Der Taubertalradweg (Klassiker und Sportiv)

Armin

Collectie van Armin

In 3 Rundtouren radelten wir am Pfingstwochenende 2020 die Radwegvarianten Liebliches Taubertal "Der Klassiker" und "Der Sportive" ab.Der Taubertalradweg gilt nicht umsonst als einer der beliebtesten Radwege Deutschlands. Er ist wirklich hervorragend angelegt und macht das Radfahren zu einem Genuss. Die landschaftliche Schönheit und Vielseitigkeit im "Lieblichen Taubertal" ist beeindruckend. Und mit den großen Städten Rothenburg ob der Tauber, Bad Mergentheim, Tauberbischofsheim und Wertheim bieten sich spannende bis imposante Kulissen am Wegverlauf mit zahllosen Kulturstätten. Wir waren von der Fülle der Eindrücke mehr als beeindruckt und suchen das Taubertal immer wieder mit Freude auf.

1. Taubertal Tour 1: Etappe Rothenburg - Weikersheim

Ik kijk al heel lang uit naar dit project: Taubertal-fietspad "The Classic" en "Liebliches Taubertal - The Sportive" als dagtochten 🤗

Onze eerste etappe voerde ons langs het Taubertal-fietspad via Creglingen naar Weikersheim, waar we te maken kregen met een verbazingwekkend sterke wind. De terugweg via

2. De tweede etappe in het Taubertal leidde ons vandaag eerst naar Bad Mergentheim en langs het Taubertal-fietspad naar Tauberbischofsheim. Daar schakelden we voor de terugweg weer terug op de sportieve fietspadvariant, die door afwisselende landschappen liep en waarop we grotendeels alleen en ongestoord

4. In de derde en laatste etappe bereikten we vandaag de samenvloeiing van de Tauber in de Main in Wertheim. De weg ernaartoe was door dromerige landschappen. Vanuit Wertheim volgden we vervolgens de Main een paar kilometer naar Mondfeld voordat we aan de meer uitdagende weg terug begonnen. Maar ook dat

De drie Pinksterdagen in het Taubertal zijn een van mijn persoonlijke hoogtepunten in 2020. Daarom was de beslissing vandaag niet moeilijk om het mooie Taubertal nog eens te bezoeken 🤗

Vanuit Ochsenfurt reed ik eerst over het Gaubahn-fietspad naar Bieberehren, waar ik de Tauber ontmoette. Daarna volgde

Weer een vliegend bezoek aan het Taubertal 🤗

Vorig jaar hebben we daar drie geweldige dagen gehad. Nadat ik in de herfst al het Gaubahn-fietspad naar het Taubertal had gevolgd, stond vandaag het Main-Tauber-fietspad op mijn programma.

Gelukkig was de weergod mij genadig. Van de zon was niet veel te zien

Omdat het daar zo mooi is, nog een tocht door het mooie Taubertal

Beginnend in Höchberg ging de weg daarheen via Waldbüttelbrunn en Holzkirchen naar Bettingen, waar ik de Main weer ontmoette. Na een kort stuk over het hoofdfietspad fietste ik de hoofdhelling bij Urphar op om de indrukwekkende hoofdlus

Voordat de herfst echt om zich heen grijpt, hebben we vandaag van de gelegenheid gebruik gemaakt om nog een tocht door het mooie Taubertal te maken 😊

Vanuit Ochsenfurt namen we eerst de Gaubahnradweg naar Bieberehren met een omweg naar Aub en de burchtruïne Reichelsberg en de Kunigundenkapel bij Burgerroth

Na verschillende tochten van de Main naar de Tauber, was het westelijke vervolg van vandaag een tocht van de Tauber naar de Main.

Het startpunt was Tauberbischofsheim, van waaruit ik aanvankelijk richting Hardheim ging. Daar ontmoette ik de Erf, een kleine zijrivier van de Main, die ik stroomafwaarts

10. Na het bekijken van de weerradar, onthulde mijn tourplanning nog een tour naar de mooie Tauber-vallei. Daar kun je nooit de fout in gaan

Het startpunt deze keer was Gollhofen, waarvan ik het gelijknamige knooppunt van de snelweg 13 jaar lang regelmatig gebruikte - zonder de plaats ooit te bezoeken. Tijd

Het spontane reiken in de touringbox bracht vandaag deze lang geplande tour aan het licht. De prequel van het Taubertal-fietspad, dat pas in Rothenburg ob der Tauber begint, en het laatste puzzelstukje dat mijn Tauber-collectie nog miste 😉

Van Schillingsfürst ging ik eerst naar Rothenburg ob der Tauber

12. Omdat het perfect meeliep met de weersvoorspelling heb ik deze Main Taubertal klassieker komoot.de/tour/492182086 nog eens bekeken met een kleine variatie.

Helaas had ik er niet bij stilgestaan dat de hobbymeteorologen (astro)logen - uiteraard nog met een kater van het uitbundige oudejaarsfeest - behoorlijk

13. Voordat het jaar ten einde loopt, was het tijd om de prachtige Taubervallei nog een keer te bezoeken 🤗

Ik werd vergezeld door @Jü 💫, die vrij spontaan en op korte termijn lid werd. Echt geweldig en ongecompliceerd en met veel plezier samen 👍

Het startpunt van de tour was Langensteinach. In het begin

Hooggebergte, woestijn en zee – een avontuur vol contrasten

Toerfiets Collectie van Ana Carmen

Wandelen van Bologna naar Faenza - De Via dei Gessi e dei Calanchi

Wandel Collectie van Bryan Da Silva

Fietspelgrimstocht in Spanje - Camino Francés en Camino Finisterre

Toerfiets Collectie van Tobias

100% Women: de mooiste MTB-routes voor elke vrouw