Teneriffa

Armin

Collectie van Armin

1. Kennenlernen-Tour (Puerto de la Cruz - Mirador el Lance)

Ontsnap uit de koude Duitse winter en betreed de eeuwige lente van de Canarische Eilanden! 🤗

Na een vrij lange en vermoeiende aankomstdag stond vandaag als eerste op de agenda een bezoek aan de fietsverhuurder om onze fietsen in ontvangst te nemen. Gisteren, toen ik de huurauto ophaalde, was ik erg blij

Wat een spectaculaire en waanzinnige tour!

Omdat de benen aan het begin van de vakantie het meest vers en duurzaam moeten zijn, heb ik deze tour 's ochtends uit mijn planningsdoos gegraven. Het startpunt was de wandelparkeerplaats La Caldera, gelegen aan de noordelijke toegang tot de Teide op een hoogte

Na de "regeneratiedag" van gisteren (15km wandelen door 3 steden 😄, foto's volgen later), zijn we vandaag weer op de mountainbikes 🤗. De focus lag deze keer op een bezoek aan het Anaga-gebergte, een ecologisch juweel in het noordoosten van Tenerife.

Aangezien ik met de auto komen vals spelen zou hebben

Vandaag stond het noordwesten van Tenerife op het programma: een zeer aantrekkelijke tocht langs de kust naar de eenzame vuurtoren Faro de Teno.

Het startpunt was de parkeerplaats bij Playa de San Marcos, vanwaar we zo dicht mogelijk bij de kust trokken. Een bijzonder hoogtepunt op de heenreis was de

Voordat we ons 's avonds tegoed doen aan calorieën, hebben we een ritje langs de kust naar het oosten gemaakt om onze conditie op peil te houden 😄

Ik zou de tour als ontspannen willen omschrijven als het hoogteprofiel van het eiland het toelaat. Maar natuurlijk werkt niets hier zonder constante ups en

7. De tour van vandaag bracht ons naar waar ongetwijfeld de meeste vakantiegangers op Tenerife naar toe worden getrokken: naar de westkust met de meest populaire stranden.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: we hadden geen zin in badderen en luieren op het strand is ons te saai 😄. Dus ratelden

Na een al met al bevredigende eerste week bracht een slecht weerfront gisteren veel regen en zelfs sneeuw naar de Canarische Eilanden (duidelijk zichtbaar rond de Teide). Ook al zag het er vandaag weer wat beter uit, het was nog steeds erg wisselvallig en er stond vooral een zeer stormachtige wind en

Een hele toer op maar één weg - dat wist ik ook nog niet 😄

Maar de oude kustweg TF-28, die vooral populair is bij wielrenners, verdient het. De weg, gelukkig met weinig verkeer, slingert zich een weg door het ruige terrein ver boven de kust en verbindt kleine steden die gespaard zijn gebleven van het

Vandaag gingen we op een andere tour naar het Anaga-gebergte - deze keer beginnend in Santa Cruz.

In het begin gingen we relaxed langs de kust naar San Andrés, waar Playa de Las Teresitas, een fantastisch zandstrand, lonkt. Om de zwakkere zelf geen domme ideeën te laten krijgen, keerden we onmiddellijk

Einde van vakantie en eindejaar in één 😊

Voordat we morgen aan onze reis naar huis beginnen, genoten we nog eens van de zomerse temperaturen en maakten we een uitstapje naar de zee in Punta del Hidalgo, waar naast hotels en zeezwembaden ook een wilde kust is en geweldige uitzichten op het aangrenzende