Pieterpad

Hans Van Den Heuvel 🚲🚶‍♂️

Collectie van Ria van den Heuvel

1. Pieterpad 1 etappe 01 . 25-05-2017

Er was eens... een stel wandelmaatjes die het pieterpad gingen lopen, ze startten in mei 2017 en finishten in mei 2019. Nou zullen jullie wel denken 'dat is oud nieuws'. Maar Loes, Giel, Ria en ik waren behoorlijk trots op deze prestatie en willen deze ook graag op komoot delen. Misschien kunnen we anderen

2. Voor de eerste 3 etappes hebben Loes, Giel, Ria en ik overnacht in een hotel in Groningen. De eerste etappe van 12 km gewandeld op 25 mei 2017. We hebben gebruik gemaakt van het OV om van Groningen naar Pieterburen te reizen, dit sloot perfect aan op onze eerste tocht. De eerste wandeling heb ik 12

4. Deze 3e etappe van 21 km gewandeld op 27 mei 2017 van Groningen naar Zuidlaren. En retour via OV naar Groningen, en ook hier sloot de busverbinding weer perfect aan op onze tocht.

5. 17,3 km

Zuidlaren - Rolde, etappe 4, 26-9-2017:

We zijn thuis met z'n 4en vertrokken voor de 4e etappe van het Pieterpad. Gezellig met z'n allen in 1 auto richting Rolde voor een overnachting bij B&B Bij de Molen, gerund door een gezellige gastheer. De auto hebben we daar geparkeerd en we zijn met de bus vertrokken

6. 18,0 km

Rolde - Schoonloo, 5e etappe, 27-9-2017:

De volgende ochtend na een goede nachtrust en een stevig ontbijt, geserveerd door onze geweldige gastheer, vertrokken we rond half 9 voor de 5e etappe naar Schoonloo. Ook daar sloot de busverbinding weer perfect aan op onze wandeling. Deze 5e etappe hebben we

7. 23,8 km

We zijn 's ochtends vroeg opgestaan en met z'n vieren in de auto gestapt (toen kon dat nog, ook zonder mondkapje). Alle wandel- en overnachtingsspullen bij ons voor de overnachting in B&B Onder de Eiken. Rond half 10 gearriveerd en geparkeerd bij de B&B, vandaar onder prachtige weersomstandigheden vertrokken

8. 21,4 km

We werden op tijd wakker gemaakt door een stralend zonnetje, dus dat beloofde veel goeds voor onze 7e etappe.

Maar eerst genoten we van een stevig ontbijt in onze B&B, zodat we er weer een paar uurtjes tegen konden. De tassen alvast ingepakt en in de auto gezet, zodat we na afloop meteen konden vertrekken

9. 19,0 km
    -- km/h

De 8e etappe van het Pieterpad (Coevorden-Hardenberg) verliep weinig anders als de vorige. Met z'n 4en in de auto naar Hardenberg. Dit was ons tussenstation waar we logeerden in Stadsherberg 't Klepperhuus, gerund door verstandelijk gehandicapten en oh zo gezellig.

Met openbaar vervoer naar Coevorden

10. 21,6 km

26 Augustus werden we na een goede nachtrust wakker in 't Klepperhuus. Het ontbijt was al klaargezet door het personeel (die lagen nog op bed i.v.m. de feestavond in Hardenberg). Maar het smaakte prima. Onze buikjes vol, wandelschoenen aan, rugzak omgegespt en daar gingen we weer naar Ommen. En weer

11. 20,1 km

Etappe 10: Ommen-Hellendoorn.

Het is nog steeds te ver rijden om de Pieterpad-etappes zonder overnachting te doen. Niet dat dit erg is, want we hebben nog steeds plezier met z'n 4en! Dus deze keer hebben we een B&B overnachting in Hellendoorn geregeld. We hadden geluk, het was het laatste jaar dat onze

12. 15,5 km

Etappe 11: Hellendoorn-Holten.

