Beklimming Emma Piramide

Wielren Highlight (Segment)

Aanbevolen door 809 van de 817 wielrenners

Deze Highlight gaat door een beschermd gebied

Controleer de lokale regels voor: Veluwe

Bekijk de routes
  • Breng me hierheen
  • Wijziging voorstellen

Locatie: Rozendaal, Gelderland, Nederland

Beste wielrenroutes naar Beklimming Emma Piramide
Tips
  • Prachtige slingerklim waarmee je richting de Posbank fietst. Vanaf hier kun je verschillende kanten uit en pak je de nodige hoogtemeters mee. Genieten!

• 25 juni 2020

• Leuk om te combineren met de andere klimmetjes op de Posbank. Vanaf de Emmapiramide kun je helemaal door fietsen vanaf de buitenplaats Beekhuizen (Beekhuizenseweg) naar het theehuis boven op de Posbank vervolgens ga je daar linksaf de afdaling van de Steeg af vervolgens volg je onderaan net na het wildrooster rechtsaf en dan voor de spoorovergang rechts de provinciale weg naar Arnhem en ga je bij de weg Rozenbos weer omhoog om vervolgens bij het theehuis op de top weer links naar Rheden te gaan (afdaling pas op de auto 's). Volg onderaan weer de provinciale weg naar Arnhem en ga rechts bij de rotonde aan het eind van Rheden de Snippendaalse weg omhoog. Daarna kun je zelf nog een rondje doen of wat variatie aanbrengen richting Arnhem, Laag-Soeren, Rheden, de Steeg of afdalen en het vlakke kiezen

• 30 augustus 2020

• De Bovenallee-klim (plaatselijk bekend als de 'Emma Piramide' naar de houten Emma Piramide-toren / uitkijkpunt, net buiten de top van de klim) is een vervelende korte en mooie klim. Het heeft zelfs de enige haarspeldbocht van Nederland (buiten de zuidpunt van Limburg).
    Het is een geweldige kleine klim om het hard te duwen. Let bij het afdalen op in de bochten onderaan de afdaling, deze zijn scherp en je hebt niet altijd goed zicht op de rest van de weg.

• 11 april 2020

Maak een gratis komoot-account aan om nog 11 andere tips van insiders te krijgen.