MTB in der Fränkischen Schweiz

Armin

Collectie van Armin

1. Runde durch die Fränkische Schweiz: Forchheim - Gößweinstein - Pottenstein

Ja, ik had suiker nodig op de beklimmingen.

Maar het landschap is werkelijk prachtig, vooral hoe de Wiesent zich een weg baant. Ik ben gewoon blij dat ik de mountainbike voor de tour heb gekozen. Sommige paden die Komoot me had voorgesteld, zouden met de crossfiets niet begaanbaar zijn geweest.

2. Leuk toeval: we kwamen elkaar bijna tegen in Hollfeld. Ik kwam 45 minuten later door

4. Na het bekijken van de weerradar vanmorgen was het duidelijk waar het goede weer te vinden was. Daarom spontaan besloten om in het buitenland te stropen 😁

Frankisch Zwitserland is altijd een bezoek waard, ook al zijn de omstandigheden in de herfst niet de gemakkelijkste. De glibberige ondergrond met

Voordat morgen alle sluizen weer opengaan ️, snel van de gelegenheid gebruik gemaakt voor een bezoekje aan Frankisch Zwitserland 🤗

Daar kun je nooit de fout in gaan

6. Onze spontane reis naar Frankisch Zwitserland veranderde in een pechreis met een vergevingsgezind einde. Motor of elektronica op Sylvia's fiets sloeg meerdere keren toe (totale storing). Het trof ons bijzonder bitter op de klim naar Obertrubach. Na wat zweten en duwen op de steile plekken was de steun

7. Na onze tour naar de lagere Aufseßal een week geleden, de toeslag 😉

Een beetje fris in de ochtend, maar met veel zon, gingen we eerst naar de Leinleiterbron, wat een meevaller bleek te zijn, aangezien we het dal helemaal voor onszelf hadden en ongestoord konden genieten. 🤗

Na een korte rustpauze draaiden

Het uitstapje van vandaag naar de Frankische regio bood veel afwisseling. Helaas, toen ik volledig overschakelde naar mijn, vergat ik de camerabatterijen in de zadeltas 🙈, daarom zijn er deze keer alleen foto's met de smartphones 📱

Hoogtepunt was ongetwijfeld het Aufseßtal met koffie en kitchen to go

Niet direct bij onze voordeur beginnend, maar met een korte rit, zou de tour van vandaag ons in staat moeten stellen om Frankisch Zwitserland te bezoeken 😀

Met uitzondering van enkele fietsers en wandelaars waren we ook lange stukken alleen. Vooral de weg ernaartoe en het Paradiestal boden prachtige

10. Een weekend in Frankisch Zwitserland 🤗

De start is vandaag gemaakt met een zeer mooie en afwisselende tocht vanuit Hollfeld.

Na het Kainachtal zijn we het Kaiserbach en het Schwalbachtal overgestoken. De laatste twee waren praktisch verlaten en boden geweldige landschappen. De Magnusturm gaf ons een prachtig

Aan het einde van ons weekend in Frankisch Zwitserland stond vandaag een gastronomische tour op het programma. Zelfs als ik elk deel van de route al kende, wilde ik de tour in één keer doen.

Gisteren hadden we tal van, heel verschillende hoogtepunten op de route, vandaag waren er eigenlijk 2 blijvende

12. Bedankt, Tom, voor je aanbeveling van Hersbrucker Zwitserland, dat de basis vormde van onze tour vandaag!

Trouw aan mijn motto "alles beter dan nat en koud", maakten we op deze hete zomerdag een mooie, uitgebreide tour door Frankisch en Hersbrucker Zwitserland (en haalden zelfs bijna de 100).

Vanuit Schnaittach

13. Weer een bomvolle tour vandaag

Quasi als aanvulling op onze laatste rondreis door Frankisch en Hersbrucker Zwitserland (komoot.de/tour/231010513) namen we deze keer de noordelijke Pegnitz-regio aan.

Het begon vanuit Creußen met de volgende stations:

- Rotmainquelle

- Puttlachtal

- Pottenstein

- Klumpertal

14. Nog een tour in onze favoriete regio 2020, Frankisch Zwitserland 🤗

Vanaf 's ochtends bij een frisse 7°C in Bad Staffelstein leidde onze route eerst naar de Staffelberg - op de officieel voor fietsers goedgekeurde oprit 😉. Daar genoten we ongestoord van het prachtige uitzicht voor het grote aantal bezoekers

15. Genoten van het zonnige weekendweer, vandaag zijn we weer op tour geweest in Frankisch Zwitserland

Ik wilde al heel lang naar de Neubürg, maar de rest van de tocht voerde ook door bijzonder mooie landschappen.

We begonnen 's ochtends in Plankenfels en maakten eerst een kleine rondreis door de pittoreske

16. De goede weersvoorspelling lokte ons vandaag terug naar Frankisch Zwitserland, dat ons dit jaar al talloze prachtige tochten heeft opgeleverd.

De zeer lonende tour werd bekroond met een verrassende ontmoeting met Gecko 🦎, de Komoot-pionier van de regio en onvermoeibare tourscout. We zijn erg blij en

Een bezoek aan een van mijn absoluut favoriete hoekjes

De tour van vandaag is een compilatie van eerdere tours (quasi een "best of") en met een al recordaantal hoogtepunten 😍😃

Ik wil niet meer schrijven over de afzonderlijke stations. Veel betere informatie hierover kun je vinden bij de lokale grootheden

Vandaag was erg leuk en de meest vermakelijke mountainbiketocht langs prachtige hoogtepunten en op hamerpaden 🤗

Heel erg bedankt, Tom, voor het plannen van de tour en het bedrijf voor vandaag! Ik zal de tour zeker nooit vergeten ️

19. Nadat ik eergisteren de tweede vaccinatie afspraak had, was het weekend voor mij eigenlijk al afgevinkt. De bijwerkingen waren echter veel milder dan gevreesd, zodat een rustige zondagtour vandaag weer mogelijk was

Vanuit Strullendorf reden we eerst langs het Main-Donaukanaal en de Regnitz naar Forchheim

Eigenlijk had ik wel een rustdag kunnen gebruiken na de tour van gisteren. Maar nadat Sylvia, die goed omging met haar tweede vaccinatie, te kennen gaf dat ze op tournee wilde, heb ik me niet lang laten smeken 😉

Het spontane ingrijpen in de tourplanning bracht deze langverwachte tour in de favoriete

21. Voordat we morgen richting Bad Staffelstein trekken, mocht de mascotte Coffee vandaag de richting aangeven voor de curling up. Hij koos prompt - hoe kan het ook anders - de taartmolen 🍰 in het prachtige Aufseßal als bestemming van het verlangen 😄