Wandel Highlight
Locatie: Firenzuola, Florence, Toscane, Italië
4,3
(12)
33
4,3
(12)
29
3
Hier kunt u de overblijfselen bewonderen van de Flaminia Militare, een oude Romeinse weg gebouwd in 187 voor Christus. door de consul Caio Flaminio. De weg verbond Bologna met Arezzo en er wordt aangenomen dat deze de route volgde die vroeger door de Etrusken werd gebruikt om de Apennijnen over te steken.
4 juli 2022
Een trekkingroute vol jonge jongens die proberen de Apennijnen over te steken, via de via degli DEI van Bologna naar Florence of vice versa. Je ademt een heel bijzondere lucht......Jong!! 👍👍👍
3 juni 2022
De Via Flaminia Militare is een oude Romeinse weg die Bologna met Arezzo verbindt en werd gebouwd, zoals gedocumenteerd door Tito Livio in 187 voor Christus, in opdracht van de consul Caio Flaminio. De constructie volgde in de voetsporen van een pad dat in het verleden al door de Etrusken werd bewandeld en dat werd gebruikt voor de trans-Apennijnse handel.
Het doel waarvoor de Via Flaminia Militare werd geplaveid was niet alleen om het Romeinse wegennet uit te breiden. Het doel was eerder om een brede en goed gestructureerde weg aan te leggen die de verplaatsing van legers zou vergemakkelijken door de Apennijnen zonder al te veel moeite over te steken.
De Via Flaminia Militare werd geleidelijk verlaten totdat het werd vergeten vanwege het verlies van de strategische rol die het in de Romeinse tijd had.
In 1997 verdiepten Franco Santi en Cesare Agostini, beide archeologen, hun studies over het bestaan van deze weg en gingen op zoek. Na twee jaar intensief onderzoek hebben ze in augustus 1979 een stuk bestrating opgegraven dat verborgen was onder het gebladerte. Het is een rotsblok dat in de Romeinse tijd meestal werd gebruikt voor de aanleg van wegen. Deze ontdekking vond plaats in de buurt van Monte Bastione, niet ver van de Futa-pas.
(Bron: Percorsiiditalia.org)
17 september 2020
Maak een gratis komoot-account aan om nog 2 andere tips van insiders te krijgen.
Locatie: Firenzuola, Florence, Toscane, Italië
4,3
(12)
33
4,3
(12)
29
3