofwel doorrijden naar het treinstation om daar te vertrekken, of de brug over de Ruhr is open sinds 15 mei 2019 en het traject naar de Ruhruni is klaar.

    vertaald doorOrigineel tonen
    • 25 oktober 2017

  • Een langzame zone op de fietssnelweg, LOL. Een schoolvoorbeeld van hoe het Ruhrgebied (en ook de staat met zijn financieringsbeleid) op eigen kracht weer faalt. De dure haalbaarheidsstudie voor de RS, met veel geld gefinancierd door de federale overheid, heeft duidelijke normen gedefinieerd voor fietssnelwegen zoals die in NL, Denemarken en Vlaanderen worden gebruikt. Hier raken ze zonder noodzaak gewond in wat eigenlijk een laagconflictgebied is. De federale overheid moet de financiering voor de haalbaarheidsstudie intrekken. Verkeerde planning # 2.

    vertaald doorOrigineel tonen
    • 30 oktober 2017

  • Tot nu toe is er vanuit Essen een zeer snelle verbinding naar MH zonder auto's en, als je geluk hebt, voetgangers op het fietspad. Precies op dit punt besloot de stad Mülheim echter om zitbanken en een structurele vernauwing te creëren, die zeker plaats zal bieden aan recreatieve automobilisten en voetgangers, maar druist in tegen het concept van fietsen in plaats van auto's of treinen, aangezien er geen groene zones en rustplaatsen in het midden de snelle rijstroken voor auto's en treinen.
    De huidige aansluiting op het fietsnetwerk van de stad Mülheim is een lachertje qua capaciteit (1 lift & een smalle oprit bij het centraal station in de verkeerde richting) en de oriëntatie op snelverkeer.
    Waarom fietsen in veel Nederlandse steden en andere geselecteerde steden meer mensen dan autorijden, want het is het snelste en meest comfortabele vervoermiddel naar hun bestemming. Dit is weer iets voor gezinnen en toeristen in het weekend, niets voor alledaagse fietsers, als ze tenminste het fiets- en voetgangersverkeer zouden scheiden zodat je er snel doorheen zou kunnen. Het verdere fietspad over de Ruhr naar de Ruhruni laat zien hoe het kan, dit is het snelfietspad zoals het hoort, efficiënt, gescheiden rijstroken, duidelijke regels. Ik begrijp dat niet, er is geweldig studiemateriaal uit Nederland, ze doen het al sinds de jaren 70 en perfectioneren het, dus je hoeft niet eens iets nieuws te onderzoeken.

    vertaald doorOrigineel tonen
    • 10 november 2018

Maak een gratis komoot-account aan om nog 34 andere tips van insiders te krijgen.

loading

Locatie: Roergebied, Münster District, Noordrijn-Westfalen, Duitsland

Informatie

  • Afstand321 m
  • Stijging10 m
  • Downhill0 m
Meest bezocht in
  • Jan
  • Feb
  • Mrt
  • Apr
  • Mei
  • Jun
  • Jul
  • Aug
  • Sep
  • Okt
  • Nov
  • Dec
Weerbericht - Roergebied
loading