De 11e etappe begonnen we met een stevig ontbijt, de tassen ingepakt en alvast in de auto gezet zodat we na de 11e etappe meteen door naar huis konden. Als ik zeg tassen bedoel ik 3 tassen, want onze vriendin had de hare thuis laten staan!!!! De 11e etappe zit bij ons dus

13. 15,0 km

Etappe 12: Holten-Laren.

Vroeg vertrokken voor onze 12e en 13e etappe. Overnachting in B&B in Laren. We zaten al in november, dus het werd al wat frisjes om te wandelen, het was geen korte broeken-weer. Maar het allerbelangrijkste.... droog weer en veel wandelplezier op een tocht waar we weer veel te

14. 14,4 km

Etappe 13: Laren-Vorden.

Na een goed ontbijt hebben we onze spullen weer gepakt en in de auto gezet. Hierna lekker warm aangekleed, het is tenslotte november, en alweer op pad door een natuur met prachtige herfstkleuren.

Bij kasteel Vorden werd het Pieterpad in 1983 officieel geopend. Hier staat ook het

15. 16,8 km

Etappe 14 van Vorden naar Zelhem hebben we weer met z'n 4en gelopen op 30 maart 2019. Zoals ook bij de eerdere etappes die wat verder van huis lagen hebben we ook deze keer een B&B gereserveerd. Deze keer in Zelhem, hier hebben we de auto neergezet en hebben het OV genomen naar Vorden en zijn deels

16. 17,3 km
    -- km/h

Etappe 15 op 31 maart 2019 van Zelhem naar Braamt begon heerlijk zonnig en het bleef zonnig. Dus na een heerlijk stevig ontbijt in de B&B en de kuiten te hebben gesmeerd zijn we op pad gegaan. Prachtige vergezichten, open vlaktes afgewisseld met bos en onverharde paden, onderweg een hapje en drankje

17. 24,0 km

Etappe 16, 15 juli 2018. Deze etappe hebben we tussendoor gedaan omdat het wat dichter bij huis lag en we toevallig die dag 'niets' te doen hadden.

Het was mooi weer voor de etappe van Braamt naar Millingen aan de Rijn. We zijn met 2 auto's gegaan en hebben 1 auto bij het eindpunt geparkeerd en zijn met

18. 20,5 km
    -- km/h

Etappe 17 op 28 oktober 2017 van Millingen aan de Rijn naar Groesbeek. Een etappe die we al eerder hadden gelopen omdat die ook weer dichter bij huis lag. Deze dag was wat wisselvallig wat het weer betreft, maar met een heel gevarieerde route. Verhard, onverhard, open vlaktes, langs weides en bossen

19. 15,0 km
    -- km/h

Etappe 18 van Groesbeek naar Gennep.

Wij beginnen een tocht van het Pieterpad altijd met koffie. Nou was het café aan de route gesloten, dus dat was balen. Maar geen nood dan maar van het pad af 🤪 en ja hoor, geluk.... en dan bedoel ik dus echt geluk. Het (eet)café waar we binnenstapten was al een genot

20. 16,4 km
    -- km/h

Etappe 19 van Gennep naar Vierlingsbeek.

Natuurlijk weer begonnen met de zoektocht naar een kopje koffie en dat was het enige dat meezat. Misschien kent iemand het spreekwoord 'maart roert zijn staart'. Dat klopt dus, het was nat en troosteloos weer, er zat nog geen blad aan de bomen. Het enige vrolijke

21. 21,5 km
    -- km/h

Etappe 20 van Vierlingsbeek naar Swolgen.

April, aangename temperatuur, korte broeken-weer, blaadjes kwamen aan de bomen en na de koffie kwamen we aardig op gang. Ook tijdens deze tocht veel natuur, onverharde paadjes, beekjes met bruggetjes erover en een bank waarop je een kleuter leek.

Maar ook deze

Geniet van prachtige uitzichten – Fietsen in de fietsregio Rijnland

Toerfiets Collectie van Radregion Rheinland

De krijtwitte droom van de heuvelzoeker – South Downs 300

Mountainbike Collectie van Katherine Moore

De Ronde van Belgisch Luxemburg – Dompel je onder in de groenste provincies van het koninkrijk