Toerfiets Highlight
Deze Highlight is in een beschermd gebied
Controleer de lokale regels voor: Naturpark Südschwarzwald
altijd een belevenis om zulke oude stoomlocomotieven steeds weer te zien
9 juni 2019
Goedemiddag Sepp
Kun je mij misschien meer informatie geven waarom het niet geschikt is om met een e-bike door de Wutach Gorge te rijden?
Bedankt Joli
25 maart 2019
Het treinstation Zollhaus-Blumberg werd in 1889 gebouwd en was aanvankelijk alleen vanuit het zuiden bereikbaar. Een jaar later werd de Wutachtalbahn bij Immendingen aangesloten op de Zwarte Woudspoorlijn en daarmee voltooid. Omdat het treinstation nog op een hoogveen staat, is het gebouwd op 224 sparrenhouten palen. Deze zijn 25 cm dik en 4 m diep.Het dagelijkse passagiersvervoer op de Wutach Valley Railway werd uiteindelijk op 1 januari 1976 stopgezet om redenen van winstgevendheid. Ondanks talrijke inspanningen om het dagelijkse passagiersverkeer weer op gang te brengen, is dit doel nog niet gerealiseerd.In 1977, een jaar nadat het reguliere passagiersvervoer was stopgezet, werd op het middengedeelte van het Weizen-Blumberg-Zollhaus een museumspoorlijn in gebruik genomen, die in 2006 meer dan twee miljoen passagiers vervoerde.Voor de dienstregelingswijziging 2004/2005 op 11 december 2004 werd de zogenaamde "3-Ringzug", een S-Bahn-achtige dienst in de districten Tuttlingen, geïntroduceerd in het noordelijke deel van de route Blumberg-Zollhaus-Hintschingen, die ook wel de Aitrach Valley Railway naar de rivier Aitrach, Rottweil Schwarzwald-Baar. Sindsdien is er een regelmatige dienst in het lokale personenvervoer per spoor op een deel van de Wutach Valley Railway. Tegelijkertijd werd het station Zollhaus-Blumberg voor een betere oriëntatie omgedoopt tot Blumberg-Zollhaus.
22 juni 2021
Goed op de hoogte? Log in om een tip voor andere avonturiers toe te voegen!