Kurze Bikepacking-Touren

Armin

Collectie van Armin

1. Durchs Fichtelgebirge 1/2 (Wetzstein-Entlang der Eger-Cheb)

Opmaat naar een weekend twee-parter in het Fichtelgebergte!

Oorspronkelijk gepland voor het Pinksterweekend, was het vandaag eindelijk het juiste weer om Sylvia de schoonheid van deze regio te laten zien.

Daarnaast is de overnachter ook voor ons een nieuwe ervaring. Voor het eerst geen rondreis, 2 dagen

2. Deel 2 van ons weekend in het Fichtelgebergte bracht ons vandaag van onze accommodatie in Tsjechië gisteren terug naar ons startpunt in Bad Berneck, waar we opnieuw veel bezienswaardigheden en geweldige landschappen hebben doorkruist.

Al met al was het kleine bikepacking-avontuur verrassend ongecompliceerd

4. Natuurlijk kon ik het lange weekend niet voorbij laten gaan (dankzij de Hemelvaartsdag) 😉: de perfecte gelegenheid voor een bikepacking-avontuur - en een test voor de vakantie van volgende maand. Aangezien Sylvia momenteel een pauze neemt, had ik een test voor mijn nieuwe trekker samengesteld, met een

5. Dag 2 van mijn kleine bikepacking trip begon bij mijn accommodatie in Gasthof Zur Post. Gelukkig had de herbergier mijn ontbijt al om 7.30 uur (op zondagochtend) voor me klaargemaakt, want ik wilde snel op weg. In de aangename ochtendstemming volgde ik eerst het pittoreske Werratal-fietspad naar Hörschel

6. Mijn laatste reisdag begon zoals de vorige was geëindigd: met een uitgebreide maaltijd

Nadat mijn hotel om 7.00 uur het ontbijtbuffet had geopend, gebruikte ik dit om de dag vroeg te beginnen en daarna te vertrekken. Achter Oberhof wachtte me een kilometerslange afdaling - de eer voor de hoogtemeters

7. Nadat de toerfiets lang genoeg had gesmeekt, was vandaag de start van het bikepacking-seizoen - beginnend met een klein tweedelig pak.

Voor mij vormt de tweedaagse reis een andere schakel tussen mijn ¨Frankische tochten" (in het noorden) en de meer zuidelijke ¨Zwabische tochten¨. Ook al ben ik nog niet

8. Om maar meteen met de deur in huis te vallen: Dag 2 van mijn kleine bikepacking tripje kon nooit op tegen de geweldige eerste dag. Dat kwam vooral door de totaal andere weersomstandigheden. Het aantal uren zonneschijn in het tweecijferige bereik dat twee dagen eerder was voorspeld, loste op tot bijna

Gezien de goede weersvooruitzichten hebben we al snel besloten om een klein meerdelig evenement te organiseren 😊 - een stukje schadebeheersing voor de annulering van onze bikepacking-vakantie dit jaar

Het startpunt was Mellrichstadt, waar we 's ochtends, toen de temperaturen behoorlijk koel waren, het

Dag 2 van onze driedelige bikepackingreis bracht ons van de Haune naar de Werra.

In mijn oorspronkelijke planning had ik een route langs de Haune naar Bad Hersfeld gepland, die dan via de Werra naar Heimboldshauser zou hebben geleid. Het eindpunt in Bad Salzung lag al vast dankzij het hotel dat we al

11. Onze derde en laatste etappe bracht ons van Bad Salzungen terug naar ons startpunt in Mellrichstadt.

Nadat we 's ochtends voor de laatste keer genoten hadden van het uitzicht vanuit onze accommodatie met zijn ligging, bereikten we onmiddellijk weer het Werratal-fietspad in de wijk Kloster Allendorf in